ruitenwissermechanisme typen uitwisselbaar?

• Jan van Bochove
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • '66 combi
Meer
26-06-2014 22:20 #141594 door Jan van Bochove
ruitenwissermechanisme typen uitwisselbaar? is gemaakt door Jan van Bochove
Aangezien mijn type 2 ruitenwisser-mechanisme niet fris meer is qua tandwielen en ik een type kan krijgen met kabels in U-gootjes (type 3) mijn vraag; is type 2 te vervangen voor type 3 zonder hak-breek-zaag-laswerk??
Is het elektrisch ook identiek?

Enne, het motortje van type 2 is nog goed, frisse collector en koolborstels.
Is die als reserve te bewaren voor type 3, past dat alleen het motortje?

al vast bedankt voor het meedenken, groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-06-2014 20:15 #141640 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic ruitenwissermechanisme typen uitwisselbaar?
Over welke wagen hebben we het ?

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• Jan van Bochove
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • '66 combi
Meer
28-06-2014 23:56 #141648 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic ruitenwissermechanisme typen uitwisselbaar?
Tsja, natuurlijk dom van mij om dat niet te vermelden :oops: ; '66 ama combi.

Ik heb daar het type 2 uit gehaald en dat heb ik inmiddels weer gangbaar gekregen.Ook het tandwiel van het veger-armpje 180 graden verzet.Loopt nu allemaal een stukje beter.

Ik heb nog een '67 donor combi staan met een type 3 mechaniek, vandaar mijn vraag of het past. (donor staat niet in de buurt anders had ik het gewoon even geprobeerd)

groet, Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

• Jan van Bochove
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • '66 combi
Meer
01-07-2014 23:12 #141708 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic ruitenwissermechanisme typen uitwisselbaar?
Graag breng ik mijn vraag nog even onder de aandacht, er zal toch wel iemand zijn die dit weet :) ....

• Bart Dirven
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
02-07-2014 20:11 #141716 door Bart Dirven
Beantwoord door Bart Dirven in topic ruitenwissermechanisme typen uitwisselbaar?
Jan,

Ik ken de types niet uit mijn hoofd, maar ik had er een met kabeltjes die ik vervangen heb door een ander type, dat paste gewoon prima.

Gr Bart

Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001

• Jan van Bochove
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • '66 combi
Meer
02-07-2014 22:53 #141725 door Jan van Bochove
Dankjewel Bart,

Afgaande op het Haynes werkplaatshandboek is het type met de kabels type 3.
Type 1 en 2 zijn voor mij via de summiere plaatsjes nauwlijks van elkaar te onderscheiden maar het grote verschil tussen 1/2 ten opzichte van 3 is dat 3 met kabels werkt om de heen-en-weer gaande beweging om te zetten in een draaiende terwijl 1/2 dat met een krukje en tandwielkastjes doen.

Ik weet in elk geval voldoende a.d.h.v. jouw ervaring, nogmaals bedankt voor je reactie.

groet, Jan

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD