reflector achterlicht loshalen

• Frans Pars (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
23-10-2013 20:24 #133284 door Frans Pars (GAST)
reflector achterlicht loshalen is gemaakt door Frans Pars (GAST)
Hi all,

ben bezig mijn achterlicht unit van mijn Volvo amazon (67) aan het oppoetsen/schoonmaken, nu dacht ik die reflector kan zal ik wel zo kunnen losschroeven maar,... :? nee dus. Kan iemand mij misschien uitleggen hoe deze achterlicht unit vastzitten en los te halen zijn? Ik zie het namelijk niet zo 1, 2,3 en voordat ik de boel weer onnodig sloop!

Groeten
Frans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-10-2013 21:33 #133287 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic reflector achterlicht loshalen
Bedoel je nu de reflector of het achterlicht?

De reflector (die onder het achterlicht zit) zit met een vrij lang stuk draadeind door de carosserie heen, en wordt daar vastgezet met een enkel moertje. Als je die los draait (met open achterklep te bereiken) kun je de reflector verwijderen.

Als je het over het achterlicht hebt:
Het glas kun je met twee normale kruiskopschroeven aan de boven en onderkant zo losdraaien. Bij het loshalen van het glas komt de chromen rand plus het afdichtrubber rondom ook mee.
Als je het glas verwijderd hebt, zie je -origineel tenminste- twee of 3 kleine parkertjes (ook kruiskop) waarmee de hele achterlichtunit aan de carosserie bevestigd zit. Als je die los hebt kun je de achterlicht unit er zo uit pakken. Vergeet niet eerst de draden van de lampjes te ontkoppelen (via de achterbak).

Zo geholpen?

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

• Frans Pars (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
23-10-2013 21:55 #133289 door Frans Pars (GAST)
Beantwoord door Frans Pars (GAST) in topic reflector achterlicht loshalen
He Erik

Ik denk het wel :D Het gaat trouwens om de reflector van het achterlicht. Ik ga morgen meteen eens kijken of ik het nu zie.
Het gekke is alleen dat het lijkt of het achterlicht wordt vastgeklemd door een palletje wat je zou moeten ombuigen.
Maar ik ga eerst eens op zoek naar de schroeven! Dank je wel voor je snelle reactie.

Groet,
Frans

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-10-2013 23:36 #133291 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic reflector achterlicht loshalen

Hi all,

ben bezig mijn achterlicht unit van mijn Volvo amazon (67) aan het oppoetsen/schoonmaken, nu dacht ik die reflector kan zal ik wel zo kunnen losschroeven maar,... :? nee dus. Kan iemand mij misschien uitleggen hoe deze achterlicht unit vastzitten en los te halen zijn? Ik zie het namelijk niet zo 1, 2,3 en voordat ik de boel weer onnodig sloop!

Groeten
Frans

Je hebt hem al los als ik het goed lees. Wat moet er nog meer los???? Een foto zegt meer dan woorden. dus bij deze

Ik had ze ook gepolijst, dit was voor

[img

dit is na polijten en scheelt echt een hoop licht en is iedereen aan te raden. Bij mekaar misschien 2 uur werk en goed te doen.

[img

• Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-10-2013 01:39 #133292 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic reflector achterlicht loshalen
Ducting tape er in plakken helpt ook goed en roest niet.

m.vr.gr.

Johan Geers

• Frans Pars (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
24-10-2013 22:59 #133316 door Frans Pars (GAST)
Beantwoord door Frans Pars (GAST) in topic reflector achterlicht loshalen
dank allemaal voor de reacties, het is gelukt, nu alleen volgende vraag zie mijn nieuw topic :oops:

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-10-2013 23:21 #133319 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic reflector achterlicht loshalen

Ducting tape er in plakken helpt ook goed en roest niet.

m.vr.gr.

Johan Geers

Dat is alu tape toch? wordt op den duur ook dof maar kan lang aan en geeft ook een bak licht weerkaatsing en is een goed alternatief. Heb ik ook toegepast bij diverse oude auto's van mij vooral als het kunststof units zijn waarvan het chroom weg was.

• Pieter Singelenberg (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-10-2013 08:49 #133322 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic reflector achterlicht loshalen
heb de reflectoren laatst laten verchromen, werkt perfekt en je bent eindelijk echt goed zichtbaar; kost een paar tientjes maar dat heb ik graag voor een stukje veiligheid over; zag gisteren op de A12 nog een Amazon rijden met een paar miezerige achterlichten (alsof de accu bijna leeg was), gevaarlijk en stom

• Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-10-2013 14:31 #133327 door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic reflector achterlicht loshalen
Als je de reflectoren goed schoonmaakt, in de primer spuit, en er vervolgens met een spuitbusje chroom een laagje opspuit gaan ze ook weer jaren mee, en kost (bijna) niets, behalve wat tijd

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD