Kabelboom Duett

Lees meer
25-11-2018 21:03 #180469 door Jeroen Brouwers
Kabelboom Duett is gemaakt door Jeroen Brouwers
Hi
De restauratie van mn Duett uit 65 vordert. Ik probeer deze winter de kabelboom te reviseren (want dat is een zootje) en heb er geen ervaring mee dus ik begin 'vooraan', als beginner, beginnend met het ontcijferen van wat er wel is versus het schema. Ik heb het schema van de kabelboom van de 544 ( link documentatie ) gevonden maar die gaat uit van 6v ipv 12v.
De volvo workshop manual heeft toch weer een andere voor 12v en daar staat bij 'with effect from chassis nr 330100'.... maar maakt geen verschil voor speififeke volvo types, anders dan het schema voor de P1800. Kortom: met mijn beperkte kennis kan ik niet teveel improveren en ben nu een beetje de weg kwijt.

Is er ergens een schema van de Duett? of als die gelijk is aan de 544, maakt 12v dan nog uit qua zekeringen en kabeldiktes?

dank alvast
Grt
Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-11-2018 22:04 #180470 door Jeroen Brouwers
Beantwoord door Jeroen Brouwers in topic Kabelboom Duett
Nog een aanvulling die toch in de hoek van 544 wijst: via deze site vind ik dit schema die overeenkomt met de manual en hier staat nog een zinnetje onderaan die niet in de manaul staat...

Ga ik die maar eens vertalen en inkleuren..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-11-2018 22:47 #180473 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Kabelboom Duett
Met 12V kan je in principe met dunnere aders uit dan met 6V.
Immers: als de spanning verdubbelt, halveert de stroom en lagere stroom kan door dunnere aders.

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-11-2018 18:53 #180480 door Jeroen Brouwers
Beantwoord door Jeroen Brouwers in topic Kabelboom Duett
Nou, met wat paint werkzaamheden en de Engelse termen uit de manual: zie hier de wireframe / kabelboom van de duett (denk ik).


als iemand nog fouten ziet, hoor ik het graag! Nu eens kijken wat ik wel en niet heb in de doos met kabels...

Grt
jeroen
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-02-2019 10:39 #181904 door Jeroen Brouwers
Beantwoord door Jeroen Brouwers in topic Kabelboom Duett
Update: inmiddels heb ik wat bijgeleerd.... de kabelboom uit de doos werkt netjes. De uitbreidingen (mistlamp, achterlicht, remlicht, radio met 4 boxen - achter separaat aan / uit te zetten) en aantal sensors werkt naar behoren.

Voor de volledigheid en voor anderen nog mijn schema zoals ik het nu heb.


De 'tip' die ik gevonden had om de boom op te bouwen met het dashboard op een standaard / schragen, is me goed bevallen. Je kunt overal goed bij en met wat klemmetjes op de accu naar wat kabels, paar tijdelijke 'massa-punten' kun je alles goed testen. Enige nadeel is dat je lastig kunt inschatten hoe lang de kabels moeten zijn (en dus heb ik zo hier en daar wat lengte over); maar goed, voor eenieder zijn afweging.

Hoop dat het iemand nog helpt.

Grt
Jeroen
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.