Spanning weg na indrukken startknop

• R Slijfer
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
06-11-2013 17:57 #133730 door R Slijfer
Spanning weg na indrukken startknop is gemaakt door R Slijfer
Hallo,

Het is een tijd geleden dat ik op het forum ben geweest, maar ik ben zoals te zien weer terug!

Ik loop tegen een probleem aan met mijn amazon:

Wanneer ik de auto op contact zet is er nog niets aan de hand.
Maar 7 van de 10 keer valt alle spanning weg wanneer ik de auto wil starten.

Op het moment dat ik de knop indruk valt alles stil en moet ik de - pool van de accu lostrekken.
Wanneer ik het dan weer probeer moet ik maar hopen dat hij het doet.

Wanneer hij het doet, heb ik verder ook nergens meer last van en werkt alles naar behoren.

Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-11-2013 19:30 #133732 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Spanning weg na indrukken startknop
Check de dikke korte zekering is, liefst vervangen voor een nieuwe ander de contacten waar hij ingeklemd is opschuren en iets terug buigen zodat hij weer lekker klemt. Doe dit ook met de rest en om corrosie tegen te gaan kun je een likje vaseline op de contacten smeren. Daarnaast zou ik ook je accu polen en kabels goed schoon maken en invetten met vaseline. Check ook de massa kabel van je motor / bak naar je carrosserie. Het lijkt er namelijk op dat je een slechte massa hebt.

• R Slijfer
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
06-11-2013 19:33 #133733 door R Slijfer
Beantwoord door R Slijfer in topic Spanning weg na indrukken startknop
Maar verklaard dit ook dat hij wel weer spanning heeft nadat ik de - pool van de accu los heb gehad?

Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-11-2013 21:16 #133743 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Spanning weg na indrukken startknop
electra is een raar fenomeen, zelfs bij het dicht gooien van een portier kan de zekering o.i.d. het euvel tijdelijk doen verhelpen of niet of juist veroorzaken. Zo had ik bij mijn 245 dat de zekering van OD eruit getrild was door deur dichtdoen en de slechte klinker weg waar ik destijds veel over heen moest rijden om thuis te komen. Nou zaten de klemmetjes ook niet meer op de juiste afstand maar ik bedoel maar iets.

Loop gewoon alle zekeringen en aardingen is langs, Na 40 jaar vocht e.d. is die weerstand echt wel groter dan vroeger toen ie uit de fabriek rolde. Is dat het niet dan stroomkring schema erbij en vanaf het contact slot volgen waar de stroom allemaal naar toe gaat als je het contact op 1 set en als je gaat starten.

Leuk puzzeltje.

• Ruud Klok (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-11-2013 17:07 #133760 door Ruud Klok (GAST)
Beantwoord door Ruud Klok (GAST) in topic Spanning weg na indrukken startknop
Het klinkt raar maar ik herken het probleem...

Ik ben van uit Haarlem naar Duitsland gereden en buiten een probleem met mijn knipperlichten viel het allemaal wel mee... tot ik in de file kwam te staan met mijn Amazon... oververhit dus contact uit wachten, zodra ik weer ff kon rijden starten en niets aan de hand... motor uit.... motor....niet aan... alleen klik, alsof de accu leeg was.
Dus de ANWB gebeld, had natuurlijk al een knipperprobleem dus misschien was er meer aan de hand...
Het duurde nogal en de polizei stond op enkele meters van mij af... Wie gehts vroeg een dus ik in mijn beste duits verteld dat de auto dood was... antwoord Ahhhh.... die lichtmachien...

Hierop ben ik de spanning gaan meten en haalde de accukabels een voor een los, bij het loshalen vonkte een van de polen... dus de accu was nog vol... maar even wat vaster aan gedraaid, geprobeerd te starten en ja hoor, starten-lopen en gas er op naar het vakantieadres...

de moraal, zet je je accupolen wel goed vast? als er even geen goed contact is ook al lijkt er niets aan de hand, probeer de aansluiting op de polen eens te bewegen, dit zou niet mogen maar het is mij nu twee keer voorgekomen in een jaar tijd...

Volvo... Drive it like You hate it ;-) ... I think it likes it...

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-11-2013 17:45 #133764 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Spanning weg na indrukken startknop
Als het relais op je startmotor niet goed is of de startmotor zelf is stuk, krijg je dit ook. Dan trekt hij alle stroom weg.
Kijk de startmotor maar na. Als je het weer hebt, kun je er ook met een flink stuk hout eens een flinke tik op geven....

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD