123 TUNE Curve beschikbaar? B20E LPG

Lees meer
14-12-2014 22:50 #146426 door Boele Braaksma
123 TUNE Curve beschikbaar? B20E LPG is gemaakt door Boele Braaksma
Ik heb gisteren eindelijk mijn onlangs gekochte 123 TUNE ontsteking gemonteerd. Wagen loopt op de huidige (zelf bedachte) curve wel prima, echter kan ik niets vinden over de vervroegingscurves van de B20E.

Zijn er anderen die een curve hebben voor een B20E motor op LPG, met D-nokkenas (standaard) en Weber 38/38 outlaw?

Onderstaand mijn curve. Ik weet dat een vermogensbank de beste oplossing is, echter ga ik dat pas doen zodra de zijstroomwebers, de geflowde cilinderkop, en de TT6 nokkenas gemonteerd zijn.

Ik ben benieuwd! Ik heb het xml bestand van de Curve bijgevoegd. Zou leuk zijn als anderen ook de curves plaatsen als bijlage!

EDIT: XML bestand is niet toegestaan :(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-12-2014 12:44 #146438 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic 123 TUNE Curve beschikbaar? B20E LPG
Mijn 123 Tune ligt nog in een doos te wachten, maar ik volg dit topic met interesse.
Op mijn website heb ik al een 123 installatie handleiding onder de tips staan.
Met plezier voeg ik er een toe voor de 123 tune met daar een samenvatting van de verschillende implementaties en te downloaden XML bestanden.
Als je dat leuk vind, mail me dan even je XML file, het onderstaande curve plaatje en huidige setup.
Dan maak ik even een pagina aan en zet ik die erop en zal ik een oproep plaatsen aan anderen om hem ook door te geven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arco Ruighaver (GAST)
  • Arco Ruighaver (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
28-05-2017 11:35 #169305 door Arco Ruighaver (GAST)
Beantwoord door Arco Ruighaver (GAST) in topic 123 TUNE Curve beschikbaar? B20E LPG
Ik ga binnenkort aan de slag met mijn Amazon icm een 123Tune+ ter vervanging van de normale 123Ontsteking.

Iemand hier al ervaring mee? Tips Tricks?

Gr Arco

Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-05-2017 20:25 - 29-05-2017 20:25 #169337 door Jacob van Zwet
Beantwoord door Jacob van Zwet in topic 123 TUNE Curve beschikbaar? B20E LPG

Arco Ruighaver schreef : Ik ga binnenkort aan de slag met mijn Amazon icm een 123Tune+ ter vervanging van de normale 123Ontsteking.

Iemand hier al ervaring mee? Tips Tricks?

Gr Arco


Hoi Arco,

Ik heb de tune+ Werkt erg goed contact aan en de bluetooth verbinding word gemaakt. na een paar tellen worden de gegevens van de 123 gelezen en getoond op je telefoon . Zolang je de motor niet start kan je de curve aan passen zou beginnen met je standaard waardes welke in de (Volvo) manuals te vinden zijn. Ik zou de vacuum vervroeging eerst nog op 0 laten dit heeft te maken met de tune functie welke je rijdend kunt toepassen. Als je je eerst ritten gaat maken kun je doormiddel van de tune knop vervroegen en of verlaten dus kijken of de auto beter oppakt of dat je hem hoort gaan pingelen. Nu is het mij opgevallen dat bij het activeren van de tune knop de vervroeging curve word uit gezet vandaar makkelijker eerst instellen zonder vervroeging anders weet je nog niks. Als je de perfecte curve hebt gemaakt trail en error kun je de vacuum vervroeging er bij gaan stoppen. Hier bij is de waarde 100 geen vacuum dus 0 bar en hoe kleiner het getal hoe meer vacuum mijn curve begint geloof ik bij 80 met 3 gr dan 60 5gr dan 50 t/m 0 10gr. Nu heb je dus bij vol gas je vacuum 0 dus je juiste ontsteking moment en bij gewoon rijden en een stoplicht extra vervroeging. Ohjaa en op mijn android gaat contact maken goed maar zoek ik wat anders op en ga ik weer terug naar de 123 app dan is de verbinding weg en pakt die hem niet opnieuw op. Oplossing is de 123 app afsluiten en weer opstarten dan heeft die gelijk weer verbinding is niet heel handig maar ook niet heel storend.
succes met instellen!

Groet, Jacob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arco Ruighaver (GAST)
  • Arco Ruighaver (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
29-05-2017 23:29 #169342 door Arco Ruighaver (GAST)
Beantwoord door Arco Ruighaver (GAST) in topic 123 TUNE Curve beschikbaar? B20E LPG
Hoi Jacob,

Dankje voor je uitvoerige antwoord. Ik hoop hem deze week op te kunnen halen. Dan kan ik aankomende weekend de eerste testen doen.

Gr Arco

Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.