Remmen = remlichten achter + stadslampjes voor?!

  • Jeroen Kuizenga (GAST)
  • Jeroen Kuizenga (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
11-04-2018 22:48 #176381 door Jeroen Kuizenga (GAST)
Remmen = remlichten achter + stadslampjes voor?! is gemaakt door Jeroen Kuizenga (GAST)
Beste Volvo liefhebers, hopelijk kan iemand mij op weg helpen voor het volgende probleem. Zoals de titel al zegt heb ik sinds kort last van iets wat me toevallig opgevallen is.

- Als ik alle verlichting uit zet en ik op de rem druk gaan achter de lampen branden + de twee kleine stadslampjes aan de voorkant.
- Als ik de (stads)verlichting aan zet gaan kleine lampjes aan de voorkant branden en de achterlampen ook.
- Als ik de verlichting aan zet ('groter licht') gaan lampen voor branden (2 stadslampjes + grote lampen) en de achterlampen ook.

Wanneer ik het stadslicht / groter licht aan zet en ik druk op de rem branden ze minimaal meer, het is dus voor een achter mij rijdend persoon niet duidelijk dat ik rem. Naar mijn idee branden ze als ik de normale verlichting aan zet ook feller dan voorheen.

Heeft iemand enig idee waar ik het beste kan gaan zoeken naar het probleem?
Het gaat om een Volvo Amazon uit 1969. Er zit een remlichtschakelaar achter het rempedaal.

Groet Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-04-2018 23:58 #176386 door Rudi de Groot
Beantwoord door Rudi de Groot in topic Remmen = remlichten achter + stadslampjes voor?!
Jeroen,
Het lijkt erop dat je een sluiting hebt tussen het rem- en stadslicht circuit.
Zitten er wel duplolampen in jouw achterlichten voor rem/achterlicht?
gr. Rudi

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-04-2018 10:00 #176391 door Renny Verwer
Beantwoord door Renny Verwer in topic Remmen = remlichten achter + stadslampjes voor?!
Als je een trekhaak hebt zit er waarschijnlijk kortsluiting bij de bedrading aan de achterkant van de stekkerdoos.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-04-2018 12:44 #176392 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Remmen = remlichten achter + stadslampjes voor?!
Een duplolamp remlicht -achterlicht zit zodanig in de fitting ,dat aansluitingen remlicht en achterlicht worden doorverbonden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-04-2018 13:51 #176395 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic Remmen = remlichten achter + stadslampjes voor?!
Ik denk in eerste instantie aan slechte massa verbindingen, als deze niet goed zijn krijg je ook rare dingen in je verlichting. Controleer je massa verbindingen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-04-2018 18:45 #176399 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Remmen = remlichten achter + stadslampjes voor?!
Ja,de achterlichten van een Amazon maken massa dmv kleine pakkertjes ,die de reflector verbinden met de carrosserie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-04-2018 19:09 #176401 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Remmen = remlichten achter + stadslampjes voor?!
Ik sluit me aan bij Kees: eerst alle massa-verbindingen reinigen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Kuizenga (GAST)
  • Jeroen Kuizenga (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
12-04-2018 20:42 #176403 door Jeroen Kuizenga (GAST)
Beantwoord door Jeroen Kuizenga (GAST) in topic Remmen = remlichten achter + stadslampjes voor?!
Allereerst bedankt voor de reacties, fijn.

Ik heb geen trekhaak / aansluiting voor extra verlichting voor een aanhanger, dat kan het niet zijn.

De lampjes die erin zitten zijn deden voorheen wel 'goed' hun werk verwacht dat het de juiste lampen zijn. Ik ga eens kijken naar de massa-verbindingen, reinigen en opnieuw aansluiten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-04-2018 23:25 #176411 door Rens Winnubst
Beantwoord door Rens Winnubst in topic Remmen = remlichten achter + stadslampjes voor?!

Jeroen Kuizenga schreef :
Wanneer ik het stadslicht / groter licht aan zet en ik druk op de rem branden ze minimaal meer, het is dus voor een achter mij rijdend persoon niet duidelijk dat ik rem. Naar mijn idee branden ze als ik de normale verlichting aan zet ook feller dan voorheen.


Ik zou bijna zeggen dat ze er verkeerd om in zitten? Maar dat kan eigenlijk niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.