Amazon 65 verschillende elektra issues
- Frank vd Rijst
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2013 21:18 #132308
door Frank vd Rijst
Amazon 65 verschillende elektra issues is gemaakt door Frank vd Rijst
Hallo!
Als VW man (Kever, Karmann Ghia, T2 etc) uiteindelijk toch een 1965 Amazon gekocht.
Altijd een zwak voor deze auto's gehad en nu toch één erbij gekocht.
Het betreft een 65er, 1800 motor, enkele carb. en enkel remcircuit(ik weet er nog niet heel veel van)
Zoals al mijn VW's moet ook deze custom worden.
Ik heb hem 4 maanden geleden met alles werkend in de garage gezet. Toen alleen aan het onderstel gewerkt en alles aangepast.
Nieuwe rubbers, schokdempers,subframe, schroefveren, verstelbare panhard etc.
Uiteindelijk weer op z'n wielen gezet voor een proefritje.
Hij liep meteen en loopt nog steeds mooi.
Nu werken ineens een aantal dingen wel en een aantal niet meer.
Eerst wat wel werkt:
-binnenverlichting
-dimlicht
-grootlicht
-kentekenverlichting
-deurverklikker
-sigarettenaansteker
-dashboardverlichting.
Wat werkt niet:
-Ruitenwissers
-Kachel/aanjager
-Knipperlichten
Ik ben nergens aan de elektra geweest en snap hier niets van.
Veel gelezen hier, zoeken meten etc.
het enige wat ik kan zeggen is dat als ik hem op contact zet, niets brandt op het dashboard.
Dan start ik hem, brandt nog steeds niet. Geef ik gas dan ook niet.
Zet ik echter tijdens het gas geven de ruitenwissers aan of de kachel gaat het AMP lampje fel branden zonder dat de ruitenwissers of kachel iets doen. Bij de ruitenwissers brandt het lampje zeer zwak.
Ik heb al van alles gelezen hier maar kom er niet uit.
Alle zekeringen ook vervangen (behalve die kleine, die kreeg ik nergens)en alle kabels nagelopen.
Hebben jullie een idee of dit al eens gehad?
Ik las al dat het AMP lampje door zoveel factoren wordt aangestuurd agv een ontwerpfout.
Als VW man (Kever, Karmann Ghia, T2 etc) uiteindelijk toch een 1965 Amazon gekocht.
Altijd een zwak voor deze auto's gehad en nu toch één erbij gekocht.
Het betreft een 65er, 1800 motor, enkele carb. en enkel remcircuit(ik weet er nog niet heel veel van)
Zoals al mijn VW's moet ook deze custom worden.
Ik heb hem 4 maanden geleden met alles werkend in de garage gezet. Toen alleen aan het onderstel gewerkt en alles aangepast.
Nieuwe rubbers, schokdempers,subframe, schroefveren, verstelbare panhard etc.
Uiteindelijk weer op z'n wielen gezet voor een proefritje.
Hij liep meteen en loopt nog steeds mooi.
Nu werken ineens een aantal dingen wel en een aantal niet meer.
Eerst wat wel werkt:
-binnenverlichting
-dimlicht
-grootlicht
-kentekenverlichting
-deurverklikker
-sigarettenaansteker
-dashboardverlichting.
Wat werkt niet:
-Ruitenwissers
-Kachel/aanjager
-Knipperlichten
Ik ben nergens aan de elektra geweest en snap hier niets van.
Veel gelezen hier, zoeken meten etc.
het enige wat ik kan zeggen is dat als ik hem op contact zet, niets brandt op het dashboard.
Dan start ik hem, brandt nog steeds niet. Geef ik gas dan ook niet.
Zet ik echter tijdens het gas geven de ruitenwissers aan of de kachel gaat het AMP lampje fel branden zonder dat de ruitenwissers of kachel iets doen. Bij de ruitenwissers brandt het lampje zeer zwak.
Ik heb al van alles gelezen hier maar kom er niet uit.
Alle zekeringen ook vervangen (behalve die kleine, die kreeg ik nergens)en alle kabels nagelopen.
Hebben jullie een idee of dit al eens gehad?
Ik las al dat het AMP lampje door zoveel factoren wordt aangestuurd agv een ontwerpfout.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ruud Klok (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-09-2013 21:31 #132309
door Ruud Klok (GAST)
Volvo... Drive it like You hate it
... I think it likes it...
Beantwoord door Ruud Klok (GAST) in topic Amazon 65 verschillende elektra issues
Hej Frank,
Denk je eindelijk een echte auto te hebben gekocht krijg je dit... (geintje hoor, heb ook een zwak voor luchtgekoeld)
Het laadstoormlampje gaat branden als er meer stroom verbuikt wordt dan dat er geleverd wordt door de dynamo.
Dus als je dimlicht met radio en ruitenwissers en... aanhebt dan gaat het lampje echt wel branden, ik denk dat je met een 35amp dynamo zit die je accu slecht kan laden (spanningsregelaar kapot?) en de bovenste zekering, maakt deze wel goed contact? Het kan zijn dat er corrosie zit en dat je de contactjes even schoon moet maken. Deze zekering geeft ondermeer stroom aan je cockpit, dus geen verlichting, knipperlicht, ruitenwissers en ventilator meer.
Het kan geen kwaad alle contacten en de massa na te lopen.
Hoop dat je hier wat mee kan,
Ruud
Denk je eindelijk een echte auto te hebben gekocht krijg je dit... (geintje hoor, heb ook een zwak voor luchtgekoeld)
Het laadstoormlampje gaat branden als er meer stroom verbuikt wordt dan dat er geleverd wordt door de dynamo.
Dus als je dimlicht met radio en ruitenwissers en... aanhebt dan gaat het lampje echt wel branden, ik denk dat je met een 35amp dynamo zit die je accu slecht kan laden (spanningsregelaar kapot?) en de bovenste zekering, maakt deze wel goed contact? Het kan zijn dat er corrosie zit en dat je de contactjes even schoon moet maken. Deze zekering geeft ondermeer stroom aan je cockpit, dus geen verlichting, knipperlicht, ruitenwissers en ventilator meer.
Het kan geen kwaad alle contacten en de massa na te lopen.
Hoop dat je hier wat mee kan,
Ruud
Volvo... Drive it like You hate it

- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-09-2013 21:54 #132311
door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Amazon 65 verschillende elektra issues
Idd wat ruud zegt. Kleine dikke bovenste zekering.
Vorige week had ik hetzelfde, zekering schoongemaakt et voilá
Vorige week had ik hetzelfde, zekering schoongemaakt et voilá
- Frank vd Rijst
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-09-2013 07:14 #132316
door Frank vd Rijst
Beantwoord door Frank vd Rijst in topic Amazon 65 verschillende elektra issues
Hey Ruud, Jeroen,
Thanks voor de info
Heb tot gisteravond laat nog flink gelezen op dit forum.
Ik heb dan ook meteen maar een nieuwe zekeringhouder+ deksel (nu mist ook de deksel) en zekeringen besteld.
Dan ga ik meteen alles opnieuw aansluiten en alle kabels goed nalopen.
Ik las inderdaad dat veel mensen een brandend AMP lampjes hebben i.c.m. een niet werkende kachel, ruitenwissers en knipperlichten en dat dit allemaal via het zekeringblok door de bovenste zekering kwam.
Het ziet er bij mij nogal vuil uit dit zekeringenblok dus ga ik meteen alles vervangen.
Thanks voor de info
Heb tot gisteravond laat nog flink gelezen op dit forum.
Ik heb dan ook meteen maar een nieuwe zekeringhouder+ deksel (nu mist ook de deksel) en zekeringen besteld.
Dan ga ik meteen alles opnieuw aansluiten en alle kabels goed nalopen.
Ik las inderdaad dat veel mensen een brandend AMP lampjes hebben i.c.m. een niet werkende kachel, ruitenwissers en knipperlichten en dat dit allemaal via het zekeringblok door de bovenste zekering kwam.
Het ziet er bij mij nogal vuil uit dit zekeringenblok dus ga ik meteen alles vervangen.
24-09-2013 11:24 #132322
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Amazon 65 verschillende elektra issues
Als je de zekeringenkast gaat vervangen, kun je ook overwegen om een exemplaar voor steekzekeringen te monteren. Dat wordt wel vaker gedaan. Keuze genoeg, zie bv.
www.rdae.nl/zekeringen--houders/zekeringkasten/
Overigens zie ik de originele kleine 25A zekering wel in de onderdelenshop staan (ond.nr. 11434); die zou dus verkrijgbaar moeten zijn.
Overigens zie ik de originele kleine 25A zekering wel in de onderdelenshop staan (ond.nr. 11434); die zou dus verkrijgbaar moeten zijn.