benzinemeter volvo 145
- Frederik van Beek
- Senior lid
-
Minder
Meer
31-03-2014 18:43 #139239
door Frederik van Beek
benzinemeter volvo 145 is gemaakt door Frederik van Beek
Hallo,
Bij mijn aankoop van mijn volvo 145 E uit 1973 deed de benzinemeter niks. Hij geeft echt helemaal niks aan en heeft het bij mij nog helemaal niks gedaan. Nu ben ik vandaag daar naar gaan kijken of ik het probleem kan oplossen. Als eerste heb ik gekeken naar de vlotter boven op de tank. Het stekkertje eraf gehaald en op massa gezet en deed nog helemaal niks. Ik had gehoord dat wanneer de vlotter het probleem is het metertje helemaal omhoog springt. Hierna heb ik de tellersunit naar voren gehaald om de draad die naar de vlotter loopt door te controleren. Mijn meter gaf aan dat er verbinding is. (had hem op de stand gezet waar hij geluid maakt als er een verbinding is). Dus dit lijkt me ook niet het probleem. Dus mijn vraag is wat mijn vervolg stap zal moeten zijn voor het oplossen van mijn probleem. Klopt het dat er relais zijn? Een rond blokje die onder het dashboard zit?
Graag hoor ik wat jullie denken wat het probleem is.
mvg, Frederik
Bij mijn aankoop van mijn volvo 145 E uit 1973 deed de benzinemeter niks. Hij geeft echt helemaal niks aan en heeft het bij mij nog helemaal niks gedaan. Nu ben ik vandaag daar naar gaan kijken of ik het probleem kan oplossen. Als eerste heb ik gekeken naar de vlotter boven op de tank. Het stekkertje eraf gehaald en op massa gezet en deed nog helemaal niks. Ik had gehoord dat wanneer de vlotter het probleem is het metertje helemaal omhoog springt. Hierna heb ik de tellersunit naar voren gehaald om de draad die naar de vlotter loopt door te controleren. Mijn meter gaf aan dat er verbinding is. (had hem op de stand gezet waar hij geluid maakt als er een verbinding is). Dus dit lijkt me ook niet het probleem. Dus mijn vraag is wat mijn vervolg stap zal moeten zijn voor het oplossen van mijn probleem. Klopt het dat er relais zijn? Een rond blokje die onder het dashboard zit?
Graag hoor ik wat jullie denken wat het probleem is.
mvg, Frederik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
31-03-2014 20:53 #139250
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic benzinemeter volvo 145
Er zit geen relais in dat circuit. Kijk anders ff naar het elektrisch schema in de documentatie.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Frederik van Beek
- Senior lid
-
Minder
Meer
02-04-2014 16:57 #139324
door Frederik van Beek
Beantwoord door Frederik van Beek in topic benzinemeter volvo 145
Het probleem is nog steeds niet opgelost, maar waarschijnlijk ligt het aan de benzine teller zelf. Ook de km teller heeft de neiging om af en toe de km niet meer te tellen, daarom ben ik op zoek naar een andere teller unit. Heeft iemand misschien nog iets liggen? of weet iemand een volvo sloper in de buurt van helmond waar ze dat misschien hebben?
mvg, Frederik
mvg, Frederik
02-04-2014 18:12 #139333
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic benzinemeter volvo 145
spannings-stabilisator kaduuk?
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Frederik van Beek
- Senior lid
-
Minder
Meer
03-04-2014 21:41 #139364
door Frederik van Beek
Beantwoord door Frederik van Beek in topic benzinemeter volvo 145
nee helaas was dat niet het geval rob. Ik heb er eentje kunnen uitwisselen zonder resultaat. Bovendien deed de temperatuur meter het wel gewoon. Ik denk zelf dat het aan het metertje zelf ligt. Ik heb een teller unit gevonden bij een adresje in boxmeer, waar ik morgen naar toe ga.