Ruitenwissermechaniek Amazon uitwisselbaar ?
- Peter van der Bruggen
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-10-2015 11:24 #154890
door Peter van der Bruggen
Ruitenwissermechaniek Amazon uitwisselbaar ? is gemaakt door Peter van der Bruggen
Voor de Amazon bestaan 2 types ruitenwissermechanieken. Eén met tandwielen en de versie met kabel.
Zijn deze twee types 1-op-1 uitwisselbaar ?
In de onderdelenboeken staan deze naast elkaar afgebeeld, maar lijken de bevestigingsgaten op een andere plek tov de assen te zitten. Er staat bij de onderdelen wel dat het een alternatief betreft, maar er wordt niet over bouwjaren of chassisnrs. gesproken.
Wie weet of ik mijn tandwielmechaniek kan vervangen door die met kabels ?
Zijn deze twee types 1-op-1 uitwisselbaar ?
In de onderdelenboeken staan deze naast elkaar afgebeeld, maar lijken de bevestigingsgaten op een andere plek tov de assen te zitten. Er staat bij de onderdelen wel dat het een alternatief betreft, maar er wordt niet over bouwjaren of chassisnrs. gesproken.
Wie weet of ik mijn tandwielmechaniek kan vervangen door die met kabels ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bart Dirven
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
15-10-2015 13:36 #154891
door Bart Dirven
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
Beantwoord door Bart Dirven in topic Ruitenwissermechaniek Amazon uitwisselbaar ?
Beste Peter,
Type 1 heeft vier bevestigingsgaten en type 2 heeft er maar twee. Ik heb een tijdje geleden een mechanisme met 2 bevestigingsgaten (type 2 met kabelbediening) vervangen door een type 1. Ik heb alleen de bovenste bevestigingsgaten gebruikt en dan past het prima. Lang verhaal maar het antwoord is dus ja.
Type 1 heeft vier bevestigingsgaten en type 2 heeft er maar twee. Ik heb een tijdje geleden een mechanisme met 2 bevestigingsgaten (type 2 met kabelbediening) vervangen door een type 1. Ik heb alleen de bovenste bevestigingsgaten gebruikt en dan past het prima. Lang verhaal maar het antwoord is dus ja.
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
17-10-2015 13:24 #154929
door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic Ruitenwissermechaniek Amazon uitwisselbaar ?
Ik weet niet meer goed hoe het zat qua bevestiging, maar ik heb een tijd geleden de versie met tandwielen vervangen door die met kabel, want daarop zat een stuk minder speling.
- Peter van der Bruggen
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-10-2015 14:17 #155014
door Peter van der Bruggen
Beantwoord door Peter van der Bruggen in topic Ruitenwissermechaniek Amazon uitwisselbaar ?
Bedankt voor jullie reacties.
Het is juist om voorgoed van die speling af te zijn dat ik een versie met kabel wil monteren. Al begrijp ik dat Bart het precies andersom heeft gedaan.
Ben blij dat het 1-op-1 past.
Groeten,
Peter
Het is juist om voorgoed van die speling af te zijn dat ik een versie met kabel wil monteren. Al begrijp ik dat Bart het precies andersom heeft gedaan.
Ben blij dat het 1-op-1 past.
Groeten,
Peter