start niet
- Ed Vijgen
- Junior lid
-
Minder
Meer
22-02-2017 12:50 - 22-02-2017 16:14 #166899
door Ed Vijgen
start niet is gemaakt door Ed Vijgen
Volvo 264 GLE net aangeschaft. bij wegrijden garage geen probleem, echter na eerste stop bij tankstation kon ik niet starten. Zelfs de startmotor was in diepe rust! na een telefoontje vorige eigenaar zekeringen een voor een slag gedraaid startte hij weer . Tot na een uur rijden, de auto ernstig begon te sputteren en inhouden bij gas geven. Zo erg dat hij er plotseling onder het rijden mee op hielt.
diagnose wegenwacht:
kasje ( module)" ontstekingeentrap"grijs kasje ( Bosch) de bobine gaf ook weinig signaal bij het zoeken met spanningszoeker.
weet iemand wat het euvel kan zijn, of kan iemand mij adviseren wat te doen?
bij voorbaat dank
Ed Vijgen
diagnose wegenwacht:
kasje ( module)" ontstekingeentrap"grijs kasje ( Bosch) de bobine gaf ook weinig signaal bij het zoeken met spanningszoeker.
weet iemand wat het euvel kan zijn, of kan iemand mij adviseren wat te doen?
bij voorbaat dank
Ed Vijgen
Laatst bewerkt 22-02-2017 16:14 door Gert Vegter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
-
- Platinum lid
-
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Minder
Meer
22-02-2017 13:04 #166900
door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic sart niet
Ed, lijkt op een electrische storing. Als de auto vochtig is zijn mogelijk de zekeringen gecorrodeerd. Alles schoonschuren, ook de koperen lipjes van de zekeringhouder en inspuiten met wd 40. Wat is het bouwjaar en rijdt hij op gas?
- Ed Vijgen
- Junior lid
-
Minder
Meer
22-02-2017 13:24 #166901
door Ed Vijgen
Beantwoord door Ed Vijgen in topic start niet
Beste Cor,
hartelijk dank voor je reactie . Ik zal het proberen. Bouwjaar 1980 en loopt op benzine
hartelijk dank voor je reactie . Ik zal het proberen. Bouwjaar 1980 en loopt op benzine
- Ed Vijgen
- Junior lid
-
Minder
Meer
22-02-2017 14:55 #166906
door Ed Vijgen
Beantwoord door Ed Vijgen in topic start niet
Hallo Cor,
heb alle zekeringen schoongemaakt en met W40 ingespoten, teruggeplaatst . Hij start meteen, maar ben nu wel bang om te rijden omdat ik niet weet of hij niet weer onder het rijden gaat afslaan. Ook brand sinds ik zekeringen heb schoongemaakt, het brake failure lampje als ik het knipperlicht naar rechts aanzet!
vriendelijke groet
Ed
heb alle zekeringen schoongemaakt en met W40 ingespoten, teruggeplaatst . Hij start meteen, maar ben nu wel bang om te rijden omdat ik niet weet of hij niet weer onder het rijden gaat afslaan. Ook brand sinds ik zekeringen heb schoongemaakt, het brake failure lampje als ik het knipperlicht naar rechts aanzet!
vriendelijke groet
Ed
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-02-2017 15:46 #166908
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic sart niet
Eerste check is olie peil van je remmen checken, is deze goed dan denk ik dat je een massa probleem hebt.