Motor niet stil te zetten met contackt.

Lees meer
07-10-2018 17:29 #179603 door Stefan Lambrechts
Motor niet stil te zetten met contackt. is gemaakt door Stefan Lambrechts
Hoi even een vraagje. Mijn amazon is al een hele tijd niet stil te zetten met het contact, nou dacht ik altijd dat het aan
het contact slot lag. maar deze is nu vervangen en nog steeds kan ik hem niet stil zetten. zou iemand weten waar ik
nog meer naar zou kunnen kijken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-10-2018 17:59 #179605 door Stefan Lambrechts
Beantwoord door Stefan Lambrechts in topic Motor niet stil te zetten met contackt.
Hierbij een paar fotos zoals het er nu bij ligt. Ben er al wel achter dat als ik de oude contactslot houder met een schroevendraaier uit zet dande motor wel uitgaat. Maar in principe heeft het altijd zo gewerkt

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-10-2018 00:23 #179613 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Motor niet stil te zetten met contackt.
Het lijkt er op dat de plus op je bobine blijft staan en dat is de gepantserde kabel.
Dit kun je controleren door een draad ven de bobine los te halen, valt de motor stil dan is dat het geval.
Doe dit wel met een geisoleerde tang anders heb je kans op een electriesche schok.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-10-2018 13:12 #179626 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Motor niet stil te zetten met contackt.
Dag Stefan, het lijkt erop dat er wat elektra betreft veel " gemodificeerd" is aan deze auto. Ik zie drie contactsloten zitten en nog een startknop op het dashboard,
Via het forum een advise geven van : "Dit is het" gaat waarschijnlijk niet lukken. Als je zelf geen verstand hebt van auto-elektra raad ik je aan om iemand te zoeken die jou daarbij kan helpen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-10-2018 21:13 #179666 door Stefan Lambrechts
Beantwoord door Stefan Lambrechts in topic Motor niet stil te zetten met contackt.
Hoi Han, dat klopt. Mijn normale contackt slot zat/zit op d stuurkolom. die in het dashbord heb ik nu in gebouwd omdat ik dacht dat die andere
kapot was omdat ie niet stil te zetten was, dus die is al wel af gesloten maar nog niet weg gehaald. De knop is echter voor mijn claxon. En de ander is volgens mij een oude die ook in het dashbord zat. Is met een gepanserde kabel naar de bobine. Deze stond echter wel op contackt stand en als ik die met een schroeven
terug draai (contackt uit) slaat de motor wel af. de draad gaat ook via de doude contact naar het nieuwe. Heeft echter wel atijd zo gewerkt en als ik de
15+ draad daar afhaal en op het contackt zet slaat de motor niet aan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-10-2018 12:46 #179673 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Motor niet stil te zetten met contackt.
In de pantserkabel zit de plus aansluiting van de bobine.
Om de motor stil te zetten dient de plusaansluiting van de bobine onderbroken te worden.
Als je de motor wilt starten dan moet er weer spanning op die plus aansluiting van de bobine gezet worden EN de startmotor moet bekrachtigd worden
.E.e.a wordt normaal gesproken gerealiseerd in het contactslot dat in de pantserkabel geintegreerd is.
Nu jij dat hebt ge-bypassed met een extern contactslot wordt het even improviseren.
Wat men normaliter doet (als het oude contactslot niet fatsoenlijk meer werkt) is dat de pantserkabel verzichtig geopend wordt en dan alles netjes aansluit via het nieuwe (externe) contactslot. Dit is de enigste manier om een storingsvrije auto op te bouwen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.