Dashboord kompleet vervangen demontage en montage

  • Victor de Bruijn (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-02-2014 20:46 #137379 door Victor de Bruijn (GAST)
Dashboord kompleet vervangen demontage en montage is gemaakt door Victor de Bruijn (GAST)
Hallo ik ben in het bezit van een volvo amazon 131 nu 47 jr oud.
Het probleem is dat de km teller niet werkt ( km tel. kabel is goed).
Nu heb ik een comlpeet huis gekocht wat perfekt in orde is enkel ik krijg dat oude ding er maar niet uit.
Kan iemand mij helpen met de volgorde van werken zodat ik dit stap voor stap kan doen. alvast bedankt.
Simon de Bruijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-02-2014 14:09 #137404 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Dashboord kompleet vervangen demontage en montage
Belangrijkste tip is waarschijnlijk dat hij niet via de voorkant uit het dashboard komt, maar dat je 'm via de onderkant van het dashboard verwijderd. Dus een stukje richting 'motorruimte' bewegen, en dan naar beneden toe kantelen, uiteraard nadat je de bedrading en km-teller-kabel etc losgemaakt hebt van de meter.

Succes!

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-02-2014 16:28 #137412 door Eric van Vliet
Beantwoord door Eric van Vliet in topic Dashboord kompleet vervangen demontage en montage
Via de voorkant een teller eruit halen is wel mogelijk hoor, tenminste zo doe ik het altijd. Je moet wel van te voren de zwarte luchtslang + luchtmondstukje weghalen, zodat je voldoende ruimte hebt om de teller te kantelen.
Korte workflow:
1) alle lampjes eruit halen
2) benzinemeter + tempratuurmeter loshalen (2x 2 platte schroefjes)
3) luchtslang + luchtmondstukje weghalen (2x kruiskop parkers)
4) dagteller reset knopje loshalen (dacht iets van 2 steeksleutels 14)
5) 2 moeren aan de zijkant van de teller weghalen (dopje 11 uit m'n hoofd)
6) teller in zijn geheel van je af duwen, dan kantelen (maakt niet zoveel uit of de voorkant of achterkant van de teller boven zit)
7) teller door het dashboard duwen. Moet precies passen, anders het zwarte dekje iets omhoog duwen

Beetje een priegelklusje maar wel leuk om te doen. Met alle spullen klaargelegd is in- en uitbouwen gemakkelijk te doen binnen een uurtje.

Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Victor de Bruijn (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-02-2014 16:50 #137413 door Victor de Bruijn (GAST)
Beantwoord door Victor de Bruijn (GAST) in topic Dashboord kompleet vervangen demontage en montage
Jongens allemaal bedankt, ik heb hem er via de voorkant inderdaad uit kunnen krijgen. Nu nog netjes in orde maken en hij is dan weer als nieuw.
Nogmaals bedankt.
Gr, Simon de Bruijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-02-2014 19:02 #137421 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Dashboord kompleet vervangen demontage en montage
Vergeet niet de draden te merken en een tekening te maken, dit vergemakkelijkt de terugbouw, in dit digitale tijdperk is natuurlijk wat foto's maken het gemakkelijkst

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-01-2022 18:42 #197507 door Wim van Haren
Beantwoord door Wim van Haren in topic Dashboord kompleet vervangen demontage en montage
Hallo,

Moet ik ook de km.teller kabel er uit halen ? Het wil nog niet goed lukken.
Mijn  121 zal dit jaar 60 worden. 

Groet Wim 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.