Remlicht doet het niet

Lees meer
26-11-2018 16:10 - 02-12-2018 13:53 #180478 door Gerie Mensink
Remlicht doet het niet is gemaakt door Gerie Mensink
Mijn remlichten (aan combi ‘66) doen het niet. Er staat spanning op de draden bij de drukschakelaar (foto) maar als ik deze met elkaar verbind doet de lichten het niet. Zet ik er een lampje op is deze erg zwak (foto). De gewone verlichting doet het, maar het achteruitrijlicht dan weer niet.
Het lijkt mij dat er iets meer aan de hand is dan een evt kapotte drukschakelaar. Zie ik dat goed? Zo ja, waar zou ik moeten zoeken?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
28-11-2018 10:54 #180501 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Remlicht doet het niet
Hallo Gerie; het verschijnsel zoals je het omschrijft, lijkt op een te grote overgangsweerstand, zoals slechte verbindingen oa bij het zekeringskastje. Daar zou ik beginnen met schoonmaken en de verbindingen controleren.

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-11-2018 13:02 - 03-12-2018 17:11 #180550 door Gerie Mensink
Beantwoord door Gerie Mensink in topic Remlicht doet het niet
Electriciteit is mijn sterkste kant niet, maar ik probeer het te begrijpen..
Klopt het dan dat er wel spanning op de schakelaar(of testlamp) staat ( >10volt) maar dat er te weinig stroomsterkte is? ' het wil niet lopen' omdat er ergens te veel weerstand in het circuit zit. bv. gecorrodeerde of te losse contacten bij zekeringskast.
Ik ga in elk geval de contacten en de zelering na en kijk eerst even naar de weerstand over de verschillende ounten om verschil voor en na schoonmaken te testen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-11-2018 17:34 #180555 door Leo Foederer
Beantwoord door Leo Foederer in topic Remlicht doet het niet
Als de testlamp, aangesloten bij de remlichtschakelaar, wel werkt, zit het probleem in de kabel tussen de remlichtschakelaar en de remlichten achter.

P544B B16A, P220VE B18A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.