- Berichten: 329
Type bobine.
- Peter de Bruijn
- Platinum lid
-
De Hotspar ken ik niet , maar volgens jou is dit een goed alternatief voor een 1.2.3. ?
Jij hebt mij paar weken geleden in Elshout uitgenodigd om naar Goes te komen, mijn broer en ik zijn dat zeker van plan.
Plaats jij de Hotspar in een Amazon ?
gr.Peter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- S.P.H Simon
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 637
BTW Cor vind je volgens mij niet in Goes:
Cor Kraaijeveld schreef : 4 november 2018: Zomaar een plaatje uit een tuin in Woerden . Redactie, weer bedankt voor jullie mooie magazine!
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter de Bruijn
- Platinum lid
-
- Berichten: 329
gr.Peter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- roland klinkenberg
- Elite lid
-
- Berichten: 233
S. Simon schreef : ..... je ontsteking staat altijd perfect volgens de originele fabrieks-specificaties. Geen gedoe met curves alsof je gaat racen.
Niet helemaal waar. De veren in de verdeler kunnen lam of losser worden waardoor de centrifugaal vervroeging niet meer werkt zoals die bedoelt is.
123 ontsteking werkt niet met gewichtjes en veren dus heeft daar geen last van.
Curve instellen is 1 minuut werk. Daarbij zijn er ook curves die rekening houden met LPG en E95 benzine...
Het is idd wel een afweging, want een 123 kost veel meer dan een hotspark, maar je krijgt ook meer dan wat de hotspark te bieden heeft.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
-
- Platinum lid
-
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 828
Ik begrijp ook dat elke ondernemer/verkoper liever een ontsteking van bijna 300 euro verkoopt met allerlei mogelijkheden die bij gemiddeld gebruik van een oldtimer amper worden gebruikt.
Een veel goedkoper maar ook betrouwbaar alternatief is dan ook de hotspark ontsteking, die alleen de contactpunten vervangt door een electronische onderbreking van de primaire stroom waardoor de vonk wat krachtiger is.
Omdat je het originele huis van Bosch blijft gebruikten, dient dit wel in goede conditie te zijn maar bij goed onderhoud is die eigenlijk onverslijtbaar---en als de veertjes te slap zijn geworden, zijn die simpel te vervangen.
www.hot-spark.eu/dutch/
Veel succes met de keuze,
gr. Cor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter de Bruijn
- Platinum lid
-
- Berichten: 329
Alle waar naar zijn geld zou ik zeggen.
In mijn huidige auto's en die ik gehad heb had ik 1.2.3. ontstekingen waar ik tevreden mee ben/was. Wat mij opviel is dat de motor altijd snel en goed reageerde op het gaspedaal, stationair perfect draaide en dat je ook zuiniger zou rijden, iets wat mij niet zo interesseerde.
Op dit moment heb ik geen enkel probleem met de Amazon, liep alleen met de gedachte rond i.v.m. de goede ervaringen, alleen nog niet met een Volvo vandaar mijn vraag.
Staat ook niet als prioriteit op mijn lijst.
Bedankt voor het meedenken.
gr.Peter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter de Bruijn
- Platinum lid
-
- Berichten: 329
gr.Peter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Geen probleem, duplicaten even opgeschoond.Peter de Bruijn schreef : probeer e.e.a. te annuleren, klik op annuleren ??? maar lukt niet , SORRY
gr.Peter
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter de Bruijn
- Platinum lid
-
- Berichten: 329
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
- Berichten: 3560
Met puntjes moet de nok de punjes openen en beinvloed de veertjes die de vervroeger karaterestiek bepalen.
Dat ben je met Hotsparks kwijt wat een voordeel is je vervroegingskaraterestiek is nu enkel van de veertjes afhankelijk.
Dat de veertjes lammer worden met de tijd is waar maar dat kun je bijstellen.
m.vr.gr.
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.