Electriciteit Hulp!

  • Mark de Weert (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-01-2015 14:59 #147683 door Mark de Weert (GAST)
Electriciteit Hulp! is gemaakt door Mark de Weert (GAST)
Beste Allemaal,

Sinds kort ben ik in het bezit van een prachtige Volvo Amazon.
Alleen na enige dagen stilstand is de accu leeg. Ik heb de accu laten testen en deze is 100% ok! Als ik de + pool eraf haal en ik pak de auto een week later bijvoorbeeld dan doet hij het gewoon.

Dus mijn gevoel zegt lekstroom.
Er zijn een hoop dingen extra door de vorige eigenaar ingebouwd, ik moet zeggen er is veel door gelust en aan elkaar geknoopt.

Er is een extra radio ingebouwd.
Een extra claxon, ruitenwisser interval en schakelaar voor veiligheids knipperlichten(dus alle vier aan)
Verder een vacuümmeter, toerenteller en klokje
En licht + 12v achter in de kofferruimte.

Mijn gevoel zegt alles eruit en naar orgineel.
Of moet ik bepaalde dingen laten zitten die met jullie ervaring handig zijn?

En welk bedrijf zou ik hiervoor kunnen benaderen tegen een redelijke prijs.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

gr,
Mark

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Paul Schaap
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-01-2015 15:21 #147688 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Electriciteit Hulp!
Hallo Mark,
Alles eruit slopen??? Toch zonde...er is veel aandacht, geld en tijd aan deze extra's besteed.
Als het netjes is gedaan zijn het waardevolle zaken.
Toevallig had ik het zelfde euvel bij mijn Morris Minor 1000; bleek na veel gezoek en doormeten te liggen aan een uurwerk/tijdklokje dat intern sluiting maakte (het liep ook al een tijdje niet meer).
In de tijd dat ik er last van had nam ik telkens bij het parkeren de + kabel van de accu los...... :) Een mens moet wat.
Het betekent voor jou: zoeken met hulp van iemand die er iets vanaf weet.
Gewoon met het elektrische schema in de hand met een spanningszoeker meten waar spanning staat als het contact uit staat en waar dat wel en niet mag volgens het schema; dat is een eerste stap.
Succes! Komt goed!
Paul

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark de Weert (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-01-2015 15:27 #147691 door Mark de Weert (GAST)
Beantwoord door Mark de Weert (GAST) in topic Electriciteit Hulp!

"Paul Schaap" schreef:
Hallo Mark,
Alles eruit slopen??? Toch zonde...er is veel aandacht, geld en tijd aan deze extra's besteed.
Als het netjes is gedaan zijn het waardevolle zaken.
Toevallig had ik het zelfde euvel bij mijn Morris Minor 1000; bleek na veel gezoek en doormeten te liggen aan een uurwerk/tijdklokje dat intern sluiting maakte (het liep ook al een tijdje niet meer).
In de tijd dat ik er last van had nam ik telkens bij het parkeren de + kabel van de accu los...... :) Een mens moet wat.
Het betekent voor jou: zoeken met hulp van iemand die er iets vanaf weet.
Gewoon met het elektrische schema in de hand met een spanningszoeker meten waar spanning staat als het contact uit staat en waar dat wel en niet mag volgens het schema; dat is een eerste stap.
Succes! Komt goed!
Paul


Ok Paul,
Dank je wel....
Wat ik wel zag was dat er bepaalde dingen gewoon werkte terwijl ik contactsleutel eruit had!
Ik hoop inderdaad dat ik iemand kan vinden die dat samen met mij wil doen. Al is dat tegen een klein tarief....
Misschien iemand op het forum ;)

gr,
Mark

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Meer
24-01-2015 16:12 #147695 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Electriciteit Hulp!
Hallo Mark,

Ten eerste moet je proberen om de zaak goed en overzichtelijk aan te leggen. Bij mijn 1800E uit 1970 zaten ook een aantal gebruikers buiten het contactslot om aangesloten, oa de radio. Maar er zat en zit gelukkig ook een massa onderbreker op de accupool. Ik vind het een handig ding, in de winterstalling fijn voor de beheerder. De spanning is zo van en weer op het systeem en zeker toen ik de Volvo net had vond ik het veiliger om de spanning eraf te halen bij stilstand. Deels om de accu vol te houden en deels omdat ik brand door kortsluiting wilde voorkomen. Ik heb ook alles naar origineel ?? Terug gebracht, alleen het klokje blijft lopen verder staat alles uit zonder sleutel in het contact.

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark de Weert (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-01-2015 16:17 #147696 door Mark de Weert (GAST)
Beantwoord door Mark de Weert (GAST) in topic Electriciteit Hulp!

"Arnold de Groot" schreef:
Hallo Mark,

Ten eerste moet je proberen om de zaak goed en overzichtelijk aan te leggen. Bij mijn 1800E uit 1970 zaten ook een aantal gebruikers buiten het contactslot om aangesloten, oa de radio. Maar er zat en zit gelukkig ook een massa onderbreker op de accupool. Ik vind het een handig ding, in de winterstalling fijn voor de beheerder. De spanning is zo van en weer op het systeem en zeker toen ik de Volvo net had vond ik het veiliger om de spanning eraf te halen bij stilstand. Deels om de accu vol te houden en deels omdat ik brand door kortsluiting wilde voorkomen. Ik heb ook alles naar origineel ?? Terug gebracht, alleen het klokje blijft lopen verder staat alles uit zonder sleutel in het contact.


Thanks Arnold voor je info! :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-01-2015 16:48 #147702 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Electriciteit Hulp!
Op lekstroom testen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Reinoud ter Braake
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-01-2015 16:54 #147703 door Reinoud ter Braake
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic Electriciteit Hulp!
Als je je woonplaats eens in je profiel zet is er vast iemand in de buurt die je eventueel wil helpen ;)

Stel niet uit, maar doe het vandaag

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Joop van Putten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-01-2015 17:11 #147705 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Electriciteit Hulp!
Ik heb eveneens een boel dingen ingebouwd (vrijwel alles met relais):
Breedstralers en een achtermistlamp (+ doorgelust vanaf stadslichtschakelaar)
Alarmverlichting (moet het altijd doen)
klokje (moet het altijd doen, lampje via stadslichtschakelaar)
achterruitverwarming (zit op contact)
toerenteller (+ doorgelust via achterruitverwarming, dus op contact, lampje via stadslichtschakelaar)
kaartleeslampje (doorgelust vanaf dashboardplank-lampje)

Alle draden keurig weggewerkt en alle contacten nauwkeurig aangelegd. Geen lekstroom.
Maar meten is weten!!

Ik zou de handel er niet uitslopen, want er zitten nuttige dingen tussen.
Een massaonderbreker is altijd nuttig, met sleutel kun je het dieven ook net iets moeilijker maken.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark de Weert (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-01-2015 11:51 #147737 door Mark de Weert (GAST)
Beantwoord door Mark de Weert (GAST) in topic Electriciteit Hulp!

"Reinoud ter Braake" schreef:
Als je je woonplaats eens in je profiel zet is er vast iemand in de buurt die je eventueel wil helpen ;)


Hoi Reinoud,

Wel zo handig inderdaad!
Maar gedaan.....dank je.

Gr
Mark

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jan Oudijk
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
25-01-2015 12:31 #147743 door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic Electriciteit Hulp!
Hallo Mark ,
Fijn dat je nu je woonplaats erbij gezet hebt, ik woon ook in Alkmaar en wil je best helpen met je elektra.
gr Jan Oudijk.
Stuur me maar een pbtje.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD