rechtstreeks naar min pool accu
- Frans Pars (GAST)
- Elite lid
-
Minder
Meer
27-01-2014 23:59 #136751
door Frans Pars (GAST)
rechtstreeks naar min pool accu is gemaakt door Frans Pars (GAST)
Hej, van mijn Amazon uit 66 ben ik aan het proberen wat kabels/verbindingen/stroomdraden op te schonen.
Ik vrees dat er in de loop der jaren heel wat creatief is geknutseld
door de vorige eigenaren met als resultaat een warboel aan draden waarvan enkele gewoon doorgeknipt loshangen ect. Nu loopt er van mijn ruitenwisser ook rechtstreeks een zwarte stroomdraad naar de min pool van mijn accu, kan iemand mij vertellen of dit orgineel is (lijkt er niet echt op
) of wat hiervan de bedoeling is geweest. (ben een leek op gebied van elektra maar probeer al doende te leren)
Dit ook in verband met het aansluiten van een Hella interval schakelaar (wat mij op dit moment trouwens nog steeds niet gelukt met voor een schema ook, de ruitenwissers blijven het gewoon steeds doen maar interval werkt niet)
groeten
Frans
Ik vrees dat er in de loop der jaren heel wat creatief is geknutseld

Dit ook in verband met het aansluiten van een Hella interval schakelaar (wat mij op dit moment trouwens nog steeds niet gelukt met voor een schema ook, de ruitenwissers blijven het gewoon steeds doen maar interval werkt niet)
groeten
Frans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Henry van Leusden
- Premium lid
-
Minder
Meer
28-01-2014 08:26 #136753
door Henry van Leusden
Amazon Combi 1969, P 1800 1964, Moto Guzzi V700 1970, Constructam Coral I 1971.
Beantwoord door Henry van Leusden in topic rechtstreeks naar min pool accu
Bij de documentatie ( zie bovenaan) staat voor de AMAZONS een prachtig kleurenschema van de bedrading. Ik denk dat je daar veel aan hebt. Die zwarte draad ( massa probleem gehad? )hoort er niet maar zou ook geen kwaad moeten kunnen doen .
Succes met puzzelen.
Succes met puzzelen.
Amazon Combi 1969, P 1800 1964, Moto Guzzi V700 1970, Constructam Coral I 1971.
28-01-2014 16:10 #136762
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic rechtstreeks naar min pool accu
Het controleren van de bedrading en/of het aansluiten van een Hella intervalschakelaar is ook voor een leek goed te doen met behulp van de juiste schema's.
Hieronder de aansluitingen van de Amazon ruitenwisserschakelaar/ruitenwissermotor en daaronder het specifieke schema voor het aansluiten van de Hella intervalschakelaar bij een Amazon.
De aansluitingen A, P, W en F staan als zodanig aangegeven op de behuizing van de ruitenwisserschakelaar.
De twee rode draden op P gaan naar respectievelijk de zekeringkast (dikke draad) en naar de benzinemeter (dunne draad).
De zwarte draad op W gaat naar de ruitensproeier.
Hieronder de aansluitingen van de Amazon ruitenwisserschakelaar/ruitenwissermotor en daaronder het specifieke schema voor het aansluiten van de Hella intervalschakelaar bij een Amazon.
De aansluitingen A, P, W en F staan als zodanig aangegeven op de behuizing van de ruitenwisserschakelaar.
De twee rode draden op P gaan naar respectievelijk de zekeringkast (dikke draad) en naar de benzinemeter (dunne draad).
De zwarte draad op W gaat naar de ruitensproeier.
- Frans Pars (GAST)
- Elite lid
-
Minder
Meer
30-01-2014 20:22 #136820
door Frans Pars (GAST)
Beantwoord door Frans Pars (GAST) in topic rechtstreeks naar min pool accu
in ieder geval de massadraad naar de min pool van de accu opgelost. Eraf gehaald en massa ergens anders aangemaakt en alles werkt nog. Nu nog maar een keer op de Hella interval gaan storten
:lol:
groet
Frans

groet
Frans