inslijten koolborstelhouder startmotor

• Ritsaert Snijder
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
13-11-2013 22:13 #133983 door Ritsaert Snijder
inslijten koolborstelhouder startmotor is gemaakt door Ritsaert Snijder
Mijn startmotor was traag dus ik heb hem er onder uitgehaald en schoongemaakt. De lagers voelen prima maar de koolborstels zijn aan hun einde. Maar ik heb de koolborstelhouder eens goed bekeken en daar zitten dikke groeven in van het ankergedeelte. Het ankergedeelte draait dus tegen de koolborstelhouder.
Dat lijkt me niet goed. Weet iemand een oplossing?

groet!
Ritsaert

Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan Oudijk
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
13-11-2013 22:59 #133985 door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic inslijten koolborstelhouder startmotor
De koolborstels zitten in de borstelhouders en deze houders mogen absoluut de kollector(dit is waar de borstels op rusten) niet raken !Als de borstel houder de kollector raakt ,is voor 100% de lager achter in het huis versleten.
Het kan zelfs zo zijn dat het anker het veldpakket raakt , waardoor de startmotor nog trager in het rond gaat.
Revisie is best kostbaar ,ik zou kijken voor een goede gebruikte startmotor.
Gr Jan.

• Ritsaert Snijder
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
14-11-2013 09:12 #133987 door Ritsaert Snijder
Beantwoord door Ritsaert Snijder in topic inslijten koolborstelhouder startmotor
Jan bedankt voor je reactie! Ik denk dat ik de vraag niet duidelijk heb gesteld. Ik merk weinig tot geen dwarse speling op de lagers. Waar ik op doel is een speling in de lengterichting van de startmotor waardoor het hele anker tegen de koolborstelhouder aan komt.
Ik geloof dat dit ook niet echt duidelijk is, maar even met een foto. Je ziet de groeven waar het anker de koolborstelhouder raakt.

groet!
Ritsaert

Bijlagen:

• Jan Oudijk
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
14-11-2013 09:29 #133988 door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic inslijten koolborstelhouder startmotor
Dit maakt het een stuk duidelijker, zoals het anker nu aanloopt tegen de achterplaat , duidt het erop dat de speling in de lengte richting te groot is .
Dit kan je met vulringen oplossen ,maar let erop dat de stand van de kollector ten opzichte van de borstelhouders goed in lijn komt te staan ,daar anders je koolborstels de kollector niet op de juiste plaats raken .
Verders even kontroleren of het anker na montage niet te zwaar draaid ,doe dit zonder koolborstels.
Gr Jan.

• Ritsaert Snijder
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
14-11-2013 09:59 #133989 door Ritsaert Snijder
Beantwoord door Ritsaert Snijder in topic inslijten koolborstelhouder startmotor
Jan,
helemaal bedankt...een fotootje is toch veel handiger! Ik ga er mee aan de slag.

groet!
Ritsaert

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD