E-spark

• Ludo Stevens (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-07-2016 17:31 #161611 door Ludo Stevens (GAST)
E-spark is gemaakt door Ludo Stevens (GAST)
Dag iedereen ,
Bij het plaatsen van een E-spark stel ik vast dat de voorontsteking niet af te stellen is ,in de positie dat de stroomverdeler stond met de conventionele ontsteking .
Zijn er nog Volvo leden die dit probleem gehad hebben .Zoja ,hoe hebben jullie dit opgelost .Kan ik zonder problemen de bougies kabels gaan her steken ? Dit zou ik niet normaal vinden .
gegevens :
Volvo motor B 18
stroom verdeler VJU 4BL33
E -spark 3BOS4V2L

Ludo

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• S.P.H Simon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-07-2016 00:44 #161624 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic E-spark
1-bedoel je met e-spark niet hot spark?
2-waarom bougiekabels om-steken?(noteer wel de volgorde!)
3-ik heb de verdeler 180 graden omgedraaid, het werkt goed, alleen de kabels lopen vlak langs het motorblok, is geen probleem volgens mij. vacuum Vervroeger raakt dan bijna het motorblok, maar ontsteking staat wel correct. Ook heb ik het gat in de verdeler waar de draad naar de condensator heen ging uitgevijlt zodat het rubber wat meegeleverd word erin past. dan kan je de contactpunten niet meer op de verdeler gebruiken! (Ik heb wel een reserve verdeler,en een extra hotspark mee in geval van defect).
Start veel beter en de vonk is krachtiger samen met hoog-spanningsbobine.
Het schijnt dat je de verdeler een tandje kunt verschuiven maar dat ging bij mij niet (verdeler komt dan hoger te staan en dan kan de boel kapot gaan!)

Succes!

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD