stinkende accu bij startpoging P1800s '66

• Edward Scholten
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2016 17:12 #161733 door Edward Scholten
stinkende accu bij startpoging P1800s '66 is gemaakt door Edward Scholten
En meteen maar weer een vraag... Dat krijg je er dus van ls door omstandigheden je troeteldier anderhalf jaar stil staat.
Mijn oude accu (12 jaar) is officieel dood verklaard. Daarom heb ik gisteren een 68aH nieuwe accu gekocht. Na installatie bleek ik niet te kunnen starten. Spanning op de polen gemeten: 12.5 volt. Accuboer gebeld en die riep dat ik 'm maar even aan de lader moest leggen :S . Een nacht aan de lader gehad en vanmorgen opnieuw gemeten: 13.5 volt. Weer starten maar de startmotor ging erg moeizaam rond. Even gestopt en nog eens proberen. Toen rook ik een zwavelachtig luchtje waarvan ik vermoed dat het uit de accu komt.
Ik heb afgelopen vrijdag de P1800 nog starthulp gegeven met behulp van m'n Subaru Forester maar omdat de startkabels aan de dunne kant waren en begonnen te roken ben ik daar snel mee gestopt. De startmotor ging toen overigens wel gewoon rond. Ik moet nu even flink doorstarten omdat er geen benzine meer in het filter, de slang naar de carburateurs en de de carbs zelf zit doordat hij zolang heeft stil gestaan.
Waarom stinkt die nieuwe accu vraag ik me nu af. 68aH lijkt mij ruim voldoende. Zou het kunnen dat ze me een rotte accu hebben geleverd?
Benieuwd naar jullie antwoorden/suggesties!

Groet, Edward

Relax... Visit Norway!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-07-2016 21:36 #161734 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic stinkende accu bij startpoging P1800s '66
Accuspanning meten tijden het starten.
Bij een nieuwe accu moet de spanning tijden het starten zo ongeveer 11V zijn. Zakt de spanning onder de 10V dan is de accu erg slecht.

• Edward Scholten
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2016 22:13 #161735 door Edward Scholten
Beantwoord door Edward Scholten in topic stinkende accu bij startpoging P1800s '66
OK, gaan we dat morgen maar eens proberen. Bedankt voor de tip.

Groet,
Edward

Relax... Visit Norway!

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD