Uitlijning lampen voor Volvo 240

• Jorn Venema (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
12-09-2016 21:01 #163428 door Jorn Venema (GAST)
Uitlijning lampen voor Volvo 240 is gemaakt door Jorn Venema (GAST)
Hallo, Ik ben sinds oktober vorig jaar trotyse bezitter van een 240GL uit '85. Helaas moest de geldkraan al na dag twee open en stond de wagen een maand in de garage. Vervolgens heb ik nog wat spuitwerk laten doen. Door ziekte heb ik als ZZP'er op dit moment niet veel meer te besteden en jammer genoeg heb ik een aanrijding gehad met mijn rechter flank. Het blikwerk is prime hersteld en gespoten, maar de koplamp rechts en het knipperlicht rechts verkeren niet op de juiste plaats. Zoals gezegd, op dit moment heb ik weinig te besteden, maar is er iemand in Midden-Nederland die voor mij een korte analyse zou willen doen zodat ik weet wat te budgeteren? Met vriendelijke groet, Jorn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-09-2016 22:56 #163433 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Uitlijning lampen voor Volvo 240
Als het scherm er weer goed is maar je knipperlicht zit scheef of past niet lekker dan is het deel waar het knipperlicht in vast zit niet goed gericht. En dat is jammer want je scherm maakt daar deel van uit. Wat betreft je koplamp, die zit in een apart huis maar is wel verbonden met je scherm en als je knipperlicht niet goed zit dan zet zich dat dus ook door naar de koplamp. Ik neem aan dat je het lowbudget heb laten repareren maar nu blijkt er nog meer krom te zijn. Wat je kan doen is kijken of je een voorbeeld kan krijgen hoe je knipperlicht vast hoort te zitten. Bij mijn 82er met oude model scherm zit hij deels met een grove Parker en met plastic pallen vast. Wat betreft je koplamp zal dit dus te maken hebben met het plaatwerk wat dus ook aan je scherm zit. Een auto ernaast zetten en meten is weten. Dan lekker of opnieuw richten of naar de sloop en voor een paar tientjes plaatwerk halen. Maar een echte schatting wat het gaat kosten weet ik niet, is moeilijk te zeggen dan zou ik de auto moeten zien en het spul demonteren om te kijken waar het probleem zit. Dan op zoek naar plaatwerk en daar zijn geen vaste prijzen voor.

Een beetje plaatwerker had dit toch ook wel kunnen zien ook al is het lowbudget je probeert toch knap werk af te leveren toch??

Suc6

• Jorn Venema (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
13-09-2016 17:51 #163441 door Jorn Venema (GAST)
Beantwoord door Jorn Venema (GAST) in topic Uitlijning lampen voor Volvo 240
Badankt voor je antwoord Rene,

Ik heb net het rechter-knipperlicht van haar plaats gehaald. De lamphouder/reflector is kapot. Ik heb het knipperlicht net met twee schroeven vast kunnen zetten; het zit lager dan de lamp. Ik heb niet echt verstand van plaatwerk, maar volgens mij is het knipperlicht verbonden aan de reflector waarvan ik niet weet waaraan deze bevestigd is, en de lamp, welke weer verbonden is aan het plaatwerk/frame. Deze samen zijn instabiel: Ik kan het knipperlicht met lamp zo 15 graden naar voren bewegen. Is de reflector/lamphouder dan enkel bevestigd aan het frame? Is dit frame los? Zou dit het euvel zijn? Verder is de volle line-up niet correct. Het knipperlicht links staat verder dan de lamp... Ik hoop op een antwoord, groet,
Jorn

• 05703-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-09-2016 18:45 #163444 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Uitlijning lampen voor Volvo 240
Een paar foto's zeggen (ook) in dit geval een stuk meer dan woorden ;).

Groet, Hans

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-09-2016 20:05 #163447 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Uitlijning lampen voor Volvo 240
idd maak is wat foto's

ik heb een foto van mijn scherm gevonden is wel een 82er maar komt overeen als het goed is. let op de 2 sleuven waar je iets achter kan haken. Die moet jij ook hebben als het goed is. Stel je hebt het scherm op de auto dan is het een kwestie van links en parker los nemen en unit naar rechts schuiven en hij is eruit. Maar als dat plaatwerk bij jou niet gericht is of je mist wat plastic achter op de unit dan kan dat nooit lekker passen.

Dan nog een plaatje van mijn 245 zonder scherm, ook dat plaatwerk incl het slotplaat en het deel waar je koplamp unit in vast zit moet recht zijn anders kun je er weinig mee.

Heb je foto's van de schade en van het herstel dan zou ons verder kunnen helpen.
Bijlagen:

• Jorn Venema (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
13-09-2016 20:32 #163449 door Jorn Venema (GAST)
Ah, dank je. Ik denk een nieuwe unit te moeten plaatsen, alhoewel ik wanneer ik nu het knipperlicht omhoog til, dit niet lukt en dus onder de hoogte van de lamp blijft. Ik denk het toch te probereren, maar het blijft een mysterie waarom het knipperlicht rechts iets voor de lamp uitsteekt. De unit wordt toch ook bevestigd aan de lamp?
Ik maak morgen foto's. Met vriendelijke groet,
Jorn

• Jan van Bochove
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • '66 combi
Meer
13-09-2016 21:15 #163453 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Uitlijning lampen voor Volvo 240
Jorn, een paar km naast het midden van Nederland zit ;

www.volvomagazijn.nl

Aardige vent die zelf 240's demonteerd en de spullen er van voor schappelijke prijzen verkoopt. Ik zou hem bellen en vragen of je even langs mag komen om samen te kijken, als er dan wat kapot blijkt te zijn kan hij het naar alle waarschijnlijkheid zo uit zijn voorraad halen.
Ik heb er in mijn 240 tijd wat spul gehaald en dat beviel goed.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

• Jorn Venema (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
15-10-2016 12:33 #164215 door Jorn Venema (GAST)
Dank! Heb hem gesproken en hij is nu op zoek naar een unit...

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD