Pech, elektrische installatie?
- Jos Klaassens (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
29-07-2013 19:03 #130335
door Jos Klaassens (GAST)
Pech, elektrische installatie? is gemaakt door Jos Klaassens (GAST)
Waarde forumtechneuten,
Zelf heb ik een Amazon uit '67 die al bijna negen jaar zonder problemen rijdt. Het geluk is altijd met de dommen..
Maar de vraag betreft een '69er Amazon van mijn zwager die daarmee deze zomer in Frankrijk is. Hij heeft al meerdere keren daar gehad dat zijn Amazon, rijdend op benzine of lpg, er plotseling mee stopt. Niets doet het dan meer. Geen lichten en wat dies meer zij, net alsof de hele elektrische installatie is uitgevallen.
Als hij dan een tijdje wacht is het voorbij en kan hij weer starten en rijden tot de volgende keer dat het weer gebeurt.. Vandaag heeft hij vanuit Frankrijk naar Nordicar gebeld wat hiervan de oorzaak kon zijn en eventueel vervangen moet worden. Helaas, zei hij, wist men het daar niet.
Iemand enig idee? Zodat ik mijn zwager daarover kan berichten. Bij voorbaat dank!
Zelf heb ik een Amazon uit '67 die al bijna negen jaar zonder problemen rijdt. Het geluk is altijd met de dommen..
Maar de vraag betreft een '69er Amazon van mijn zwager die daarmee deze zomer in Frankrijk is. Hij heeft al meerdere keren daar gehad dat zijn Amazon, rijdend op benzine of lpg, er plotseling mee stopt. Niets doet het dan meer. Geen lichten en wat dies meer zij, net alsof de hele elektrische installatie is uitgevallen.
Als hij dan een tijdje wacht is het voorbij en kan hij weer starten en rijden tot de volgende keer dat het weer gebeurt.. Vandaag heeft hij vanuit Frankrijk naar Nordicar gebeld wat hiervan de oorzaak kon zijn en eventueel vervangen moet worden. Helaas, zei hij, wist men het daar niet.
Iemand enig idee? Zodat ik mijn zwager daarover kan berichten. Bij voorbaat dank!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 13041-dummy
- Premium lid
-
Minder
Meer
29-07-2013 19:07 #130336
door 13041-dummy
Beantwoord door 13041-dummy in topic Pech, elektrische installatie?
Heb dit probleem eerder meegemaakt.
Controleer de aansluiting op het contactslot, een slecht stekertje kan de oorzaak zijn.
Hans
Controleer de aansluiting op het contactslot, een slecht stekertje kan de oorzaak zijn.
Hans
29-07-2013 19:26 #130339
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Pech, elektrische installatie?
Er zijn een paar oorzaken voor dit fenomeen, als alle electriek er mee stopt moet je aan de hoofdzekering denken.
Deze zit in het zekeringenkastje als bovenste, even schoon schuren, hij maakt maar op een klein cirkeltje contact, vaak werkt hem even draaien al.
Als het alleen de motor electriek betreft, zou ik denken aan een scheur in de verdeelkap van de ontsteking.
Verder zou ik alle massapunten schoonmaken, denk ook aan de massakabel van de er onderzijde van de motor naar het chassis.
Bobine goed ?. Kan er mee kappen als hij warm is.
Mocht het opgelost worden, laat dan even weten wat het was...
Dank,
Ed
Deze zit in het zekeringenkastje als bovenste, even schoon schuren, hij maakt maar op een klein cirkeltje contact, vaak werkt hem even draaien al.
Als het alleen de motor electriek betreft, zou ik denken aan een scheur in de verdeelkap van de ontsteking.
Verder zou ik alle massapunten schoonmaken, denk ook aan de massakabel van de er onderzijde van de motor naar het chassis.
Bobine goed ?. Kan er mee kappen als hij warm is.
Mocht het opgelost worden, laat dan even weten wat het was...
Dank,
Ed
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
29-07-2013 19:47 #130340
door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Pech, elektrische installatie?
Jos, als het gebeurd, laat je zwager voelen of het contactslot warm wordt, zoals al eerder genoemd, als deze inwendig vervuild /versleten is, krijg je een behoorlijke overgangsweerstand, veel warmte ontwikkeling en vervolgens uitval. Kan het goed zijn. Je kunt hem loshalen (boren) contactpunten schoonmaken en voor nood weer in elkaar zetten. Of je verbind de draden zo door,
Mocht het weer gebeuren, dan kun je ook ter controle een draad vanaf de plus startmotor naar de bobine leggen, en hem dan starten( ook weer, draadje vanaf dikke plus op de startmotor naar schuifstekkertje op startmotor. Zo kun je ook een en ander controleren.
Succes!
Hans
Mocht het weer gebeuren, dan kun je ook ter controle een draad vanaf de plus startmotor naar de bobine leggen, en hem dan starten( ook weer, draadje vanaf dikke plus op de startmotor naar schuifstekkertje op startmotor. Zo kun je ook een en ander controleren.
Succes!
Hans
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Minder
Meer
29-07-2013 22:05 #130344
door Kevin de Leuw
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Pech, elektrische installatie?
Ook ik zeg contactslot of hoofdzekering.
Kijk ook even naar de aansluitingen op de startmotor hier loopt alles doorheen nl.
Kijk ook even naar de aansluitingen op de startmotor hier loopt alles doorheen nl.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
- Jos Klaassens (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
30-07-2013 16:52 #130364
door Jos Klaassens (GAST)
Beantwoord door Jos Klaassens (GAST) in topic Pech, elektrische installatie?
Allen bedankt voor de antwoorden die ik tel. aan mijn zwager heb doorgegeven.
Hij belde net op uit Frankrijk daarover. De zekeringen had hij al gecheckt, schoongemaakt en ook kopervet gebruikt. Maar met alle tips heeft hij nu ook het contactslot een grondige behandeling met contactspray gegeven. Als hij nu contact maakt branden de controle lampjes niet meer flauw maar op volle sterkte.
En vervolgens een proefrit zonder problemen..
Hij belde net op uit Frankrijk daarover. De zekeringen had hij al gecheckt, schoongemaakt en ook kopervet gebruikt. Maar met alle tips heeft hij nu ook het contactslot een grondige behandeling met contactspray gegeven. Als hij nu contact maakt branden de controle lampjes niet meer flauw maar op volle sterkte.
En vervolgens een proefrit zonder problemen..