dikte accukabel

Lees meer
16-04-2017 11:02 #168252 door 07736-dummy
dikte accukabel is gemaakt door 07736-dummy
Beste mensen,

Ik heb op het forum gezocht naar een antwoord, maar niet gevonden, ondanks verschillende steekwoorden.
De vraag is: hoeveel kwadraat is de rode + kabel van een Volvo Amazon 1966?

Groet,
freek

freek pul

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
16-04-2017 22:35 #168272 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic dikte accukabel
Zeker niet dikker dan 35mm2, maar waarom vraag je het? Wil je de kabel vervangen voor een zelfgemaakte? Dan is 35mm2 ruim voldoende, zeker omdat de afstand tot de accu maar een slordige meter is.
Als ik er aan denk zal ik het eens opmeten.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
17-04-2017 00:43 - 17-04-2017 00:46 #168281 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic dikte accukabel
Hoi Freek, daar ben ik weer. In zijn algemeenheid, als je bv. de accu naar de bagageruimte wilt verhuizen, wordt 35 kwadraat aangeraden. Wellicht kun je de shop bellen/mailen omdat de kabel daar compleet te koop is onder nummer 192647, Wellicht staat in de productinformatie de diameter. Overigens Jan, de kabel is 115 cm.

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-04-2017 10:37 #168285 door 07736-dummy
Beantwoord door 07736-dummy in topic dikte accukabel
Beste Jan en Cor,
Ik wil de accu niet verplaatsen, maar een nieuwe accupool (en wellicht de hele kabel vernieuwen als ik toch bezig ben).
De nieuwe accupool moet voorzien zijn met twee bouten om de kabel vast te zetten. Aan 1 van die bouten wil ik een oog vastzetten met een rode stroomdraad 2,5 mm2 (is 2,5 mm2 dan wellicht te dun?) naar een nieuw zekeringkastje gaat in de buurt van de accu Wellicht boven de accu op de plek waar links het originele kastje zit. Ik wil dit doen, omdat er verschillende draden direct zijn aangesloten op de + van mijn accu. Ik vind dit niet handig al die draden op 1 bout en met ook nog zwevende zekeringen. Zal en foto bijvoegen van de huidige situatie en ook foto's van zekeringkastje dat ik op het oog heb en een snelkoppeling voor op de accupool (vind het wel een 'uitvinding' zo'n snelkoppeling)

freek pul
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
17-04-2017 16:24 #168300 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic dikte accukabel
Er is inderdaad nog wel wat bijgebouwd. Zelf heb ik op al mijn autoos een snelkoppeling op de min, en op de plus een stuk 4 kwadraat naar een zekering kastje gebracht. Een nadeel is dat de spanning ook bij uitgeschakeld contact op het zekeringkastje blijft. Mijn snelkoppeling is het type met de groene draaiknop. Het voordeel is dat je plus- en minkabels ongewijzigd blijven. Maar..er zijn veel wegen die naar Rome leiden. Ik zie ook vaak dat het originele zekeringkastje wordt vervangen door een veel grotere. Je kan dan zelf kiezen welke groepen je geschakeld en ongeschakeld wil hebben, al of niet met een stuurstroom relais.

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.