Verlichting niet over contact schakelen, hoe doe ik dat?
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Accu leeg omdat ik vergeten was de verlichting uit te zetten. Niet zo handig... :oops: :oops:
Vervelend omdat de ene Amazpn wel, en de andere het niet over het contact geschakeld heeft..
Kan iemand vertellen hoe en waar ik het verlichtings-relais kan vinden om dit zo makkelijk als mogelijk wel over het contact te schakelen? Scheelt weer zoeken..
Ik durf m'n naam er bijna niet onder te zetten...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
- Leof
-
- Platinum lid
-
Je naam staat er al boven... :mrgreen:"Hans Wassink" schreef:
Ik durf m'n naam er bijna niet onder te zetten...![]()
Maar inderdaad, een zoemertje gevoed door de licht- of voetschakelaar en aan massa via deurcontact is wel zo handig. Doe je de deur open als het licht aanstaat dan zoemmmmmmm.
Wil je persé alleen bij ingeschakeld contact licht aan kunnen aanzetten heb je denk ik een relais nodig (althans bij 544 of Amazon).
P544B B16A, P220VE B18A
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
Als het goes is heeft de amazon die niet
Voeding van de schakelaar over het contact laten lopen, of er zelf een relais tussen knopen?
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
- Hansw
-
- Platinum lid
-

Als het niet over een relais gaat zoek ik de voeding wel op naar de schakelaar en zet er een relais tussen die over het contact gaat. Ik dacht dat een van de relais die aan de linkerkant op het binnenscherm zit van de verlichting was..
Lars, duidelijk schema, bedankt! Als ik de zwarte draad vanaf contactslot naar de verlichting schakelaar bij het contactslot verzet naar een aansluiting die pas spanning krijgt als hij op contact staat, dan ben ik er al. Voor de zekerheid die voeding gebruiken voor een stuurstroom voor het relais en het is beter dan nieuw.. Ronald, jou idee Denk ik. Morgen eens proberen.
Hans.
- Ronald Zwerus
- Elite lid
-
Het lijkt mij gevaarlijk als je niet minimaal je stadslichten aan kunt doen
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
"Ronald Zwerus" schreef:
En hoe ga je het doen als je de auto in donker ergens parkeert je kunt niet de auto op contact laten staan
Het lijkt mij gevaarlijk als je niet minimaal je stadslichten aan kunt doen
Ik werk op het platteland en ik woonde op het platteland, ik heb nog nooit iemand gezien die zijn parkeerlichten gebruikte.
- Hansw
-
- Platinum lid
-