lege accu laden

Lees meer
14-02-2018 19:12 #175162 door Hans W.
lege accu laden is gemaakt door Hans W.
Hallo allemaal, even een vraag..
Mijn zoon heeft een nieuwe accu voor zijn brommer gekocht, 12V. Op de accu staat dat je hem moet laden voor gebruik, klopt ook wel, hij is kiet leeg.
Na een dag onder de lader (op zijn laagste stand) laad hij nog niets bij. Was er niet iets met een totaal lege accu laden dat je dan een 21W lampje in serie moest zetten met de plus? Zodat hij heel langzaam toch begint met laden?

Of zou de nieuwe accu helaas defect zijn?

hoor het graag,
Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-02-2018 21:39 #175166 door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic lege accu laden
Dag Hans,

Is het een gelaccu of een loodaccu? Bij de loodaccu zit vaak een zuurpakket om de droge accu af te vullen. Deze worden droog en voorgeladen verkocht.

Groeten Albert de Leest.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
15-02-2018 19:00 - 15-02-2018 19:02 #175173 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic lege accu laden
Is het een ouderwetse lader of eentje die eerst checkt of de polariteit goed is en een minimum spanning moet meten voordat de lader start?
Dan is het paralel zetten van een geladen accu vaak voldoende om het laadproces te starten.
Zodra het laden gestart is kan je dan de paralelle accu weer weghalen.

Om verrassingen te voorkomen zou je tussen beide pluspolen kunnen doorverbinden met een 21W gloeilampje, je hebt dan een stroombegrenzing.

Overigens is het HEEL slecht een in gebruik genomen loodaccu meerdere dagen geheel ontladen "aan zijn lot over te laten, de accu gaat dan sulfateren en kan onherstelbaar beschadigen of in capaciteit achteruit gaan.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-02-2018 23:44 - 15-02-2018 23:45 #175178 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic lege accu laden

Het is een dichte accu, ik hoor hem niet klotsen oid. En meer staat er niet op. Ik heb een oude ( 32 jr) lader die het prima doet, normaal gesproken. Ik zal het eens met een lampje proberen..
Hans
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-02-2018 09:55 #175183 door Bart Dirven
Beantwoord door Bart Dirven in topic lege accu laden
Hans,

Op de zijkant staat met grote letters sealed charged battery. Lijkt me vreemd dat je hem dan zelf moet laden, ik zou even met de leverancier bellen.

Gr Bart

Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-02-2018 10:06 #175184 door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic lege accu laden
Dag Hans,

Ik zie dat je een gel accu hebt. Deze moet je laden met een tiende van de opgegeven amperage, dus 0,4 A.
Niet laden met een lader die meer dan 14,4 volt levert. Laat de accu ook niet onder de 11,5 volt komen.
Bij Lidle of Action bieden ze regelmatig druppelladers aan die geschikt zijn voor gel accu's.

Groeten Albert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.