Type bobine.

Lees meer
05-11-2018 18:13 #180117 door Peter de Bruijn
Beantwoord door Peter de Bruijn in topic Type bobine.
Hallo bedankt voor de reactie.
De Hotspar ken ik niet , maar volgens jou is dit een goed alternatief voor een 1.2.3. ?
Jij hebt mij paar weken geleden in Elshout uitgenodigd om naar Goes te komen, mijn broer en ik zijn dat zeker van plan.
Plaats jij de Hotspar in een Amazon ?
gr.Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-11-2018 18:39 - 06-11-2018 17:19 #180118 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic Type bobine.
Ik heb er ook één, met hotspark bespaar je idd een paar honderd euro, je ontsteking staat altijd perfect volgens de originele fabrieks-specificaties. Geen gedoe met curves alsof je gaat racen.


BTW Cor vind je volgens mij niet in Goes:




Cor Kraaijeveld schreef : 4 november 2018: Zomaar een plaatje uit een tuin in Woerden . Redactie, weer bedankt voor jullie mooie magazine!


Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-11-2018 19:16 #180120 door Peter de Bruijn
Beantwoord door Peter de Bruijn in topic Type bobine.
klopt het is Woerden.
gr.Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-11-2018 14:04 #180130 door roland klinkenberg
Beantwoord door roland klinkenberg in topic Type bobine.

S. Simon schreef : ..... je ontsteking staat altijd perfect volgens de originele fabrieks-specificaties. Geen gedoe met curves alsof je gaat racen.


Niet helemaal waar. De veren in de verdeler kunnen lam of losser worden waardoor de centrifugaal vervroeging niet meer werkt zoals die bedoelt is.
123 ontsteking werkt niet met gewichtjes en veren dus heeft daar geen last van.

Curve instellen is 1 minuut werk. Daarbij zijn er ook curves die rekening houden met LPG en E95 benzine...

Het is idd wel een afweging, want een 123 kost veel meer dan een hotspark, maar je krijgt ook meer dan wat de hotspark te bieden heeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
06-11-2018 17:28 #180133 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Type bobine.
Grappig en ook leuk dat die discussie steeds terugkomt; ik heb op al mijn auto<s nog steeds de ontsteking zoals de auto de fabriek verliet en vind het nog steeds leuk die ontstekingen elk jaar te smeren, te olien en de puntjes te vervangen. Terwijl ik maar al te goed weet dat door de vlamboog van de puntjes de secundaire spanning van de bobine iets lager is dan wanneer de primaire stroom electronisch wordt onderbroken.
Ik begrijp ook dat elke ondernemer/verkoper liever een ontsteking van bijna 300 euro verkoopt met allerlei mogelijkheden die bij gemiddeld gebruik van een oldtimer amper worden gebruikt.
Een veel goedkoper maar ook betrouwbaar alternatief is dan ook de hotspark ontsteking, die alleen de contactpunten vervangt door een electronische onderbreking van de primaire stroom waardoor de vonk wat krachtiger is.
Omdat je het originele huis van Bosch blijft gebruikten, dient dit wel in goede conditie te zijn maar bij goed onderhoud is die eigenlijk onverslijtbaar---en als de veertjes te slap zijn geworden, zijn die simpel te vervangen.
www.hot-spark.eu/dutch/

Veel succes met de keuze,

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-11-2018 20:41 #180138 door Peter de Bruijn
Beantwoord door Peter de Bruijn in topic Type bobine.
Hallo Heren,
Alle waar naar zijn geld zou ik zeggen.
In mijn huidige auto's en die ik gehad heb had ik 1.2.3. ontstekingen waar ik tevreden mee ben/was. Wat mij opviel is dat de motor altijd snel en goed reageerde op het gaspedaal, stationair perfect draaide en dat je ook zuiniger zou rijden, iets wat mij niet zo interesseerde.
Op dit moment heb ik geen enkel probleem met de Amazon, liep alleen met de gedachte rond i.v.m. de goede ervaringen, alleen nog niet met een Volvo vandaar mijn vraag.
Staat ook niet als prioriteit op mijn lijst.
Bedankt voor het meedenken.
gr.Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-11-2018 20:47 - 06-11-2018 20:47 #180142 door Peter de Bruijn
Beantwoord door Peter de Bruijn in topic Type bobine.
probeer e.e.a. te annuleren, klik op annuleren ??? maar lukt niet , SORRY
gr.Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-11-2018 21:02 #180143 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Type bobine.

Peter de Bruijn schreef : probeer e.e.a. te annuleren, klik op annuleren ??? maar lukt niet , SORRY
gr.Peter

Geen probleem, duplicaten even opgeschoond.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-11-2018 22:17 #180144 door Peter de Bruijn
Beantwoord door Peter de Bruijn in topic Type bobine.
Mijn dank is groot Lars !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-11-2018 23:51 #180148 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Type bobine.
Beste medeleden, met Hotspark heb je geen dwell meer.
Met puntjes moet de nok de punjes openen en beinvloed de veertjes die de vervroeger karaterestiek bepalen.
Dat ben je met Hotsparks kwijt wat een voordeel is je vervroegingskaraterestiek is nu enkel van de veertjes afhankelijk.

Dat de veertjes lammer worden met de tijd is waar maar dat kun je bijstellen.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.