Claxon werkt niet, stuurkolom maakt geen massa??

• Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-12-2015 14:44 #156641 door Hansw
Hallo allemaal, mijn claxon doet het wel/niet. in ieder geval niet als ik het wil. Nu heb ik alles doorgemeten, maar het blijkt dat het stuur geen massa maakt :shock: (met een los ijzerdraadje op de koperen stift / de contactsleutel toetert hij er vrolijk op los).

Maar ik wist niet dat er ergens een massa draad aan het bovenste stuk van de stuurkolom moest zitten? of heeft iemand een idee hoe de massa hier verzorgd wordt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-12-2015 15:09 #156643 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Claxon werkt niet, stuurkolom maakt geen massa??
Mmm, de stuurkolom maakt massa via de breekbouten, ik denk eerder dat je stuur/claxon mechanisme geen massa maakt.
Gaat het om een Amazon ?.
Maak dan in het stuur de vier boutjes - met veertjes - los, hier zit een rond isolatie rubber in, met twee metalen plaatjes.
Controleer of bij indrukken claxon, die plaatjes contact maken.
Soms is die dat isolatierondje uitgehard en komen de twee metalen plaatjes niet meer op elkaar.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-12-2015 15:54 #156645 door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Claxon werkt niet, stuurkolom maakt geen massa??
Ed bedankt, maar die had ik buitengesloten door rechtstreeks op de koperen klinknagel in de stuurkolom een draadje te zetten.
Maar, inmiddels gevonden, het stuur eraf en dan zit net onder de RAW schakelaar hendel een parker met een massadraadje denk ik. die zat iets los. hij doet het weer perfect. De twee schotels waar Ed het over heeft ook schoongemaakt en met een holpijpje drie nieuwe (van) rubber( tochtstrip) ringetjes ertussen gelegd. Bij een Amazon zit dat met drie erg kleine siegerringetjes.

Bijlagen:

• Joop van Putten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-12-2015 17:12 #156647 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Claxon werkt niet, stuurkolom maakt geen massa??
Je vraagt je soms af hoe het kan dat dingen, waar je nooit bijkomt toch los kunnen gaan :(

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

• Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-12-2015 18:48 #156649 door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Claxon werkt niet, stuurkolom maakt geen massa??
en dan precies als ze net uit de garantie zijn... :D

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD