- Berichten: 32
Ruitenwisserschakelaar (142 van 1970)
- Ton Verhaagen
-
- Junior lid
-
Weet iemand een oplossing?
Bij voorbaat dank.
1974 Volvo 142
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Paul Schaap
- Platinum lid
-
- Berichten: 555
Succes!
Paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Paul Franse
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 374
Met vriendelijke groet,
Paul Franse
Life is what you make it!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Verhaagen
-
- Junior lid
-
- Berichten: 32
"Paul Franse" schreef:
Er zit, voor zover ik weet, een klein plastic schuifje verwerkt in de knop dat je eerst moet verwijderen. Succes!
Met vriendelijke groet,
Paul Franse
Inderdaad Paul,
Met een kromme paperclip duuw je het er zo uit en dan kan de knop er afgedraaid. Zie foto. Nu maar hopen dat het de schakelaar is en niet de motor. Bedankt voor de tip.
1974 Volvo 142
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Verhaagen
-
- Junior lid
-
- Berichten: 32
1974 Volvo 142
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 884
Misschien eerst meten of de stuurstromen netjes bij je electromotor komen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Verhaagen
-
- Junior lid
-
- Berichten: 32
"Ronald Damme" schreef:
Als ik de ruitenwisser schakelaar van een amazon doormeet, dan heb je bij een bapaalde stand (langzaam of snel, weet ik niet meer) 2 stuurstromen naar de motor, en bij de andere stand 1 stuurstroom.
Misschien eerst meten of de stuurstromen netjes bij je electromotor komen?
Moet ik eerst uitvinden hoe je dit kan meten.
1974 Volvo 142
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 884
meet je bij 1 een vreemde waarde, dan kan je de weerstand meten, om te controleren of je bv een kabelbreuk hebt.
op youtube, staan een heleboel tutorials hoe je met een multimeter moet werken.
Een dergelijk ding kost 15 euro bij de bouwmarkt, zijn geld meer dan waard.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Verhaagen
-
- Junior lid
-
- Berichten: 32
"Ronald Damme" schreef:
het makkelijkst is met een multimeter, te meten hoeveel voltage er bij welke pool komt en in welke schakelaar-stand.
meet je bij 1 een vreemde waarde, dan kan je de weerstand meten, om te controleren of je bv een kabelbreuk hebt.
op youtube, staan een heleboel tutorials hoe je met een multimeter moet werken.
Een dergelijk ding kost 15 euro bij de bouwmarkt, zijn geld meer dan waard.
Dank Ronald, Ik denk dat ik het even doorschuif naar deze winter. Dan gaat toch het interieur er uit en de onderkant van het dashboard. Het is nu worstelen om er bij te komen. Ik kan nog rijden (met één ruitenwisser snelheid). Ik heb een multimeter. Ik zal ook het schema opzoeken.
1974 Volvo 142
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Verhaagen
-
- Junior lid
-
- Berichten: 32
Hartelijk dank voor alle tips.
Dit topic kan dicht.
1974 Volvo 142
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.