contactsleutel- & slot PROBLEM SOLVED

Lees meer
13-04-2016 21:59 - 13-07-2016 11:33 #159540 door 05703-dummy
contactsleutel- & slot PROBLEM SOLVED is gemaakt door 05703-dummy
Ik heb een contactsleutel voor de 145 laten bijmaken, maar om één of andere vage reden werkt deze niet goed.
Zo op het oog is het een exacte kopie, maar toch krijg ik de nieuwe pas na een hoop jutteren gedraaid. Ik vond ook nog een andere die ik al eerder had bij laten maken en die krijg ik helemaal niet gedraaid.
Het enige -minieme- verschil is het puntje van de sleutel die bij de sleutel "die het goed doet" een fractie breder is dan van de kopie. Dit deel behoort overigens bij het standaard profiel van de sleutel en wordt niet op maat gefreesd bij het namaken van de sleutel.

De sleutel die goed functioneert is een Errebi NE12, de kopien zijn van Bõrkey type 757. Het lijkt er volgens mij op dat de profielen van verschillende fabrikanten toch niet 100% gelijk zijn hetgeen een probleem oplevert met mijn waarschijnlijk ook wel enigzins versleten contactslot (mag 't, na 45 jaar ;) ).

Is dit een bekend probleem? En, belangrijker nog, hoe is het op te lossen? De plaatselijke sleutelboeren hebben allemaal Bõrkey...

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-04-2016 22:59 #159541 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic contactsleutel
Deze kom je regelmatig tegen op beurzen www.keyprof.com/
Schijnt een autoriteit te zijn op dit gebied.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-04-2016 01:53 #159542 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic contactsleutel
Beste Hans, als je het sleutelnummer weet kun je als het goed is een orgineel bij een Volvo dealer bestellen.
Zo heb ik het lang geleden al eens gedaan.
En als het nog het orginele contactslot is kun je misschien via het chasisnummer een orginele sleutel bestellen.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Schuller (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
14-04-2016 21:44 #159569 door Ronald Schuller (GAST)
Beantwoord door Ronald Schuller (GAST) in topic contactsleutel
Hallo Hans,

Je kan ook een poging wagen bij Car lock Systems.
Deze leveren enorm veel aan dealers.

www.carlock.nl/content/nl/producten/sleutels

Gr Ronald

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-04-2016 23:49 #159576 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic contactsleutel
Hans naast de vorm, is de dikte van de sleutels gelijk?
Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-04-2016 10:58 #159614 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic contactsleutel
Gisteren bij SleutelDirect op de Prinsengracht in Den Haag (winkel met alleen maar sleutels, sleutels en sleutels 8-) ) nóg een contactsleutel laten bijmaken.
Daar voeren ze weer een ander merk: Dominion Lock (type NE2). Ik zie absoluut geen verschil (dikte is ook gelijk Hans) met de andere kopiën maar bizar genoeg doet deze sleutel het probleemloos! Kennelijk komt het heel nauw bij die oude sloten :? .
Bedankt voor de tips. Another problem solved :D !

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-07-2016 13:47 - 10-07-2016 13:48 #161740 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic contactslot HELP
Dat met die contactsleutel was een voorbode van een defect contactslot...

Net de auto gewassen en gestofzuigd bij de plaatselijke carwash, vertroeteld dus, en als dank krijg ik de contactsleutel er nog maar half in... WD40 erin, priegelen met een paperclip en uiteindelijk ging de sleutel er wel in, maar was deze niet te draaien. What to do... plastic afdekkapjes eraf en er achter komen dat het slot niet demontabel is. Starten zou nog wel lukken met draadjes doorverbinden, maar t is een 145 met stuurslot :dry: Schroevendraaier erin slaan en bruut geweld, of toch maar de ANWB bellen. Voor dat laatste gekozen, t was kennelijk druk, na een uur nog niemand. En ondertussen van alles geprobeerd en jawel, opeens kon ik m draaien! ANWB afgebeld en naar huis gereden. De sleutel zet ik in een stand dat alles uit is, maar niet in de nulstand want daarvandaan kan ik m niet meer draaien.
Probleem voor nu even opgelost, maar hoe los ik dit echt op?
Is de cilinder te vervangen en hoe?
Of het hele contactslot, maar hoe krijg je dat er af, zit volgens mij met eenmalige antidiefstalbouten vast of zo?
Wie heeft er nog wat liggen, ik heb de auto in de komende perode echt nodig en wil t als t ff kan voor die tijd opgelost hebben...

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mathieu van den Bosch
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
10-07-2016 22:30 #161744 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic contactslot HELP
Hoi Hans,

Heb ik ook eens meegemaakt, knap balen. Maar goed ik heb het contactslot van de stuurstang buis gehaald. Eerst in beide afbreekbouten een gaatje geboord van zo'n 20mm diep. Daarna er een inbuisdop ingeslagen en dan draai je hem zo los. Diameter weet ik zo niet meer, gewoon net iets kleiner dan de inbus dop. Je kunt natuurlijk ook een torchs dop gebruiken. Daarna het slot goed ingespoten met remreiniger, uit laten druipen en dat een paar keer herhalen. Daarna slot een nachtje laten drogen. Daarop slot ingespoten met teflon spray, geen WD 40 of kruipolie gebruiken, dat trekt vuil aan. Het is inmiddels 4 jaar geleden en het slot doet het nog steeds. Als het slot niet te redden is even bellen met Willem en Willem in Nij beets. Ik weet dat zij nog enige gebruikte sloten hebben liggen.

Groet,

Mathieu.

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-07-2016 22:48 #161745 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic contactslot HELP
Bedankt voor de tip Mathieu.
Ik vermoed dat je dit bij een late Amazon gedaan hebt, want bij een 140 kom je er niet bij om gaten te boren in die bouten omdat het dashboard erboven in de weg zit :(

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mathieu van den Bosch
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
10-07-2016 22:55 - 10-07-2016 22:55 #161746 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic contactslot HELP
Hans,

Ik heb het gedaan bij mijn 144 uit 1972, volgens mij zo'n zelfde als jij hebt. Gewoon de kapjes rond de stuurstang/richting aanwijzer schakelaar weghalen en dan kun je van boven af bij de breekbouten komen.

Groet,

Mathieu.

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.