Dashboard verlichting vervangen

Lees meer
13-10-2016 15:05 #164164 door Frederik Rikkink
Dashboard verlichting vervangen is gemaakt door Frederik Rikkink
Goedemiddag,

Mijn verlichting van de snelheidsmeter doet het niet meer. Erg lastig nu de donkere dagen er aan komen. Nu heb ik heel wijs, op de kop onder het dashboard gelegen, maar ik kan alleen de twee lampjes vinden voor de temperatuur en Benzine meter. Deze doen het wel.
Hoe kan ik de lampjes van de snelheidsmeter vervangen?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Mvg. Frederik Rikkink

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-10-2016 17:44 #164166 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Dashboard verlichting vervangen
Hoi Frederik, waarschijnlijk een open deur, maar heb je de knop van je stadslicht/dimlicht al eens verdraaid? Daar kun je de lichtsterkte mee regelen maar ook de dashbordverlichting uiTzetten. De kans dat alle drie de dashbordlampjes ineens kapot gaan is niet zo groot?

Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-10-2016 20:05 #164169 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Dashboard verlichting vervangen
Een amazon heeft 2 dashboardlampjes.De kans is klein dat beide lampjes defect zijn.De kans is groter,dat de dimmer niet meer werkt.
Deze bedien je zoals eerder gemeld door de knop van stads en dimlicht te draaien.
Achter het dashboard kun je de draden van de lichtschakelaar zien. Op 58 a zitten de twee rode draden die naar de dashboardlampjes gaan.
Wanneer je het schuifje met de twee rode draden met een zgn dubbel stekkertje op de twee witte draden van 58 b zet gaat je dashboardverlichting steeds voluit branden bij het aanzetten van stadslicht en dimlicht.
Let op : op aansluiting 30 zitten 2 zwarte draden .De dikkere zwarte draad komt van het contactslot en daar staat ALTIJD SPANNING op.Dus bij het werk aan de lichtschakelaar altijd de plus van accu losmaken om bij sluiting te voorkomen dat de draaiboom afbrandt. Je zult niet de eerste zijn die dit overkomt! Als je de lampjes moet vervangen neem dan lampjes van niet meer dan 2 watt anders smelt het groene plastic dat ,voor het groene dashboardlicht zorgt.Isleer alle aansluitingen goed. Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-10-2016 20:09 #164170 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Dashboard verlichting vervangen
Isleer in de laatste zin moet natuurlijk zijn isoleer!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-10-2016 21:50 #164175 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Dashboard verlichting vervangen
ff een plaatje erbij, dan kun je zien om welke lampjes het gaat. 9 van de 10 keer zit de bekabeling in de weg.

Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-10-2016 08:44 #164179 door Frederik Rikkink
Beantwoord door Frederik Rikkink in topic Dashboard verlichting vervangen
Bedankt voor jullie hulp. Het zijn echt de lampjes. Ik moet dus volgens het plaatje nummer 5 en 6 vervangen. Deze had ik nog niet ontdekt. Ik moet alle bekabeling voor de verlichting toch gaan vervangen. Het is een zooitje bij mij onder het dashboard.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-10-2016 12:48 #164186 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Dashboard verlichting vervangen
5 en 6 zijn voor de knipperlichten 1 t/m 4 is dashboard verlichting

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-10-2016 13:46 #164189 door Frederik Rikkink
Beantwoord door Frederik Rikkink in topic Dashboard verlichting vervangen
Oh ja, Ik zie het.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-10-2016 16:55 #164194 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Dashboard verlichting vervangen
René gaat het wel helemaal goed? Ik heb geen twee lampjes voor mijn richtingaanwijzer?
En een tot en met vier, bedoel je daarmee vier lampjes, Dat klopt niet?
Als je op zijn kop ondersteboven en achterstevoren onder je dashboard hangt kun je wel zien waar de controlelampjes zitten en iets hoger de lampjes voor je dashboard verlichting. Ze zitten er gewoon in geklikt maar kunnen wel iets vast zitten. Je hoeft ze dus niet te draaien of iets dergelijks. Mij lukte het met een schroevendraaiertje makkelijker als alleen met mijn vingers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-10-2016 17:58 - 14-10-2016 17:59 #164197 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Dashboard verlichting vervangen
Idd misschien is dit plaatje duidelijker. Die 2 groene bolletjes geven de kleur groen van je dashboard verlichting.

Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.