stroomverdeler

  • Theo Geurts
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
09-10-2016 17:26 #164088 door Theo Geurts
stroomverdeler is gemaakt door Theo Geurts
gister bij mijn amazon met b-18 motor de verdeler kap en rotor
vernieuwd.Wat mij opviel met het monteren van de rotor dat je als je het rotor asje
draaid dat hij dan niet terug veert. wel loopt de motor goed
zitten er soms veren onder de grondplaat die versleten kunnen zijn??
gr. Theo

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-10-2016 19:02 #164091 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic stroomverdeler
Hoort wel terug te veren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-10-2016 00:50 #164098 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic stroomverdeler
Waarschijnlijk zitten de centrifugal gewichtjes vast of lamme veertjes aan de gewichtjes.
Je kunt de spanning van de veertjes bij stellen indien nodig.

success

Johan Geer

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Theo Geurts
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
10-10-2016 09:16 #164099 door Theo Geurts
Beantwoord door Theo Geurts in topic stroomverdeler
bedankt voor het advies, ik ga hier mee aan de slag :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-10-2016 18:21 #164102 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic stroomverdeler
Je mag nooit de spanning van de veertjes veranderen, anders zou je de vervroegingscurve verstellen. Gewoon goed schoonmaken en kijken of er niets kapot is, dat lukt normaal alleen goed als men het geheel demonteert.
succes, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-10-2016 00:48 #164103 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic stroomverdeler
Nu Rudi, ik heb het bij mij jaren geleden al eens gedaan omdat hij stationair al naar de max vooronsteking ging (slappe veertjes)Ontsteking van een B20E
Naderhand gewoon met een stroboscoop en een toerenteller gekeken of de vooronsteking met het toerental klopte.
Nooit geen prbblemen meer gehad.

m.vr.gr.

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-10-2016 17:52 #164113 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic stroomverdeler
Bosch heeft zelfs twee verschillende veertjes in een verdeler geplaatst, en verschillende veertjes in de diverse verdelers die er zijn voor de diverse B18/20's, dat zullen ze niet zonder reden gedaan hebben. Een B18/20 loopt zelfs met een verkeerde verdeler nog zonder problemen, maar niet optimaal. Na het veranderen van de veertjes zal de juiste waarde amper bereikt kunnen worden, en zeker zonder controle is het dan gewoon gokken/geluk wat er bereikt wordt.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-10-2016 00:41 #164121 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic stroomverdeler
Weet ik B20A en B20E zijn de veertje ook verschillend en zoals ik het gedaan heb is dan wel niet 100% de karakterestiek die het moet zijn maar zal er zeker geen tien wat zeg ik nog geen 5graden neven zitten.
En ik vraag me af of dezelfde type verdelers onderling geen verschil hebben het is tenslotte mechanisch.
Ik heb er ook een Hotsparkmodule in zitten dat heeft ook invloed op de karakterestiek.
Je hebt geen tegenwerking voor het lichten van de contactpunten meer waardoor de centrifugaalgewichtjes in dezelfde stand blijven staan en dat is met contactpunten niet het geval.
Dus met een Hotspark klopt het ook niet helemaal meer en ook met een 123 mis je de mechanische tegenwerking van contactpunten.

De veertjes in combinatie met de centrifugal gewichtjes bepalen alleen de stijlheid van de curver, m.a.w. hoe snel is de ontsteking op zijn maximale vervroeging.

m.vr.gr.

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD