Nieuwe bobine plaatsen
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Hoe hebben jullie een niet-gepanserde-kabel-bobine gemonteerd (al dan niet tbv een 123ign)?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-

Dus: de felsrand open gebogen en de brander erop...alle teer liep eruit en het hele binnenwerk ging er na wat trekken ook uit.
Bij mij werd het contactslot aan de bobinekabel toch al niet gebruikt aangezien het contactslot/stuurlot deze rol over heeft genomen...dus pantserkabel eraf, de hele bobinehuls van binnen en buiten met de roterende staalborstel schoongemaakt en de felsrand iets mooier "getrompt" op de bovenkan van de remtrommeltrekkel die mooi conisch afloopt...
Het zooitje in matzwarte hittebestendige hammerite gespoten en binnenin een flinke dot siliconenkit geprut....nieuwe bobine hierin en in juiste orientatie gezet...wachten tot het morgen is uitgehard en de boel kan aangesloten worden

De bobine heeft er nog nooit zo strak en toch origineel uitgezien
Klinkt goed, ik ben benieuwd. Heb je foto's?"Arno Pfennings" schreef:
De bobine heeft er nog nooit zo strak en toch origineel uitgezien
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Ronald Zwerus
- Elite lid
-
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
door Ronald Zwerus » 09 mei 2013 10:57
Om storingen van losse draden te voorkomen moet je in de stekkertjes ook de buitenmantel vastzetten anders breekt het koper draadje heel snel af want volgens mij als ik de foto s is dit niet gedaan
De draden zitten nu tijdelijk zo...ze zijn ook nog te lang. Uiteindelijk worden de connectors met de krimptang vast gezet, gesoldeerd EN de overgang voorzien van krimpkous

- Bart Dirven
-
- Elite lid
-
Mooi gedaan, ziet er goed uit.
Ik wil mijn originele bobine met pantserkabel ook vervangen door een nieuwe. Wat voor type bosch bobine heb je gekocht en waarom?
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-