geen vonk

• Ted van Drunen
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
28-04-2014 16:11 #140104 door Ted van Drunen
geen vonk is gemaakt door Ted van Drunen
Heren, ik heb een andere motor in mijn pv544 ingebouwd (B1800) en omgebouwd naar 12 volt. Ik heb op dit moment alleen mijn startmotor, relais en ontsteking aangesloten op mijn contactslot. De 4 aansluitpunten op het contactslot zijn: (1) naar de bobine (de dikke, vaste kabel), (2) naar de accu, (3) als ik nu mijn contactsleutel één slag draai heb ik spanning op dit aansluitpunten en (4) gaat naar het startrelais en als ik start. draait ook inderdaad de startmotor, maar ik heb géén vonk. Alles is aangesloten volgens het schema uit het Olyslagers boekje. Wat moet ik doormeten en hoe ? dank. groeten Ted

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Michel Vastmans
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
28-04-2014 21:17 #140117 door Michel Vastmans
Beantwoord door Michel Vastmans in topic geen vonk
Hallo Ted,

De Katterugclub heeft een demo-opstelling van een lopende B18-motor met een ombouw van = naar wisselstroom. Volgens mij is in Etten-Leur de proefopstelling aanwezig . Mogelijk kan je contact opnemen via de secretaris van de Katterugclub.
Hun technische kennis o.g.v. elektriciteit in de PV is enorm: ik garandeer je dat je in no-time erachter komt waarom er geen vonk getrokken wordt!

groet,
Michel Vastmans

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-04-2014 23:22 #140129 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic geen vonk
Ted, als ik het goed begrijp heb je de wagen van 6 naar 12 volt omgebouwd. Heb je de bobine ook vervangen door een 12 volt exemplaar. Ik ben bang dat als je 12 volt op je 6 volts bobine hebt gezet dat je deze hebt opgeblazen waardoor je nu geen vonk hebt. Ik neem aan dat je verder alle 6 volt spullen vervangen hebt door 12 volt ( lampjes, relais, spanningsregelaar, ventilator motor, tank sensor , ampere meter als die erin zit, ruitenwisser motor en water pompje, startmotor)

Succes
Groeten, Rob

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-04-2014 13:30 #140139 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic geen vonk
Ted, kijk ook nog even naar je contact puntjes, als deze niet openen omdat ze misschien verkeerd zijn afgesteld dan krijg je ook geen vonk.

Groeten, Rob

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD