het niet knipperende knipperlicht....
- Laurens Zondag
- Senior lid
-
Minder
Meer
04-12-2013 17:21 #134643
door Laurens Zondag
first car volvo 242 DL 1975
second one volvo 144 1968
het niet knipperende knipperlicht.... is gemaakt door Laurens Zondag
beste mede sleutelaars,
ik heb met mijn 242 uit 1975
ik krijg mn knipperlicht niet aan de gang heb net een ander relais geprobeerd dat helpt niet wat de storing op dit moment is is alsvolgt: als ik de sleutels in het contact steek gaat direct mijn rechterknipperlicht op het dashbranden (buiten brand zowel voor als achter niet) haal ik schakelaar om gebeurt er nog niks. druk ik de knop in dat alle knipperlichten zouden moeten gaan branden in gaat alles links branden, rechts gebeurt er achter niks en voor gaat die knipperen met een klein beetje stadslicht mee ..... vaag.... enig idee wat het kan zijn ( ik gok massa storing maar daar word ik op moment niet echt wijzer van helaas.....
en als jullie massa storing denken waar te zoeken zou begot niet weten waar overal een massapunt zit voor de knipperlichten
ik heb met mijn 242 uit 1975
ik krijg mn knipperlicht niet aan de gang heb net een ander relais geprobeerd dat helpt niet wat de storing op dit moment is is alsvolgt: als ik de sleutels in het contact steek gaat direct mijn rechterknipperlicht op het dashbranden (buiten brand zowel voor als achter niet) haal ik schakelaar om gebeurt er nog niks. druk ik de knop in dat alle knipperlichten zouden moeten gaan branden in gaat alles links branden, rechts gebeurt er achter niks en voor gaat die knipperen met een klein beetje stadslicht mee ..... vaag.... enig idee wat het kan zijn ( ik gok massa storing maar daar word ik op moment niet echt wijzer van helaas.....
en als jullie massa storing denken waar te zoeken zou begot niet weten waar overal een massapunt zit voor de knipperlichten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
04-12-2013 18:07 #134644
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic het niet knipperende knipperlicht....
Aardecontacten van het lamphuis op de carrosserie. Die roestige schroefjes inderdaad. En daarna de contacten van de lampjes zelf in dat lamphuis.
Ga systematisch controleren met een verklikkerlichtje. Dan kan je zien tot waar het goed gaat, of tot waar niet...
Ga systematisch controleren met een verklikkerlichtje. Dan kan je zien tot waar het goed gaat, of tot waar niet...
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Ronald Zwerus
- Elite lid
-
Minder
Meer
04-12-2013 18:40 #134646
door Ronald Zwerus
Beantwoord door Ronald Zwerus in topic het niet knipperende knipperlicht....
Massa contact kan niet want je heb het knipperlicht nog niet aangezet ik denk eerder dat je relais vast zit eerst even een ander proberen voor je alles los trekt
- Laurens Zondag
- Senior lid
-
Minder
Meer
04-12-2013 19:31 #134650
door Laurens Zondag
Beantwoord door Laurens Zondag in topic het niet knipperende knipperlicht....
ander relais heb ik al geprobeerd maar daar is het het zelfde liedje kan zijn dat gewoon beiden relais kapot zijn.
- Ronald Zwerus
- Elite lid
-
Minder
Meer
04-12-2013 19:56 #134651
door Ronald Zwerus
Beantwoord door Ronald Zwerus in topic het niet knipperende knipperlicht....
Knipperlicht schakelaar??
04-12-2013 22:54 #134663
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic het niet knipperende knipperlicht....
Als een stadslicht een beetje meegaat, is het massacontact niet goed. Dan is dus het traject via het stadslicht aantrekkelijker dan de gewone massaverbinding. Weg van de minste weerstand... Losmaken, schoonmaken, roestbeschermen, vastmaken.
Maar het kan natuurlijk óók zo zijn dat je relais niet ok is.
Maar het kan natuurlijk óók zo zijn dat je relais niet ok is.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Laurens Zondag
- Senior lid
-
Minder
Meer
05-12-2013 22:49 #134682
door Laurens Zondag
Beantwoord door Laurens Zondag in topic het niet knipperende knipperlicht....
ben bang dat het een kleine optel som is ... morgen maar eens kijken bij daglicht :X even de massa contacten opfrissen:) en dan hopelijk knipperen en anders toch een ander relaitje er in douwen