- Berichten: 1421
Ruitenwisser Amazon
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
Vandaag alles uit elkaar gehaald en kwam er achter dat het roestmonster de tandwieltjes had aangetast waardoor de tanden aan een kant helemaal weg waren gesleten.
Heb het op kunnen lossen door het tandwieltje 180 graden te draaien, opnieuw vet erin en wist nu weer als een zonnetje. Is natuurlijk geen oplossing voor jaren maar zal zeker weer een tijd mee gaan, kan ik ondertussen gaan zoeken naar een vervanging. Gelijk de andere kant bekeken maar die was nog perfect.
Heb nu wel geleerd dat als de "vrije slag"op de ruitenwisser arm groot is dat toch eerst even de tandwieltjes ga controleren op overmatige slijtage.
Groeten, Rob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Joop van Putten
- Offline
- Platinum-lid
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- R.J. Vonk (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Het is een 6-volt motor van een 122S uit 1960 . Zou het kunnen zijn dat de rw-motor warm loopt en dan even af moet koelen?
Wat zou de oplossing zijn voor dit probleem ?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
"R.J. Vonk" schreef:
De ruitenwisser-motor stopt na 3 minuten draaien en begint dan na een paar minuten weer te draaien, wat niet erg prettig is .
Het is een 6-volt motor van een 122S uit 1960 . Zou het kunnen zijn dat de rw-motor warm loopt en dan even af moet koelen?
Wat zou de oplossing zijn voor dit probleem ?
Dat kan meerdere redene hebben, het meest voor de hand liggend zou volgens mij de koolborstels van de motor zijn. Voor zover ik weet zit er geen temperatuur bescherming in deze motoren, het zou daarom ook nog kunnen zijn dat er ergens een draadbreuk zit die opend als hij warm wordt en toevallig weer goed sluit bij afkoelen. Bij het 6 volt systeem is de stroom hoger dan bij de 12 volt systemen, warmte ontwikkeling zou dus een oorzaak kunnen zijn. Kijk ook even naar de bedrading/aansluitingen/massa en de schakelaar zelf, een hoge overgangs weerstand bij 6 volt (grote stroom = warmte) kan ook voor problemen zorgen.
Succes,
Groete, Rob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 746
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Offline
- Platinum-lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 681
Arnold
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- R.J. Vonk (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- R.J. Vonk (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Dank voor al de suggesties !
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gerben Polder
- Offline
- Platinum-lid
@ Joost,
Heb je tanden met een 20 graden hoek gebruikt?
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.