123ignition en bougiekabels...

  • Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-02-2015 15:47 #148798 door Tom Steverink
123ignition en bougiekabels... is gemaakt door Tom Steverink
Ik krijg net van mijn vriend in Nederland (die mijn 144 voor me klaar maakt) door dat bij de 123Ignition, samen met de hoogspanningsbobine, de nieuwe set originele bougiekabels doorslaan.....
Nu lijken ze bij 123Ignition aan te geven dat de kabels een weerstand van minimaal 1 Ohm moeten hebben, heeft iemand ervaring met de kabels met zo'n opstelling? Onze kabels geven je een geweldige klap als je ze vastpakt en met de plantensproeier heb je vuurwerk!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-02-2015 00:25 #148820 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic 123ignition en bougiekabels...
Beste Tom, kijk eens bij Adams Classic, die hebben genoeg bougiekabel aan de meter met een lage weerstand.
Bij electronische onsteking moet je er wel voor zorgen dat de bougiekabels elkaar niet raken dus afstandsblokjes er tussen moneteren indien nodig.

succes

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-02-2015 07:53 #148822 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic 123ignition en bougiekabels...
Hallo Johan! Jij zegt dus dat ik een kabel moet hebben met heel weinig weerstand? En goede tip van die afstandsblokjes, die heb ik nog wel van de 940...

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-02-2015 12:46 #148830 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic 123ignition en bougiekabels...
Heren,

Hier is sprake van een spraakverwarring

Nu lijken ze bij 123Ignition aan te geven dat de kabels een weerstand van minimaal 1 Ohm moeten hebben,

Dit moet echter zijn:" De primaire weerstand van de bobine moet minimaal 1 Ohm zijn"(zie de manual van 123)

Dus als je overslag hebt op de bougiekabels dan is dit te wijtern aan de slechte isolatie van de bougiekables en heeft dit dus niks te maken mat de weerstand van de bougiekabels.

Volvo schreef toentertijd voor om koperkern bougiekabels te plaatsen; dus kabel zonder weerstand ( 0 Ohm ).
Als je overstapt op een 123 ontstekeing MET een superbobne dan kun je gerust overstappen op moderne bougiekabels met een koolstof kern.

Naar mijn bescheiden mening heeft het plaatsen van een superbobine weinig zin, de ontsteekspanning op de bougies wordt namelijk bepaald door de electrodeafstand. Als je dan toch perse zo'n bobine wilt plaatsen dan zou ik dit altijd doen in combinatíe met het vergroten van de electrodeafstand van je bougies. Dan gaat de ontsteekspanning wel omhoog en heb je profijt van je financiele injectie; maar zorg dan wel voor goed geisoleerde bougiekabels.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-02-2015 13:52 #148833 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic 123ignition en bougiekabels...
Han, dank voor je uitleg, dat klinkt heel plausibel!
Ik heb de super bobine geplaats omdat de originele bobine niet voldeed aan de eisen en ik deze kon overnemen...
We gaan koolstof-kern kabels kopen!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-02-2015 14:14 #148834 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic 123ignition en bougiekabels...
Beste Tom, wat je ook gebruikt zorg er wel voor dat de weerstand van de bougiekabels gelijk zijn en dat is met een koperen kern makkelijker te realiseren als met koolstofkern.
Bij geen gelijke weerstand krijg de ene bougie meer spanning als de andere.

succes

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-02-2015 15:36 #148835 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic 123ignition en bougiekabels...
Dank aan beiden! We gaan ermee aan de gang!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD