Bobine II geplaatst

Lees meer
10-05-2017 08:05 #168866 door Frans Pars (GAST)
Bobine II geplaatst is gemaakt door Frans Pars (GAST)
Nou de bosch blue coil bobine is geplaatst. (Ter vervanging oude bosch panterkabel)

Starten als een tierelier maar beroerd stationair lopen zeg. Kan hem net (of net niet) aan de praat houden. Hij lijkt heel erg "agressief) te lopen met nijdige klappen.

Zal beginnen met bougie kabels te vervangen. Eventueel verdeelkapje en rotor (is elektronische 123 ontsteking)

Maar moet ik misschien aan iets anders denken dat de beroerde stationair loop opeens veroorzaakt?

Hou mij aanbevolen voor alle suggesties ;)

Groet Frans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-05-2017 18:04 #168881 door Bart Dirven
Beantwoord door Bart Dirven in topic Bobine II geplaatst
Ik zou beginnen met het controleren van de timing van de ontsteking.

Gr Bart

Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-05-2017 18:51 #168884 door Frans Pars (GAST)
Beantwoord door Frans Pars (GAST) in topic Bobine II geplaatst
Had gehoopt met de 123 ontsteking dat de waardes/curves eigenlijk niet aangepast zouden hoeven te worden? Ik bedoel een een andere bobine zou toch geen verandering aan de instelling moeten geven?

Of ga ik nu weer eens te kort door de bocht B)

Ik moet wel zeggen dat ik ook als eerste dacht aan de ontsteking die van slag leek. Ook maar eens gaan verdiepen in de 123 dan en hoe aan te passen.
Is een van de eerste volgens mij als ik hem zo zie.

Groet
Frans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-05-2017 21:10 #168891 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Bobine II geplaatst
Is de ontstekingsvolgorde wel goed??
1-3-4-2 tegen de klok in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-05-2017 21:30 #168893 door Frans Pars (GAST)
Beantwoord door Frans Pars (GAST) in topic Bobine II geplaatst
Logische gedachte inderdaad!
Maar alleen de bobine kabel losgehaald van de oude bobine en op de nieuwe gezet, dus verder niet gerommeld met de bougie kabels.

Ik verdenk zelf een beetje de bobine kabel, deze is lang niet vervangen (auto loopt ook lpg en heeft pulsdraadje van het veiligheidsrelais om de bobine kabel gewikkeld) Vond dat altijd mooie constructie en dacht zolang het werkt dan werkt het. Met de nieuwe bobine kan ik hem makkelijker op de min ook aansluiten.

Dus nu nieuwe kabel besteld en het trail en error proces gaan voortzetten :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-05-2017 01:19 #168900 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Bobine II geplaatst
Ik weet niet of hoe de bougiekabels lopen maar als ze tegen elkaar of dicht op elkaar liggen zou ik deze eerst eens van lekaar leggen.
Ik denk aan overslag van de kabels.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-06-2017 13:29 #169408 door Frans Pars (GAST)
Beantwoord door Frans Pars (GAST) in topic Bobine II geplaatst
Okay ik heb de boel weer aan de praat gekregen!

Oorzaak was een bijna afgesleten rotor en beschadigde kappuntjes. :blush: . Ik verdenk mij er zelf van helaas. Heb waarschijnlijk een van de klemmen niet vast gezet van de verdelerkap. Mijn inschatting is tijdens het starten de kap scheef is gaan staan, roter op de kappuntjes in is gaan slaan, ect ,........ . Ergo heb nog hoop te leren ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.