lampjes dashboard blijven branden

  • Marcel van den Eijnden
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
31-03-2017 17:19 #167794 door Marcel van den Eijnden
lampjes dashboard blijven branden is gemaakt door Marcel van den Eijnden
van een Volvo 242 uit 1976 blijven de waarschuwingslampjeslampjes branden terwijl de motor loopt. Dit zijn de parkeer, remmen, verlichting, dynamowaarschuwingslampjes blijven. Dit terwijl er met deze onderdelen niets aan de hand is. Bij de APK keuring werd gezegd dat dit een massa probleem is maar ik kan geen loszittende kabel of iets dergelijks vinden. wanneer ik extra massa maak met het metalen gedeelte van de klok blijven ook deze lampjes branden.
wie herkent dit probleem of heeft een tip?

Marcel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-03-2017 23:27 #167803 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic lampjes dashboard blijven branden
Als er massa problemen zijn, gaat de stroom 'zoeken', dan kun je de raarste effecten krijgen.
Zou beginnen met de zekeringskast, alles schoon maken met WD40, loop dan alle zichtbare massa punten na.
Ben niet erg op de hoogte van de 200 serie, dus een elektrisch schema komt dan van pas...

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-04-2017 10:12 #167810 door Renny Verwer
Beantwoord door Renny Verwer in topic lampjes dashboard blijven branden
Bij de 200-serie gaat bij een niet opladende dynamo niet alleen het AMP lampje branden maar ook andere controlelampjes (o.a. handrem). Het controlelampje voor de verlichting hoort dan volgens mij niet te gaan branden. Ik zou dus zeker het laadcircuit controleren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.