Lage spanning (?) op claxon

Lees meer
03-06-2018 23:03 #177137 door Gerie Mensink
Lage spanning (?) op claxon is gemaakt door Gerie Mensink
Mijn claxon doet het (vaak) niet.
Circuit getest met lampje. Bij indrukken vlinder gaat lampje aan maar heel zwak. Als de claxon eens geluid geeft is het zacht. Een elektrische Aliexpress toeter geeft zacht gekraak.
Wat zou de reden van die zwakke stroom kunnen zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
04-06-2018 00:18 #177138 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Lage spanning (?) op claxon
Hoi Gerie,

Eerst controleren of je de volle spanning op de claxon hebt staan en even dmv een draadje de andere kant aan massa leggen. Bij goed functioneren, dan:
de claxon van de amazon wordt dmv de ring in het stuurwiel rechtsstreeks aan massa geschakeld. een veelvoorkomend defect is dat deze ring door corrosie niet meer goed geleid. Demonteren en goed schoonmaken is dan de remedie. Een goede oplossing is ook een relais te plaatsen bij de claxon en de massa als stuurstroom voor het claxonrelais te gebruiken. Een relais heeft veel minder stroom nodig om in te schakelen.

succes, Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-06-2018 12:39 #177142 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Lage spanning (?) op claxon
Ik ben het met Cor eens (overgangsweerstand in de twee koperen contacten in het stuur). Wat ik echter ook eens heb meegemaakt is dat er een klein massadraadje in de stuurkolom los zat. Hij zit met een kruiskop naast of bij je richtingaanwijzerschakelaar onder de zwarte kap net achter je stuur, die kruiskop zat los waardoor wel/niet/slecht massacontact. Was even zoeken... :-)

Succes,
Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-06-2018 19:52 #177199 door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic Lage spanning (?) op claxon
Bij mijn 544 ( 6 volt) doet mijn claxon het dikwijls niet omdat de zekering geen goed contact maakt. Even contacten schoonmaken en het werkt weer. Het is die korte dikke zekering.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-06-2018 11:41 #177466 door Gerie Mensink
Beantwoord door Gerie Mensink in topic Lage spanning (?) op claxon
Het stuurcontact werkt goed, de aarding is goed. Spanning op de stekker voor. Maar als als ik contact maak, valt spanning weg.
Ik heb maar een nieuwe draad vanaf de zekeringkast gelegd. Nu doet ie het weer prima.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.