Haperende claxon

Lees meer
07-12-2018 14:20 - 07-12-2018 14:21 #180673 door Joop van Putten
Haperende claxon is gemaakt door Joop van Putten
Claxon haperde en leek ermee te stoppen. De claxon ring (-67) gedemonteerd en helemaal uit elkaar gehaald. Ingenieus systeem. Alles schoongemaakt en nieuwe schuimrubber ring en de schalen gelegd en de boel weer gemonteerd. Een heel gedoe om de ring weer op het stuur te krijgen. Proberen, geen claxon. Voor de zekerheid de zekeringen gecontroleerd en doorgemeten. Kwam er bij toeval achter dat beide stadslichten niet werken. Allebei de lampjes kapot. Ook maar even vervangen. Terug naar de claxon. Stuur een halve slag gedraaid en toen deed hij het wel. Iets met het sleepcontact? (Ik heb stuurbekrachtiging en dan heb je dat). Blijkt het draadje van het sleepcontact net iets te strak te staan zodat er soms wel en soms geen contact gemaakt wordt met de koperen ring die op de stuuras zit. Een beetje trekken en het hele probleem is opgelost. Wel veel geleerd overigens over de werking van een claxonring :) Met dank voor de telefonische ondersteuning van Dries.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-12-2018 09:06 - 08-12-2018 09:07 #180681 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Haperende claxon
Soms zit het echt in de kleine dingen en kan je erg lang zoeken!

Ik herinner me een probleem bij iemand die een oude Vespa had. Als hij ging rijden, hield het ding er na korte afstand mee op. Als ie alles nakeek en stationair liet draaien, was er nergens iets aan de hand. Bleek dat de brandstofleiding net iets te dicht onder het zadel liep en wanneer hij op dat zadel ging zitten, hij een knikje maakte waardoor de brandstoftoevoer niet zo lekker meer liep. Eenmaal van het zadel af om te kijken... niets te zien natuurlijk...

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-12-2018 16:39 #180687 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Haperende claxon
ja zo kun je heel lang zoeken :)

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.