- Berichten: 126
Temperatuurindicator werkt niet (blijkt elektr)
- Sanne Hagendoorn
- Offline
- Expert lid
- Amazon sleeper
In het kort: heb sinds 3 maanden een roodwitte Amazon en ben her en der wat zaken aan het verbeteren. Op veiligheidsvlak en technisch vlak (eea lijkt maar half aangesloten na een motorconversie)
Onder andere de temperatuurindicator aan de praat krijgen.
Het blijkt een elektronische te zijn (standaard dacht ik een vloeistofdrukgestuurde?)
Weet iemand hoe deze aangesloten moet worden? Er zitten drie pinnen op de indicator (waarvan er 2 zijn aangesloten).
Bovendien zit er aan het andere uiteinde ook niets, dus geen tempsensor aangesloten. Moet het aan die zijde met 1 of 2 draden aangesloten worden? Dan weet ik wat voor tempsensor ik moet zoeken (kopen)...
Alvast bedankt voor het delen van jullie kennis!
Volvo XC90 2010 3.2 FWD 238pk
BMW 316i 1.8 116pk
Audi A4 B5 2.4 165pk
Audi TT 1.8T 180pk
Skoda Octavia 1.6 GLX 75pk (TT-XR-12)
Opel Senator B 3.0i 177pk (SP-38-GT)
VW Golf II 1.6 72pk (SX-22-LV)
Opel Kadett E 1.3s 75pk (SK-86-JS)
Opel Kadett E 1.3s 75pk (PK-38-KG) [het blijft je eerste auto, hè]
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Vijgenboom
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 508
Voor de conversie naar electrische temperatuurmeter (complete set meter + voeler) kun je of bij Huke Basart terecht, of bij de club (maar dan moet je uiteraard eerst lid zijn, wat me sowieso verstandig lijkt ....)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Sanne Hagendoorn
- Offline
- Expert lid
- Amazon sleeper
- Berichten: 126
Ja, je hebt gelijk, ik overweeg zeker om lid te worden.Rob Vijgenboom schreef : De originele temperatuurmeter is via een met ether gevuld capilair op een voeler in de kop van motor (schutbord zijde) aangesloten.
Voor de conversie naar electrische temperatuurmeter (complete set meter + voeler) kun je of bij Huke Basart terecht, of bij de club (maar dan moet je uiteraard eerst lid zijn, wat me sowieso verstandig lijkt ....)
Er zit nu dus al een elektrische temperatuur indicator in (gisteren ontdekt, zie foto[als het bijvoegen lukt]). Enige is dat deze niet volledig aangesloten lijkt én dat er nog een werkende temperatuursensor in het blok ontbreekt. En dan is de vraag, wat voor sensor heb ik nodig, een met 1 aansluitpin of met 2?
Groet, Sanne
Volvo XC90 2010 3.2 FWD 238pk
BMW 316i 1.8 116pk
Audi A4 B5 2.4 165pk
Audi TT 1.8T 180pk
Skoda Octavia 1.6 GLX 75pk (TT-XR-12)
Opel Senator B 3.0i 177pk (SP-38-GT)
VW Golf II 1.6 72pk (SX-22-LV)
Opel Kadett E 1.3s 75pk (SK-86-JS)
Opel Kadett E 1.3s 75pk (PK-38-KG) [het blijft je eerste auto, hè]
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Sanne Hagendoorn
- Offline
- Expert lid
- Amazon sleeper
- Berichten: 126
Ik ben net lid geworden!Rob Vijgenboom schreef : De originele temperatuurmeter is via een met ether gevuld capilair op een voeler in de kop van motor (schutbord zijde) aangesloten.
Voor de conversie naar electrische temperatuurmeter (complete set meter + voeler) kun je of bij Huke Basart terecht, of bij de club (maar dan moet je uiteraard eerst lid zijn, wat me sowieso verstandig lijkt ....)
Volvo XC90 2010 3.2 FWD 238pk
BMW 316i 1.8 116pk
Audi A4 B5 2.4 165pk
Audi TT 1.8T 180pk
Skoda Octavia 1.6 GLX 75pk (TT-XR-12)
Opel Senator B 3.0i 177pk (SP-38-GT)
VW Golf II 1.6 72pk (SX-22-LV)
Opel Kadett E 1.3s 75pk (SK-86-JS)
Opel Kadett E 1.3s 75pk (PK-38-KG) [het blijft je eerste auto, hè]
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Offline
- Platinum-lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 681
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Sanne Hagendoorn
- Offline
- Expert lid
- Amazon sleeper
- Berichten: 126
Bedankt!Arnold de Groot schreef : Welkom bij de club! Ter info, je kunt nu ook bij de technische informatie!
Bedoel je autogegevens of een ander forumdeel?
Volvo XC90 2010 3.2 FWD 238pk
BMW 316i 1.8 116pk
Audi A4 B5 2.4 165pk
Audi TT 1.8T 180pk
Skoda Octavia 1.6 GLX 75pk (TT-XR-12)
Opel Senator B 3.0i 177pk (SP-38-GT)
VW Golf II 1.6 72pk (SX-22-LV)
Opel Kadett E 1.3s 75pk (SK-86-JS)
Opel Kadett E 1.3s 75pk (PK-38-KG) [het blijft je eerste auto, hè]
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Offline
- Platinum-lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 681
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Sanne Hagendoorn
- Offline
- Expert lid
- Amazon sleeper
- Berichten: 126
Ik had eerder al ontdekt dat er al een elektrische aanwijzer was geplaatst.
Na contact met Huke Basart bleek de +12V nog niet aangesloten. Bovendien zat ie bij het blok nergens op aangesloten.
Oftewel, een vorige eigenaar was eraan begonnen, maar niet afgemaakt.
Na veel gedoe heb ik de sensor uit het blok gekregen en via Timen Smit een nieuwe 2e hands sensor kunnen bemachtigen.
Deze getest met kokend water, erin gedraaid en het werkt!
Volvo XC90 2010 3.2 FWD 238pk
BMW 316i 1.8 116pk
Audi A4 B5 2.4 165pk
Audi TT 1.8T 180pk
Skoda Octavia 1.6 GLX 75pk (TT-XR-12)
Opel Senator B 3.0i 177pk (SP-38-GT)
VW Golf II 1.6 72pk (SX-22-LV)
Opel Kadett E 1.3s 75pk (SK-86-JS)
Opel Kadett E 1.3s 75pk (PK-38-KG) [het blijft je eerste auto, hè]
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.