- Berichten: 1725
Electrische Benzinepomp veiligheidsaansluiting
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-09-2014 10:30 #143931
door Arno Pfennings
Electrische Benzinepomp veiligheidsaansluiting is gemaakt door Arno Pfennings
Ik zie in veel moderne schema's dat de elektrische benzinepomp wordt aangesloten via een relais en via een olie-druk-achtige sensor om ervoor te zorgen dat de pomp geen benzine blijft pompen als de motor uit is gevallen met geknapte leidingen bijv tijdens een ongeluk oid.
Is deze truc op een eenvoudige manier toe te passen op een amazon door hiervoor de "min" van het bekrachtigingsreleais aan de oliedruksensor te hangen (via een diode oid)?
Is deze truc op een eenvoudige manier toe te passen op een amazon door hiervoor de "min" van het bekrachtigingsreleais aan de oliedruksensor te hangen (via een diode oid)?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1725
28-09-2014 10:39 #143932
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Electrische Benzinepomp veiligheidsaansluiting
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi
Minder
Meer
- Berichten: 1270
28-09-2014 12:21 #143936
door Jan van Bochove
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Electrische Benzinepomp veiligheidsaansluiting
Je zou een veiligheidsrelais kunnen pakken van een LPG installatie, die geeft een aantal seconden spanning als je contact inschakeld en blijft alleen bekrachtigd als het relais hoogspanning meet op je bobinekabel. Dat meten gebeurt door een draad die een paar keer om je bobinekabel gewonden is, de inductie zorgt voor een spanning naar het relais.
Heel verhaal maar simpele en beproefde techniek.
Wat ook wel wordt gedaan om zoiets te realiseren is gebruik maken van een ander signaal "motor loopt", je plaatst een universeel relaisje over D+ van de dynamo, zodra de motor loopt zal het relais aantrekken en je pomp inschakelen.
Heel verhaal maar simpele en beproefde techniek.
Wat ook wel wordt gedaan om zoiets te realiseren is gebruik maken van een ander signaal "motor loopt", je plaatst een universeel relaisje over D+ van de dynamo, zodra de motor loopt zal het relais aantrekken en je pomp inschakelen.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.