Aansluiten spanningsregulator
- Remco van Rijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2016 20:57 #158273
door Remco van Rijt
Aansluiten spanningsregulator is gemaakt door Remco van Rijt
Hoi,
Ben volop bezig met het opbouwen van mijn amazon 122s uit 65. Het einde nadert! Maar nadat hij een paar jaar op de plank heeft gelegen heb ik geen flauw idee meer hoe ik de spanningsregulator moet aansluiten...
Op welke pinnetjes moet welke kabel naar de dynamo? Wat moet naar de accu? etc. Ik heb hieronder wat foto's met nummertjes.
Is er iemand die uitkomst kan bieden? Alvast heel erg bedankt
Remco
Ben volop bezig met het opbouwen van mijn amazon 122s uit 65. Het einde nadert! Maar nadat hij een paar jaar op de plank heeft gelegen heb ik geen flauw idee meer hoe ik de spanningsregulator moet aansluiten...
Op welke pinnetjes moet welke kabel naar de dynamo? Wat moet naar de accu? etc. Ik heb hieronder wat foto's met nummertjes.
Is er iemand die uitkomst kan bieden? Alvast heel erg bedankt
Remco
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-02-2016 21:44 #158278
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic Aansluiten spanningsregulator
Hallo Remco,
weet je zeker dat deze twee delen samen en met elkaar verbonden gemonteerd waren? Voor mij ziet het er naar uit, dat je een wisselstroomdynamo met een gelijkstroomregelaar wilt verbinden, en dat kan niet.
succes,
Rudi
weet je zeker dat deze twee delen samen en met elkaar verbonden gemonteerd waren? Voor mij ziet het er naar uit, dat je een wisselstroomdynamo met een gelijkstroomregelaar wilt verbinden, en dat kan niet.
succes,
Rudi
- Remco van Rijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2016 01:37 #158291
door Remco van Rijt
Beantwoord door Remco van Rijt in topic Aansluiten spanningsregulator
Huh?
Voor zover ik weet kwam dit zo uit de auto een paar jaar geleden.... Ik heb in ieder geval geen nieuwe dynamo of regulateur gekocht...
Voor zover ik weet kwam dit zo uit de auto een paar jaar geleden.... Ik heb in ieder geval geen nieuwe dynamo of regulateur gekocht...
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-02-2016 17:26 #158303
door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic Aansluiten spanningsregulator
Het kan zijn dat dit alles uit je auto kwam, maar ik neem aan dat dit niet meer verbonden was.
In een 1965er hoort origineel geen wisselstroomdynamo, zoals ik op de eerste foto zie, maar een gelijkstroomdynamo. Dus iemand heeft de gelijkstroomdynamo vervangen door een wisselstroomdynamo (een regelmatig voorkomende verandering). Waarschijnlijk heeft hij toen niet de moeite gedaan de regelaar voor de gelijkstroomdynamo te verwijderen en deze alleen maar losgekoppeld. Tenminste vermoed ik dit naar wat ik op de foto's zie.
succes,
Rudi
In een 1965er hoort origineel geen wisselstroomdynamo, zoals ik op de eerste foto zie, maar een gelijkstroomdynamo. Dus iemand heeft de gelijkstroomdynamo vervangen door een wisselstroomdynamo (een regelmatig voorkomende verandering). Waarschijnlijk heeft hij toen niet de moeite gedaan de regelaar voor de gelijkstroomdynamo te verwijderen en deze alleen maar losgekoppeld. Tenminste vermoed ik dit naar wat ik op de foto's zie.
succes,
Rudi
- Remco van Rijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2016 19:15 #158306
door Remco van Rijt
Hoi rudy,
Dat zou een verklaring kunnen zijn. Moet ik wel op zoek naar de goeie regulator nu (en die ben ik nog niet tegengekomen tussen alle onderdelen...)
Dankjewel in ieder geval. Weet ik in ieder geval wat me te doen staat.
Dat zou een verklaring kunnen zijn. Moet ik wel op zoek naar de goeie regulator nu (en die ben ik nog niet tegengekomen tussen alle onderdelen...)
Dankjewel in ieder geval. Weet ik in ieder geval wat me te doen staat.
17-02-2016 19:45 #158307
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Aansluiten spanningsregulator
De meeste wisselstroomdynamo's hebben een ingebouwde spanningsregelaar..."Remco van Rijt" schreef:
Moet ik wel op zoek naar de goeie regulator nu
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-02-2016 20:02 #158308
door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Aansluiten spanningsregulator
Gert, dan heb ik er toevallig twee met een externe regelaar (ik denk een vroege wisselstroomdynamo) . ik zal kijken of ik een foto kan maken, maar misschien heeft iemand anders ze sneller.
- Remco van Rijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2016 01:11 #158322
door Remco van Rijt
Hoi Gert,
kom net terug uit mijn werkplaatsje en zie je reactie. Inderdaad, er zit een ingebouwde spanningsregelaar in volgens mij
Mysterie opgelost! Fijn dat dit forum er is.
(nu alleen nog uitvogelen waar die kabels op de dynamo naartoe moeten)
kom net terug uit mijn werkplaatsje en zie je reactie. Inderdaad, er zit een ingebouwde spanningsregelaar in volgens mij

Mysterie opgelost! Fijn dat dit forum er is.
(nu alleen nog uitvogelen waar die kabels op de dynamo naartoe moeten)
- Robert van Es (GAST)
- Premium lid
-
Minder
Meer
18-02-2016 07:10 #158323
door Robert van Es (GAST)
Beantwoord door Robert van Es (GAST) in topic Aansluiten spanningsregulator
En voor het aansluiten moet je even de documentatie op de site doorspitten.
Daar staat het per onderwerp in een schemaatje (bij de spanningsvoorziening is een externe regelaar getekent, maar die kan je bijna 1-op-1 lezen als een interne regelaar: www.volvokv.nl/index.php?option=com_docm...ad&gid=1781&Itemid=6
succes
Daar staat het per onderwerp in een schemaatje (bij de spanningsvoorziening is een externe regelaar getekent, maar die kan je bijna 1-op-1 lezen als een interne regelaar: www.volvokv.nl/index.php?option=com_docm...ad&gid=1781&Itemid=6
succes