Benzinemeter maakt uitschieters

Lees meer
07-08-2016 17:20 #162352 door Kristian Oosterveen
Benzinemeter maakt uitschieters is gemaakt door Kristian Oosterveen
Sinds een tijdje heeft mijn Amazon last van een naald die onregelmatig uitslaat naar een volle tank. Tips in andere topics hierover heb ik uitgeprobeerd, maar ze hebben helaas niet geholpen. Zo het voltage gelijk bij de vlotter, na het draad richting dashboard en bij de meter zelf. Ik heb inmiddels (nadat ie begon met uitschieten naar een volle tank) ook een duometersetje van Huke gemonteerd. Daarbij werkt de LPG-meter zonder problemen -lijkt me dat problemen met de meter zelf dus uitgesloten is-. De vlotter lijkt een vrij constant voltage van ongeveer 8V af te geven bij een derde/half volle tank. Is dit voldoende, ligt het daaraan of zie ik iets over het hoofd??

Alvast bedankt voor de reacties!
Kristian

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-08-2016 22:57 #162356 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic Benzinemeter maakt uitschieters
Klinkt als een massa of draadbreuk probleem : als het circuit onderbroken is (weerstand = oneindig) slaat de meter vol uit. Ik zou dus eerst alle contacten van de meter naar de vlotter en massa controleren en schoonmaken. Helpt dat niet dan draad op eventuele beschadigingen controleren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-08-2016 23:26 #162357 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Benzinemeter maakt uitschieters
Meestal is de vlotter de boosdoener als de meter onrustig wordt...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-08-2016 11:02 #162358 door Adriaan Nagel
Beantwoord door Adriaan Nagel in topic Benzinemeter maakt uitschieters
Ik heb dit ook gehad, een benzinemeter die steeds in beweging was.
een nieuwe vlotter gehaald bij Dries en ik kan weer een goede aflezing doen. (al vertrouw ik het nooit helemaal, heb altijd een jerrycan mee voor nood!)
Succes gewenst!

122S
C70 Cabrio Soft

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-08-2016 19:17 #162386 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Benzinemeter maakt uitschieters
Mijn meter gaf eerst aan van vol tot ongeveer halfvol (of halfleeg, maar da's psychologenvoer :S), en sinds een tijdje geeft hij niks meer aan. Dat zou dus op een kortsluiting naar massa van de vlotterdraad kunnen duiden. Maar eigenlijk verdenk ik toch de vlotter, is helaas lastig bij te komen door 2 lpg-tanks die er op liggen. Die heb ík dan weer bij me voor nood B).

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-08-2016 19:03 #163029 door Kristian Oosterveen
Beantwoord door Kristian Oosterveen in topic Benzinemeter maakt uitschieters
Bedankt voor de reacties heren! Het draad leek bij de laatste meting gewoon een constant voltage te geven, dus lijkt het probleem niet. Is de vlotter makkelijk veilig uit de tank te halen om te testen? Zonder leeg te hoeven halen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-08-2016 19:30 #163033 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Benzinemeter maakt uitschieters
Via de kofferruimte kan je aan de bovenzijde van de tank. In de bodem van de koffer zie je centraal een instulping met daarin een soort rond deksel, dat met schroeven is vastgemaakt. Er loopt ook een elektrische draad naartoe; deze geeft verbindt de vlotter met de meter in het dashboard. Gewoon het deksel losschroeven en je kan de vlotter voorzichtig eruit tillen.

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.