- Berichten: 14
Electriciteit Hulp!
- Mark de Weert (GAST)
-
- Verbannen
-
Sinds kort ben ik in het bezit van een prachtige Volvo Amazon.
Alleen na enige dagen stilstand is de accu leeg. Ik heb de accu laten testen en deze is 100% ok! Als ik de + pool eraf haal en ik pak de auto een week later bijvoorbeeld dan doet hij het gewoon.
Dus mijn gevoel zegt lekstroom.
Er zijn een hoop dingen extra door de vorige eigenaar ingebouwd, ik moet zeggen er is veel door gelust en aan elkaar geknoopt.
Er is een extra radio ingebouwd.
Een extra claxon, ruitenwisser interval en schakelaar voor veiligheids knipperlichten(dus alle vier aan)
Verder een vacuümmeter, toerenteller en klokje
En licht + 12v achter in de kofferruimte.
Mijn gevoel zegt alles eruit en naar orgineel.
Of moet ik bepaalde dingen laten zitten die met jullie ervaring handig zijn?
En welk bedrijf zou ik hiervoor kunnen benaderen tegen een redelijke prijs.
Alvast bedankt voor jullie reactie!
gr,
Mark
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Paul Schaap
- Platinum lid
-
- Berichten: 555
Alles eruit slopen??? Toch zonde...er is veel aandacht, geld en tijd aan deze extra's besteed.
Als het netjes is gedaan zijn het waardevolle zaken.
Toevallig had ik het zelfde euvel bij mijn Morris Minor 1000; bleek na veel gezoek en doormeten te liggen aan een uurwerk/tijdklokje dat intern sluiting maakte (het liep ook al een tijdje niet meer).
In de tijd dat ik er last van had nam ik telkens bij het parkeren de + kabel van de accu los......

Het betekent voor jou: zoeken met hulp van iemand die er iets vanaf weet.
Gewoon met het elektrische schema in de hand met een spanningszoeker meten waar spanning staat als het contact uit staat en waar dat wel en niet mag volgens het schema; dat is een eerste stap.
Succes! Komt goed!
Paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark de Weert (GAST)
-
- Verbannen
-
- Berichten: 14
"Paul Schaap" schreef:
Hallo Mark,
Alles eruit slopen??? Toch zonde...er is veel aandacht, geld en tijd aan deze extra's besteed.
Als het netjes is gedaan zijn het waardevolle zaken.
Toevallig had ik het zelfde euvel bij mijn Morris Minor 1000; bleek na veel gezoek en doormeten te liggen aan een uurwerk/tijdklokje dat intern sluiting maakte (het liep ook al een tijdje niet meer).
In de tijd dat ik er last van had nam ik telkens bij het parkeren de + kabel van de accu los......Een mens moet wat.
Het betekent voor jou: zoeken met hulp van iemand die er iets vanaf weet.
Gewoon met het elektrische schema in de hand met een spanningszoeker meten waar spanning staat als het contact uit staat en waar dat wel en niet mag volgens het schema; dat is een eerste stap.
Succes! Komt goed!
Paul
Ok Paul,
Dank je wel....
Wat ik wel zag was dat er bepaalde dingen gewoon werkte terwijl ik contactsleutel eruit had!
Ik hoop inderdaad dat ik iemand kan vinden die dat samen met mij wil doen. Al is dat tegen een klein tarief....
Misschien iemand op het forum

gr,
Mark
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
-
- Platinum lid
-
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 693
Ten eerste moet je proberen om de zaak goed en overzichtelijk aan te leggen. Bij mijn 1800E uit 1970 zaten ook een aantal gebruikers buiten het contactslot om aangesloten, oa de radio. Maar er zat en zit gelukkig ook een massa onderbreker op de accupool. Ik vind het een handig ding, in de winterstalling fijn voor de beheerder. De spanning is zo van en weer op het systeem en zeker toen ik de Volvo net had vond ik het veiliger om de spanning eraf te halen bij stilstand. Deels om de accu vol te houden en deels omdat ik brand door kortsluiting wilde voorkomen. Ik heb ook alles naar origineel ?? Terug gebracht, alleen het klokje blijft lopen verder staat alles uit zonder sleutel in het contact.
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark de Weert (GAST)
-
- Verbannen
-
- Berichten: 14
"Arnold de Groot" schreef:
Hallo Mark,
Ten eerste moet je proberen om de zaak goed en overzichtelijk aan te leggen. Bij mijn 1800E uit 1970 zaten ook een aantal gebruikers buiten het contactslot om aangesloten, oa de radio. Maar er zat en zit gelukkig ook een massa onderbreker op de accupool. Ik vind het een handig ding, in de winterstalling fijn voor de beheerder. De spanning is zo van en weer op het systeem en zeker toen ik de Volvo net had vond ik het veiliger om de spanning eraf te halen bij stilstand. Deels om de accu vol te houden en deels omdat ik brand door kortsluiting wilde voorkomen. Ik heb ook alles naar origineel ?? Terug gebracht, alleen het klokje blijft lopen verder staat alles uit zonder sleutel in het contact.
Thanks Arnold voor je info!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
- Berichten: 1917
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinoud ter Braake
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 379

Stel niet uit, maar doe het vandaag
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Breedstralers en een achtermistlamp (+ doorgelust vanaf stadslichtschakelaar)
Alarmverlichting (moet het altijd doen)
klokje (moet het altijd doen, lampje via stadslichtschakelaar)
achterruitverwarming (zit op contact)
toerenteller (+ doorgelust via achterruitverwarming, dus op contact, lampje via stadslichtschakelaar)
kaartleeslampje (doorgelust vanaf dashboardplank-lampje)
Alle draden keurig weggewerkt en alle contacten nauwkeurig aangelegd. Geen lekstroom.
Maar meten is weten!!
Ik zou de handel er niet uitslopen, want er zitten nuttige dingen tussen.
Een massaonderbreker is altijd nuttig, met sleutel kun je het dieven ook net iets moeilijker maken.
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark de Weert (GAST)
-
- Verbannen
-
- Berichten: 14
"Reinoud ter Braake" schreef:
Als je je woonplaats eens in je profiel zet is er vast iemand in de buurt die je eventueel wil helpen
Hoi Reinoud,
Wel zo handig inderdaad!
Maar gedaan.....dank je.
Gr
Mark
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Oudijk
- Elite lid
-
- Berichten: 304
Fijn dat je nu je woonplaats erbij gezet hebt, ik woon ook in Alkmaar en wil je best helpen met je elektra.
gr Jan Oudijk.
Stuur me maar een pbtje.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.