Welkom, Bezoeker
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp Type bobine.

Type bobine. 05 nov 2018 18:13 #180117

  • Peter de Bruijn
  • Peter de Bruijn's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 120
Hallo bedankt voor de reactie.
De Hotspar ken ik niet , maar volgens jou is dit een goed alternatief voor een 1.2.3. ?
Jij hebt mij paar weken geleden in Elshout uitgenodigd om naar Goes te komen, mijn broer en ik zijn dat zeker van plan.
Plaats jij de Hotspar in een Amazon ?
gr.Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Type bobine. 05 nov 2018 18:39 #180118

  • Simon. S.
  •  Simon. S. 's Profielfoto
  • Afwezig
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 789
Ik heb er ook één, met hotspark bespaar je idd een paar honderd euro, je ontsteking staat altijd perfect volgens de originele fabrieks-specificaties. Geen gedoe met curves alsof je gaat racen.


BTW Cor vind je volgens mij niet in Goes:




Cor Kraaijeveld schreef : 4 november 2018: Zomaar een plaatje uit een tuin in Woerden . Redactie, weer bedankt voor jullie mooie magazine!

Duett1964-Amazon1964-145(1970)-P1800(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Simon. S. .

Type bobine. 05 nov 2018 19:16 #180120

  • Peter de Bruijn
  • Peter de Bruijn's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 120
klopt het is Woerden.
gr.Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Type bobine. 06 nov 2018 14:04 #180130

  • roland klinkenberg
  • roland klinkenberg's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 145

S. Simon schreef : ..... je ontsteking staat altijd perfect volgens de originele fabrieks-specificaties. Geen gedoe met curves alsof je gaat racen.


Niet helemaal waar. De veren in de verdeler kunnen lam of losser worden waardoor de centrifugaal vervroeging niet meer werkt zoals die bedoelt is.
123 ontsteking werkt niet met gewichtjes en veren dus heeft daar geen last van.

Curve instellen is 1 minuut werk. Daarbij zijn er ook curves die rekening houden met LPG en E95 benzine...

Het is idd wel een afweging, want een 123 kost veel meer dan een hotspark, maar je krijgt ook meer dan wat de hotspark te bieden heeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Type bobine. 06 nov 2018 17:28 #180133

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
  • Berichten: 503
Grappig en ook leuk dat die discussie steeds terugkomt; ik heb op al mijn auto<s nog steeds de ontsteking zoals de auto de fabriek verliet en vind het nog steeds leuk die ontstekingen elk jaar te smeren, te olien en de puntjes te vervangen. Terwijl ik maar al te goed weet dat door de vlamboog van de puntjes de secundaire spanning van de bobine iets lager is dan wanneer de primaire stroom electronisch wordt onderbroken.
Ik begrijp ook dat elke ondernemer/verkoper liever een ontsteking van bijna 300 euro verkoopt met allerlei mogelijkheden die bij gemiddeld gebruik van een oldtimer amper worden gebruikt.
Een veel goedkoper maar ook betrouwbaar alternatief is dan ook de hotspark ontsteking, die alleen de contactpunten vervangt door een electronische onderbreking van de primaire stroom waardoor de vonk wat krachtiger is.
Omdat je het originele huis van Bosch blijft gebruikten, dient dit wel in goede conditie te zijn maar bij goed onderhoud is die eigenlijk onverslijtbaar---en als de veertjes te slap zijn geworden, zijn die simpel te vervangen.
www.hot-spark.eu/dutch/

Veel succes met de keuze,

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Type bobine. 06 nov 2018 20:41 #180138

  • Peter de Bruijn
  • Peter de Bruijn's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 120
Hallo Heren,
Alle waar naar zijn geld zou ik zeggen.
In mijn huidige auto's en die ik gehad heb had ik 1.2.3. ontstekingen waar ik tevreden mee ben/was. Wat mij opviel is dat de motor altijd snel en goed reageerde op het gaspedaal, stationair perfect draaide en dat je ook zuiniger zou rijden, iets wat mij niet zo interesseerde.
Op dit moment heb ik geen enkel probleem met de Amazon, liep alleen met de gedachte rond i.v.m. de goede ervaringen, alleen nog niet met een Volvo vandaar mijn vraag.
Staat ook niet als prioriteit op mijn lijst.
Bedankt voor het meedenken.
gr.Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Type bobine. 06 nov 2018 20:47 #180142

  • Peter de Bruijn
  • Peter de Bruijn's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 120
probeer e.e.a. te annuleren, klik op annuleren ??? maar lukt niet , SORRY
gr.Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Peter de Bruijn.

Type bobine. 06 nov 2018 21:02 #180143

  • Lars Rengersen
  • Lars Rengersen's Profielfoto
  • Offline
  • Moderator
  • Moderator
  • Berichten: 3905

Peter de Bruijn schreef : probeer e.e.a. te annuleren, klik op annuleren ??? maar lukt niet , SORRY
gr.Peter

Geen probleem, duplicaten even opgeschoond.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Type bobine. 06 nov 2018 22:17 #180144

  • Peter de Bruijn
  • Peter de Bruijn's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 120
Mijn dank is groot Lars !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Type bobine. 06 nov 2018 23:51 #180148

  • Johan Geers
  • Johan Geers's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2219
Beste medeleden, met Hotspark heb je geen dwell meer.
Met puntjes moet de nok de punjes openen en beinvloed de veertjes die de vervroeger karaterestiek bepalen.
Dat ben je met Hotsparks kwijt wat een voordeel is je vervroegingskaraterestiek is nu enkel van de veertjes afhankelijk.

Dat de veertjes lammer worden met de tijd is waar maar dat kun je bijstellen.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2