relais grootlichten

  • DENIS Wauters (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
22-10-2018 13:07 #179852 door DENIS Wauters (GAST)
relais grootlichten is gemaakt door DENIS Wauters (GAST)
Beste,

Voor een amazon'69 : grootlichten functioneren zoals het hoort met voetschakelaar.
het geven van een lichtsignaal met richtingsaanwijzerhendel lukt niet meer; vroeger een duidelijk hoorbare tik (van het relais neem ik aan), maar nu geen tik en geen lichtsignaal meer
Gaat de voeding via de voetkbop ook via dat relais? Is dit einde leven relais? Of zijn er andere suggesties? (en ja, het normaal controleren aansluitingen relais heb ik gedaan en niets gemerkt ...)

Met dank voor reacties.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-10-2018 13:30 #179853 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic relais grootlichten
Het seinen met het groot licht heeft een ander elektrisch circuit dan de voetsschakelaar groot / dim-licht.
Het grootlicht relais dat onder de motorkap zit wordt naar massa geschakeld middels de richtingaanwijzer handel.(een grijze draad als ik mij niet vergis),
Dus even checken of er 12V staat op deze grijze draad, Als je met hetgroot licht seint dan moet de spanning op de grijze draad 0V zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-10-2018 17:47 #179992 door 09664-dummy
Beantwoord door 09664-dummy in topic relais grootlichten
Je kunt ook aan het relais controleren of er spanning op het relais staat. Dikke paarse draad( middelste aansluiting. Wanneer dit het geval is de dunne draad ( bij mij een paars groene draad) aan massa aan tikken wanneer het relais dan tikt is het relais goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.