Amazon 1966 algehele stroom uitval

  • Pierre Dhondt (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
20-01-2019 15:45 #181456 door Pierre Dhondt (GAST)
Amazon 1966 algehele stroom uitval is gemaakt door Pierre Dhondt (GAST)
goede middag,

Ik ben in het bezit van een Amazon uit 1966 die ik vorig jaar aangeschaft heb, de auto moest voor de APK afgelopen week dus ik daar vol vertrouwen heen gereden, na de inspectie waren er een paar kleine puntjes ( remlichten & claxon werken niet en we konden het chassisnummer niet vinden) ik start de auto om weer van de brug af te rijden die de verlichtingsknop aan en alles valt uit vervolgens wil de auto niet meer starten (geen klik of wat dan ook) en lijkt het na doormeten dat er alleen nog maar stroom op de dikke kabel die naar de startmotor loopt zit, heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn ? (massa accu is goed).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-01-2019 16:10 #181460 door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic Amazon 1966 algehele stroom uitval
Bovendste kleine zekeringetje is kapot of maakt geen goed contact. Of dunne draadje naar relais startmotor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pierre Dhondt (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
20-01-2019 16:17 #181461 door Pierre Dhondt (GAST)
Beantwoord door Pierre Dhondt (GAST) in topic Amazon 1966 algehele stroom uitval
Ok bedankt voor je reactie ik ga morgen ochtend meteen even kijken, ben benieuwd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-01-2019 00:26 - 21-01-2019 00:31 #181484 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Amazon 1966 algehele stroom uitval
Hallo Pierre,

Het zou inderdaag de massa kunnen zijn, je zou even een startkabel kunnen nemen en deze van de - (NEG) van je accu naar een ander massa punt kunnen leggen. Maak uit voorzorg even de accu polen/klemmen goed schoon. Het zou misschien nog in het contactslot zelf kunnen zitten, maar de kans is relatief klein. Kijk ook even naar de dikke zwarte kabel die van je startmotor naar het contactslot gaat, zorg dat alle aansluitingen goed schoon zijn.



Zelf heb ik het zelfde gehad met mijn wagen. Bij mij was de koperen connector van de dikke rode kabel op de startmotor deels gebroken waardoor de overgangs weerstand te hoog werd onder belasting terwijl ik "statisch"wel 12 volt had. Ook hier zou je even een startkabel parallel aan de rode kabel kunnen leggen

Heel veel succes
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pierre Dhondt (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
21-01-2019 08:43 #181485 door Pierre Dhondt (GAST)
Beantwoord door Pierre Dhondt (GAST) in topic Amazon 1966 algehele stroom uitval
Hallo Rob,
Bedankt voor je uitleg en de tekening ik ga er vandaag of morgen mee aan het werk, ik ben heel benieuwd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-01-2019 13:54 #181490 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Amazon 1966 algehele stroom uitval
Hoi Pierre,
Nog even een klein dingetje waar ik nu aan denk. Heb je wel een weerstand op je sleutel als deze draaid of kun je deze gemakkelijk met twee vingers draaien? Heb het namelijk ook een keer gezien dat inwendig het plaatje van sleutel cilinder was afgebroken waardoor er geen mechanische verbinding meer was tussen het sleutel/contactdeel van het slot
Succes, we horen het graag wat je gevonden hebt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pierre Dhondt (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
24-01-2019 17:06 #181560 door Pierre Dhondt (GAST)
Beantwoord door Pierre Dhondt (GAST) in topic Amazon 1966 algehele stroom uitval
Hallo Rob,
Ja het startslot heeft weerstand en ziet er vrij nieuw uit ik ga er asap mee aan het werk (druk,druk.druk) en laat het jullie zeker weten als ik wat gevonden heb.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.