Ruitewissermotor op Duett met 2 snelheden?

• Thom Fransen
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
15-07-2016 18:03 #161851 door Thom Fransen
Ruitewissermotor op Duett met 2 snelheden? is gemaakt door Thom Fransen
Op dit moment ligt het ruitenwisser mechanisme met motor (zo schattig compact :-) )van de Duett p210 12 volt voor mij op de werk bank.
Het mechanisme is op zich prima maar het motortje is een antiek systeem met een magneet etc. dat 4 dragen nodig heeft voor één snelheid te regelen.. Kortom niet schattig klassiek maar gewoon een onding.
Nu kan ik mij herinneren dat ik ooit ergens gelezen heb dat er een andere motor (140?) met wat moeite passend gemaakt kan worden en dat deze dan twee snelheden heeft. En welke schakelaar gebruik je dan die er hetzelfde uitziet als de originele maar twee (of eigenlijk 3 met de uitstand erbij) standen heeft? Het liefst integreer ik dan ook nog een interval relais.. ;-).
Iemand ervaring hiermee?

Thom

The difference between men and boys is the price of their toys

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-07-2016 19:50 #161863 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Ruitewissermotor op Duett met 2 snelheden?
Heb al jaren een schema op de plank liggen om met een standaard ruitenwissermotor twee snelheden te realiseren. In de simulator werkt het perfect; nu nog effe bouwen. O jee, waar haal ik de tijd vandaan?

• Leo Staats
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
18-07-2016 16:25 #161898 door Leo Staats
Beantwoord door Leo Staats in topic Ruitewissermotor op Duett met 2 snelheden?
Loopt de ruitenwissermotor wel snel genoeg? Bij mijn Duett gaan de wissers best wel snel heen en weer. Bij sterke regen ga ik so wie so langzamer rijden in verband met de remmen en smalle bandjes. Ik heb een intervalschakelaar toegevoegd om het wat mooier te regelen.
(Ik mis wel de regensensor B) ) Groeten Leo. (Duett rijder sinds 1978.)

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-07-2016 16:48 #161900 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Ruitewissermotor op Duett met 2 snelheden?
Als het wat mag kosten en je niet opziet tegen wellicht noodzakelijke modificaties, zou dit iets voor je kunnen zijn.

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-07-2016 14:46 - 19-07-2016 14:50 #161914 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Ruitewissermotor op Duett met 2 snelheden?
Thom, ik ben zelf ook zoiets van plan voor mijn wagen. Nu heb ik wel het lucht gedreven systeem van de PV444 als basis maar hier wil ik iets van maken met een motortje uit de Amazon. In principe blijft het een draaiende motor beweging die je omzet naar de wisser armen. Je kunt dat ook weer een Amazon schakelaar gebruiken zodat er aan de looks weinig veranderd. Het is zeker geen plug & play maar volgens mij zou jij daar ook mee weg komen.

Groeten, Rob
Laatst bewerkt 19-07-2016 14:50 door Rob Baeten.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD