6 Volt oldtimer accu's

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-08-2015 19:14 #153684 door Rob Baeten
6 Volt oldtimer accu's is gemaakt door Rob Baeten
Ik heb me nooit zo verdiept in het vraag en aanbod van 6 Volt accu's maar deze vond ik toch wel de moeite waard om even te melden, misschien dat er iemand zijn voordeel mee kan doen. Gister heeft de accu van mijn Amazon het op gegeven en dan kom je weer eens bij accu shop. Een klein een mans bedrijf in Geleen en deze had dus het oude type 6 en 12 Volt accu's, prijzen beginnen rond de €145,-

Groeten, Rob

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-08-2015 20:50 #153695 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic 6 Volt oldtimer accu's
Moelands! Topvent!

• jo jo (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
28-08-2015 01:46 #153701 door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic 6 Volt oldtimer accu's
De meeste accuboeren kunnen ook 6v accu's leveren.
Die leveren nu eenmaal de hoogst mogelijke Amp/H omdat doorgaans de 6v versie hoger zijn als de reguliere 12v ov 24 uitvoeringen. (en worden dan in heftrucks en electrische boten gebruikt.)

• Gertjan Tillema
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
28-08-2015 10:25 #153706 door Gertjan Tillema
Beantwoord door Gertjan Tillema in topic 6 Volt oldtimer accu's
Goeie tip! Ik heb vorig jaar gekozen voor een standaard witte 6 volt accu, omdat die nogal wat goedkoper was dan de mooiere zwarte modellen. Geldt die 145 euro voor een 6 volt-variant die in een Amazon past? Of zijn dat hogere prijzen? (Ik meen vorig jaar op ~200 uit te komen voor een ouderwetse)

(Overigens zijn de Ah's hoger bij een 6 Volt accu omdat er bij gelijke afmetingen de helft minder cellen zijn en er per cel dus meer platen in de accu passen, niet omdat die accu's hoger zouden zijn.)

1960 Volvo Amazon
1961 Barkas V901/2
1973 Trabant P601
2001 Volvo V70 T5

• Jan van Vliet
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
29-08-2015 10:57 #153729 door Jan van Vliet
Beantwoord door Jan van Vliet in topic 6 Volt oldtimer accu's
Hallo Rob.
Ik heb recent een 6 Volt , 84 Ah, accu gekocht via de webshop bij Kortenbrede in Münster in Duitsland. Prachtige mooie oldtimerlook accu, merk Banner. Deze zou ook erg goed uit de bus zijn gekomen bij een onderzoek. Ik meen van het Duitse tijdschrift Oldtimer Markt maar dat weet ik niet zeker. Deze is in Nederland niet meer te leveren. Inclusief het versturen naar een nabij gelegen adres in Duitsland heb ik € 122,57 betaald. Ik heb het voordeel dat ik in de grensstreek woon
( Landgraaf) en een postagentschap net over de grens als afleveradres optreedt. Tegen betaling van € 1 ( is geen typefout) krijg je een mailtje bij aankomst van je pakket van de uitbater van dat postagentschap en kun je daar je spul ophalen.
De maten van die accu zijn l x b x h 230 x 177 x 195 ( incl.polen 220 mm).
Kijk maar eens op www.Kortenbrede online.de.
Keurige afhandeling, goede verpakking. Accuzuur wordt er los bij geleverd dus je moet hem zelf vullen en opladen. Ik heb overigens geen aandelen bij Kortenbrede.

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-08-2015 14:37 #153731 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic 6 Volt oldtimer accu's
Dat is een hele goede deal Jan. Dat post agentschap is trouwens ook interessant voor aankopen via e-bay, heb je daar misschien contact gegevens van.

Groeten, Rob

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-08-2015 14:41 #153732 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic 6 Volt oldtimer accu's

"Gertjan Tillema" schreef:
Geldt die 145 euro voor een 6 volt-variant die in een Amazon past? Of zijn dat hogere prijzen?

Hoi Gertjan, hier kan ik je helaas geen antwoord op geven, misschien dat je zelf even kunt bellen naar het nummer op een van de foto's.

Groeten, Rob

• Jan van Vliet
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
30-08-2015 23:20 #153789 door Jan van Vliet
Beantwoord door Jan van Vliet in topic 6 Volt oldtimer accu's
Rob, hier de contactgegevens; Udvary, Heerlenerstrasse 134 52531 übach Palenberg tel. 0049 2451 41473.
Als je meer wil weten over de werkwijze maak mij dan maar even een pbeetje.
Ik zou eventueel de spullen voor je kunnen ophalen aangezien ik regelmatig in de buurt van Geleen kom.
gr.Jan

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD