Ombouw B16 naar 12 volt, wie adviseerd mij
- Egbert-Jan Zwiers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-01-2014 18:51 #136094
door Egbert-Jan Zwiers
Ombouw B16 naar 12 volt, wie adviseerd mij is gemaakt door Egbert-Jan Zwiers
Ik wil mijn b16 blok naar 12 volt ombouwen, wie adviseert mij, b.v tot startmotor benzinemeter enz. wat kan wel en wat niet
E.j.Zwiers 0593525336. egbertjanenrika@gmail.com
E.j.Zwiers 0593525336. egbertjanenrika@gmail.com
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
09-01-2014 19:24 #136097
door Gert Vegter
Zie voor een uitgebreide beschrijving bijvoorbeeld hier: www.sw-em.com/Vintage_Volvo_6V_to12V_conversion.htm
Beantwoord door Gert Vegter in topic Ombouw B16 naar 12 volt, wie adviseerd mij
Katterug of Amazon? Hoe dan ook, de elektrische installatie kun je ombouwen, een blok natuurijk niet..."Egbert-Jan Zwiers" schreef:
Ik wil mijn b16 blok naar 12 volt ombouwen...
Zie voor een uitgebreide beschrijving bijvoorbeeld hier: www.sw-em.com/Vintage_Volvo_6V_to12V_conversion.htm
- Reinoud ter Braake
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
09-01-2014 22:14 #136111
door Reinoud ter Braake
Stel niet uit, maar doe het vandaag
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic Ombouw B16 naar 12 volt, wie adviseerd mij
Lampjes en dergelijke is natuurlijk niet het probleem, je instrumenten das andere koek. 
Je kunt ze een voor een ombouwen maar je kunt ook een spannings stabilisator gebruiken, dan hoef je daar niets aan te veranderen.
Ruitenwissermotor en kachelmotor en startmotor zal je om moeten bouwen / vervangen.
Accu dynamo en regelaar clignoteur vervangen, maar het is wel te doen.

Je kunt ze een voor een ombouwen maar je kunt ook een spannings stabilisator gebruiken, dan hoef je daar niets aan te veranderen.
Ruitenwissermotor en kachelmotor en startmotor zal je om moeten bouwen / vervangen.
Accu dynamo en regelaar clignoteur vervangen, maar het is wel te doen.
Stel niet uit, maar doe het vandaag