knipperlicht werkt niet na demonteren aanjager

• Thom Siebelink
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2015 18:33 #149660 door Thom Siebelink
knipperlicht werkt niet na demonteren aanjager is gemaakt door Thom Siebelink
Hallo,

Ik heb de bedrading van mijn 68 amazon deels opnieuw gelegd en heb gelijk de aanjager uit de auto gehaald omdat deze niet meer werkte. Ik ga wel een keer een andere aanjager er in zetten, maar dan een kleinere. Nu is mijn probleem dat de knipperlichten het niet meer doen. Ik heb het elektrisch schema nagekeken maar kan niet ontdekken waardoor ze het niet meer doen.

Gr Thom

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ruud Klok (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-03-2015 19:38 #149665 door Ruud Klok (GAST)
Beantwoord door Ruud Klok (GAST) in topic knipperlicht werkt niet na demonteren aanjager
beste Thom,
Je achterlichten worden uit mijn hoofd aangestuurd door middel van een relais...(rechts aan onder de motorkap naast het grootlicht relais aan dat railsje ) check even of dit schakelt als je de accu aan- en afsluit...
Ruud

Volvo... Drive it like You hate it ;-) ... I think it likes it...

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-03-2015 19:49 #149666 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic knipperlicht werkt niet na demonteren aanjager
Thom, doet je benzinemeter het nog wel? Zit namelijk op de zelfde zekering als de aanjager en de richtingaanwijzer. Dus als je per ongelijk sluiting hebt gemaakt....
Anders moet je even met een spanningszoeker onder het dashboard kruipen en de bedrading nalopen.
Soms wordt er per ongeluk wel eens een stekkertje losgetrokken als je aan het sleutelen bent

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-03-2015 21:28 #149673 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic knipperlicht werkt niet na demonteren aanjager
Hoi Thom, wat Han zegt klopt, ga eerst even kijken of er meer niet werkt wat van de zelfde zekering af komt, de ruitenwisser, brandstof meter maar ook je controle lampjes. Zorg ook dat het zekeringetje en contacten goed schoon zijn en de zekering niet is door gebrand. Het is misschien moeilijk om precies te zeggen wat er aan de hand is omdat je aangeeft dat je bedrading hebt vervangen maar omdat je het alleen over de knipperlichten hebt zou ik beginnen bij je benzine meter waar vier rode draden samen komen en een zwarte uit naar de tank unit. Check dat eerst even of alles vast zit en geen draden gebroken zijn. Kijk dan of je spanning hebt op de rode draad van de knipperlicht onderbreker, het klikkertje onder het dashboard. Als je daar spanning hebt zou het "klikkertje" kapot kunnen zijn. Je zou de twee contractjes kunnen door verbinden en de lichten proberen , als het dan werkt (zonder te knipperen) dan weet je waar het vandaan komt. Veel meer kan het eigenlijk niet zijn omdat voor het reparatie werk wel alles werkte.

Heel veel succes.

Groeten, Rob

• Ruud Klok (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-03-2015 23:54 #149683 door Ruud Klok (GAST)
Beantwoord door Ruud Klok (GAST) in topic knipperlicht werkt niet na demonteren aanjager
haalde ik nou twee berichten door elkaar? dacht toch echt dat ik ook wat gelezen had over achterlichten die branden als de accu aangesloten is... enfin, ik sluit mij bij Han en Rob aan... de cockpit zit op een groep, dus ook de knipperlichten, het kan natuurlijk zo zijn dat de draad naar de knipperlichtautomaat los is geraakt of de draad vanaf de knipperlichtautomaat naar de stuurschakelaar...

Succes met zoeken...

Volvo... Drive it like You hate it ;-) ... I think it likes it...

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-03-2015 01:00 #149684 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic knipperlicht werkt niet na demonteren aanjager

"Ruud Klok" schreef:
haalde ik nou twee berichten door elkaar? dacht toch echt dat ik ook wat gelezen had over achterlichten die branden als de accu aangesloten is... enfin, ik sluit mij bij Han en Rob aan... de cockpit zit op een groep, dus ook de knipperlichten, het kan natuurlijk zo zijn dat de draad naar de knipperlichtautomaat los is geraakt of de draad vanaf de knipperlichtautomaat naar de stuurschakelaar...

Succes met zoeken...

Kijk, dat vind ik nu zo mooi aan dit forum, net weer eens de film " Flight of the Pheonix " gekeken. Als je maar samen werkt dan krijg je het voor elkaar :)

Groeten, Rob

• Thom Siebelink
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2015 09:18 #149689 door Thom Siebelink
Beantwoord door Thom Siebelink in topic knipperlicht werkt niet na demonteren aanjager
@Ruud, dit heb je goed gezien, dit is een ander probleempje van me, ik haalde de twee door elkaar. De achterlichten weet ik waarschijnlijk al waar het aan ligt.

De zekeringen zijn nog heel en de relais voel ik ook tikken als er spanning op komt dus die doen het ook. Dat van die brandstofmeter met vier draden komt mij bekend voor. Volgens mij heb ik hier inderdaad aangezeten, dus zal dit ook nog even nakijken.

Het klikkertje onder het dashboard zal ik voor de zekerheid nog even checken, hier zijn namelijk maar twee draden op aangesloten terwijl er drie pinnetjes op zitten.

Bedankt voor de tips mannen, heb ik weer een leuk klusje te doen op de zondag:)
Thom

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD