- Berichten: 221
Bobine II geplaatst
- Frans Pars (GAST)
- Elite lid
-
Minder
Meer
10-05-2017 08:05 #168866
door Frans Pars (GAST)
Bobine II geplaatst is gemaakt door Frans Pars (GAST)
Nou de bosch blue coil bobine is geplaatst. (Ter vervanging oude bosch panterkabel)
Starten als een tierelier maar beroerd stationair lopen zeg. Kan hem net (of net niet) aan de praat houden. Hij lijkt heel erg "agressief) te lopen met nijdige klappen.
Zal beginnen met bougie kabels te vervangen. Eventueel verdeelkapje en rotor (is elektronische 123 ontsteking)
Maar moet ik misschien aan iets anders denken dat de beroerde stationair loop opeens veroorzaakt?
Hou mij aanbevolen voor alle suggesties
Groet Frans
Starten als een tierelier maar beroerd stationair lopen zeg. Kan hem net (of net niet) aan de praat houden. Hij lijkt heel erg "agressief) te lopen met nijdige klappen.
Zal beginnen met bougie kabels te vervangen. Eventueel verdeelkapje en rotor (is elektronische 123 ontsteking)
Maar moet ik misschien aan iets anders denken dat de beroerde stationair loop opeens veroorzaakt?
Hou mij aanbevolen voor alle suggesties

Groet Frans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bart Dirven
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 303
10-05-2017 18:04 #168881
door Bart Dirven
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
Beantwoord door Bart Dirven in topic Bobine II geplaatst
Ik zou beginnen met het controleren van de timing van de ontsteking.
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frans Pars (GAST)
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 221
10-05-2017 18:51 #168884
door Frans Pars (GAST)
Beantwoord door Frans Pars (GAST) in topic Bobine II geplaatst
Had gehoopt met de 123 ontsteking dat de waardes/curves eigenlijk niet aangepast zouden hoeven te worden? Ik bedoel een een andere bobine zou toch geen verandering aan de instelling moeten geven?
Of ga ik nu weer eens te kort door de bocht
Ik moet wel zeggen dat ik ook als eerste dacht aan de ontsteking die van slag leek. Ook maar eens gaan verdiepen in de 123 dan en hoe aan te passen.
Is een van de eerste volgens mij als ik hem zo zie.
Groet
Frans
Of ga ik nu weer eens te kort door de bocht

Ik moet wel zeggen dat ik ook als eerste dacht aan de ontsteking die van slag leek. Ook maar eens gaan verdiepen in de 123 dan en hoe aan te passen.
Is een van de eerste volgens mij als ik hem zo zie.
Groet
Frans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1146
10-05-2017 21:10 #168891
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Bobine II geplaatst
Is de ontstekingsvolgorde wel goed??
1-3-4-2 tegen de klok in.
1-3-4-2 tegen de klok in.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frans Pars (GAST)
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 221
10-05-2017 21:30 #168893
door Frans Pars (GAST)
Beantwoord door Frans Pars (GAST) in topic Bobine II geplaatst
Logische gedachte inderdaad!
Maar alleen de bobine kabel losgehaald van de oude bobine en op de nieuwe gezet, dus verder niet gerommeld met de bougie kabels.
Ik verdenk zelf een beetje de bobine kabel, deze is lang niet vervangen (auto loopt ook lpg en heeft pulsdraadje van het veiligheidsrelais om de bobine kabel gewikkeld) Vond dat altijd mooie constructie en dacht zolang het werkt dan werkt het. Met de nieuwe bobine kan ik hem makkelijker op de min ook aansluiten.
Dus nu nieuwe kabel besteld en het trail en error proces gaan voortzetten
Maar alleen de bobine kabel losgehaald van de oude bobine en op de nieuwe gezet, dus verder niet gerommeld met de bougie kabels.
Ik verdenk zelf een beetje de bobine kabel, deze is lang niet vervangen (auto loopt ook lpg en heeft pulsdraadje van het veiligheidsrelais om de bobine kabel gewikkeld) Vond dat altijd mooie constructie en dacht zolang het werkt dan werkt het. Met de nieuwe bobine kan ik hem makkelijker op de min ook aansluiten.
Dus nu nieuwe kabel besteld en het trail en error proces gaan voortzetten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 3560
11-05-2017 01:19 #168900
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Bobine II geplaatst
Ik weet niet of hoe de bougiekabels lopen maar als ze tegen elkaar of dicht op elkaar liggen zou ik deze eerst eens van lekaar leggen.
Ik denk aan overslag van de kabels.
succes
Johan Geers
Ik denk aan overslag van de kabels.
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frans Pars (GAST)
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 221
02-06-2017 13:29 #169408
door Frans Pars (GAST)
Beantwoord door Frans Pars (GAST) in topic Bobine II geplaatst
Okay ik heb de boel weer aan de praat gekregen!
Oorzaak was een bijna afgesleten rotor en beschadigde kappuntjes. :blush: . Ik verdenk mij er zelf van helaas. Heb waarschijnlijk een van de klemmen niet vast gezet van de verdelerkap. Mijn inschatting is tijdens het starten de kap scheef is gaan staan, roter op de kappuntjes in is gaan slaan, ect ,........ . Ergo heb nog hoop te leren
Oorzaak was een bijna afgesleten rotor en beschadigde kappuntjes. :blush: . Ik verdenk mij er zelf van helaas. Heb waarschijnlijk een van de klemmen niet vast gezet van de verdelerkap. Mijn inschatting is tijdens het starten de kap scheef is gaan staan, roter op de kappuntjes in is gaan slaan, ect ,........ . Ergo heb nog hoop te leren

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.