Knipperlicht knippert traag

Lees meer
29-10-2017 17:07 #172857 door Marijn Sluis
Knipperlicht knippert traag is gemaakt door Marijn Sluis
Hallo!

Afgelopen week merkte ik dat mijn knipperlicht erg traag knippert als ik mijn lampen aan had, en hoe meer elektra ik gebruikte (radio, wissers etc) hoe trager ze gingen. Uiteindelijk bleek dat de accu niet meer opgeladen werd, dus de dynamo is vervangen. Dit leek de oplossing te zijn, maar nu na +-200km rijden beginnen dezelfde symptomen (traag knipperlicht) zich te herhalen. Ik vermoed een lekstroom ergens, of is het toch de accu?

Gaat om een '70 Ama, 65amp wisselstroom dynamo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2017 18:47 #172864 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Knipperlicht knippert traag
Marijn, heb je spanning met lopende motor gemeten en, belangrijker.. laadstroom?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2017 19:02 #172866 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Knipperlicht knippert traag
Werkt het laadstroom lampje wel ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2017 22:01 #172869 door Marijn Sluis
Beantwoord door Marijn Sluis in topic Knipperlicht knippert traag
Ik ga morgen alles even goed na lopen en doormeten. De dynamo is enkele dagen terug vervangen, toen was de laadstroom 14,4v.
Waar ik mij een beetje zorgen om maak is dat ik deze exacte verschijnselen al eerder had, en dat ik dacht dat het met een andere dynamo opgelost was. Helaas!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-10-2017 09:59 #172875 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Knipperlicht knippert traag
Gaan de ruitenwissers ook langzamer?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
30-10-2017 11:43 #172877 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Knipperlicht knippert traag
als de startmotor verder goed werkt en alle andere stroomgebruikers dan zou wellicht een nieuw knipperlichtrerlais de oplossing kunnen zijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-10-2017 14:24 #172879 door Marijn Sluis
Beantwoord door Marijn Sluis in topic Knipperlicht knippert traag
Knipperlicht relais is een hele voor de hand liggende oplossing waar ik totaal niet aan gedacht heb.. Helaas vandaag toch geen tijd maar morgen de hele dag vrij, ik zal het dan direct checken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-10-2017 12:22 #172898 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Knipperlicht knippert traag
Kijk ook eens naar de hoofdzekering en de contacten op je zekeringkast.
Slechte / gecorrodeerde aansluitingen op deze plaats kunnen soortgelijke problemen veroorzaken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-11-2017 17:42 #173064 door Marijn Sluis
Beantwoord door Marijn Sluis in topic Knipperlicht knippert traag
Het is inmiddels opgelost, ging om een combinatie van factoren. Voor wie het wil weten; de accu leek wel te laden, maar op ongeveer 12,5 volt, erg vreemd. Om de laadstroom weer richting de 14 te krijgen zijn een aantal delen van de bedrading onder het dashboard vervangen, gecheckt of de dynamo goed was aangesloten, en op aanraden een nieuwe brandstofmeter (die was aan de achterkant een beetje gesmolten). Dan ook maar de knipperlicht relais vervangen. Alles werkt weer perfect, klaar voor de winter;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-11-2017 13:56 #173074 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Knipperlicht knippert traag
Het kan zijn ,dat de uiteindelijke oorzaak van alles was : Niet stevig vastzittende draden aan de benzinemeter .Deze is gesmolten en dus te heet geweest. Oorzaak slecht contact. Er zitten daar vier rode draden bij elkaar. De aansluiting op de benzinemeter geeft spanning aan het relais van de richtingaanwijzers en ook aan het oliedruklampje . Tevens via het oliedruklampje krijgt de tweede plus draad aan het ampère lampje spanning .Wanneer dit laatste niet goed werkt,laadt de dynamo niet bij .Nu ik het resultaat lees ,herinner ik me,dat ik dit ook wel eens aan de hand heb gehad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.