Contactpuntjesschroefje
- Joost Wentink
- Senior lid
-
Minder
Meer
31-01-2016 20:14 #157900
door Joost Wentink
Beantwoord door Joost Wentink in topic Contactpuntjesschroefje
Dag Lars,
Ik ga morgen kijken wel type ik heb en mocht het dezelfde zijn dan ga ik graag op je aanbod in.
Waar woon jij ook alweer?
Groet
Joost
Ik ga morgen kijken wel type ik heb en mocht het dezelfde zijn dan ga ik graag op je aanbod in.
Waar woon jij ook alweer?
Groet
Joost
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
31-01-2016 21:30 #157904
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Contactpuntjesschroefje
Omgeving Deventer, op de post doen kan ook (evt de grondplaat als brievenbuspost). Laat maar weten of je dezelfde hebt.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Joost Wentink
- Senior lid
-
Minder
Meer
01-02-2016 17:05 #157920
door Joost Wentink
Dag Lars,
Het blijkt toch niet helemaal dezelfde verdeler. Ik heb de 0231146077 JFUR4 de grondplaat lijkt ook niet geheel hetzelfde.
Wat heel jammer is. ik zag het wel zitten om een keer een oude verdeler helemaal uit elkaar te halen.
Het blijkt toch niet helemaal dezelfde verdeler. Ik heb de 0231146077 JFUR4 de grondplaat lijkt ook niet geheel hetzelfde.
Wat heel jammer is. ik zag het wel zitten om een keer een oude verdeler helemaal uit elkaar te halen.
Bijlage bosch0231146077jfur.jpg niet gevonden
Bijlagen:
01-02-2016 19:07 #157922
door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Contactpuntjesschroefje
Ik zou zeggen, voldoende hetzelfde om een poging te wagen?
Volgens dit overzicht
afstellen ontsteking
Is zowel de 077 als de 085 voor een B20A.
Volgens dit overzicht
afstellen ontsteking
Is zowel de 077 als de 085 voor een B20A.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-02-2016 21:27 #158037
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Contactpuntjesschroefje
Past niet!
- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi
Minder
Meer
06-02-2016 23:16 #158043
door Jan van Bochove
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Contactpuntjesschroefje
Idee? ;
Demonteer je defecte grondplaat, leg deze op een dragende ondergrond.
Pak een doorslag rond 10mm en plaats deze precies midden over je beschadigde draadgat.
Geef een fikse klap op de doorslag.
Beoordeel de diameter-verkleining van het "draadgat" en herhaal zonodig de klappen.
Gaatje netjes centrisch uitboren en opnieuw tappen.
Nadeel, je materiaaldikte neemt iets af.
Voordeel, je metaal wordt wat sterker door koude vervorming.
Ik denk dat het voordeel en nadeel elkaar opheffen
Andere methode; gat in grondplaat aftekenen middels royaal kruis "over gat heen".
Dichtlassen, boren volgs. aftekening en tappen.
succes, groet Jan
Demonteer je defecte grondplaat, leg deze op een dragende ondergrond.
Pak een doorslag rond 10mm en plaats deze precies midden over je beschadigde draadgat.
Geef een fikse klap op de doorslag.
Beoordeel de diameter-verkleining van het "draadgat" en herhaal zonodig de klappen.
Gaatje netjes centrisch uitboren en opnieuw tappen.
Nadeel, je materiaaldikte neemt iets af.
Voordeel, je metaal wordt wat sterker door koude vervorming.
Ik denk dat het voordeel en nadeel elkaar opheffen

Andere methode; gat in grondplaat aftekenen middels royaal kruis "over gat heen".
Dichtlassen, boren volgs. aftekening en tappen.
succes, groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt

- Joost Wentink
- Senior lid
-
Minder
Meer
08-02-2016 09:40 #158081
door Joost Wentink
Nog even een vervolg van deze kwestie:)
De grondplaat van de verdeler die ik super vriendelijk van Lars het gekregen past inderdaad niet.
Grappig dat ik eigenlijk precies gedaan heb wat mij als laatste wordt aangeraden. Ik heb met een hamer een paar corrigerende tikken op het gat gegeven. En ik heb een paar verschillende m4 schroefjes gekocht en één daarvan bleek te passen. Dus probleem voor nu opgelost. Als ik nog een paar keer de contactpuntjes vervang komt het misschien wel weer terug en daarom ga ik ook nog wel ergens de goede grondplaat vinden. Heb al een paar aanboden van clubleden gehad. Bedankt.
Natuurlijk is een 123 ignition nog veel beter en wie weet komt die er ooit nog wel. Maar voor nu wil ik eerst de ontsteking en alles wat daarmee te maken heeft totaal onder controle hebben. Kan ik ook lekker mijn lichte afstel fetish op botvieren.
groet
Joost
De grondplaat van de verdeler die ik super vriendelijk van Lars het gekregen past inderdaad niet.
Grappig dat ik eigenlijk precies gedaan heb wat mij als laatste wordt aangeraden. Ik heb met een hamer een paar corrigerende tikken op het gat gegeven. En ik heb een paar verschillende m4 schroefjes gekocht en één daarvan bleek te passen. Dus probleem voor nu opgelost. Als ik nog een paar keer de contactpuntjes vervang komt het misschien wel weer terug en daarom ga ik ook nog wel ergens de goede grondplaat vinden. Heb al een paar aanboden van clubleden gehad. Bedankt.
Natuurlijk is een 123 ignition nog veel beter en wie weet komt die er ooit nog wel. Maar voor nu wil ik eerst de ontsteking en alles wat daarmee te maken heeft totaal onder controle hebben. Kan ik ook lekker mijn lichte afstel fetish op botvieren.
groet
Joost